IAMTORO is voor alledaagse helden
- Food-en-retail
- 4 sep 2018 @ 10:47
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Merken
- 4 sep 2018 @ 10:47
- Sjaak Hoogkamer
Het nieuwe kledingmerk IAMTORO voor mannen kwam voor de lancering al regelmatig in het nieuws. Zo kreeg het merk de nodige media-aandacht door de ongebruikelijke casting. 2 september was de officiële lancering.
IAMTORO is een nieuw kledingmerk voor mannen en een initiatief van acteur en ondernemer Everon Jackson Hooi, Roland Ykel en Marc van Eck. De laatste kennen we ook als registermarketeer en eigenaar van bureau Business Openers. Marc is bovendien panellid van onze rubriek Designpanel in MarketingTribune.
Volgens Van Eck focust het nieuwe label zich voornamelijk op boxershorts, maar biedt ook caps, t-shirts en hoodies. IAMTORO wil mannen inspireren om te putten uit eigen kracht en gelooft dat er succes is voor iedereen.
Helden
In de speech bij de lancering benadrukte co-founder Marc van Eck dan ook dat IAMTORO een strijdkreet is voor mannen die opstaan tegen de verwachtingen in, die volharden, ongeacht het moment. Van Eck: ‘Want zelfs als het leven ze zeven keer neerslaat zullen ze opstaan voor een achtste. Daarmee is IAMTORO een merk voor alledaagse helden. En een uitnodiging om meer uit het leven te halen en je dromen na te jagen.’
Modellen
De modellen werden niet zozeer geselcteerd vanwege hun uiterlijk, maar vooral vanwege hun verhalen over doorzettingsvermogen. De verhalen van de modellen worden ingezet in social media en staan op de site https://iamtoro.shop om anderen te inspireren.Het feest op zondag 2 september had de opzet van een festival met foodtrucks, barretjes en een heuse rodeostier. Tijdens een spectaculaire ceremonie werd onder begeleiding van de IAMTORO soundtrack - geproduceerd door Sidney Samson - de collectie onthuld.
Vernieuwend & toegankelijk
Volgens van Eck is IAMTORO een merk met een verhaal en een goed product. ‘Een boxershort is immers het eerste wat je aandoet en het laatste wat je uittrekt. De speciale IAMTORO belijning benadrukt de been- en bilspieren. De voorkant is juist iets lager en de zachte stof en comfortabele pouch zorgen voor optimaal draagcomfort. De broek is daarmee vernieuwend en toegankelijk te gelijk.’
IAMTORO boxers zijn te koop in de eigen webshop en op bol.com waarmee het merk een exclusieve samenwerking is aangegaan.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers