IAMTORO is voor alledaagse helden
- Food-en-retail
- 4 sep 2018 @ 10:47
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Merken
- 4 sep 2018 @ 10:47
- Sjaak Hoogkamer
Het nieuwe kledingmerk IAMTORO voor mannen kwam voor de lancering al regelmatig in het nieuws. Zo kreeg het merk de nodige media-aandacht door de ongebruikelijke casting. 2 september was de officiële lancering.
IAMTORO is een nieuw kledingmerk voor mannen en een initiatief van acteur en ondernemer Everon Jackson Hooi, Roland Ykel en Marc van Eck. De laatste kennen we ook als registermarketeer en eigenaar van bureau Business Openers. Marc is bovendien panellid van onze rubriek Designpanel in MarketingTribune.
Volgens Van Eck focust het nieuwe label zich voornamelijk op boxershorts, maar biedt ook caps, t-shirts en hoodies. IAMTORO wil mannen inspireren om te putten uit eigen kracht en gelooft dat er succes is voor iedereen.
Helden
In de speech bij de lancering benadrukte co-founder Marc van Eck dan ook dat IAMTORO een strijdkreet is voor mannen die opstaan tegen de verwachtingen in, die volharden, ongeacht het moment. Van Eck: ‘Want zelfs als het leven ze zeven keer neerslaat zullen ze opstaan voor een achtste. Daarmee is IAMTORO een merk voor alledaagse helden. En een uitnodiging om meer uit het leven te halen en je dromen na te jagen.’
Modellen
De modellen werden niet zozeer geselcteerd vanwege hun uiterlijk, maar vooral vanwege hun verhalen over doorzettingsvermogen. De verhalen van de modellen worden ingezet in social media en staan op de site https://iamtoro.shop om anderen te inspireren.Het feest op zondag 2 september had de opzet van een festival met foodtrucks, barretjes en een heuse rodeostier. Tijdens een spectaculaire ceremonie werd onder begeleiding van de IAMTORO soundtrack - geproduceerd door Sidney Samson - de collectie onthuld.
Vernieuwend & toegankelijk
Volgens van Eck is IAMTORO een merk met een verhaal en een goed product. ‘Een boxershort is immers het eerste wat je aandoet en het laatste wat je uittrekt. De speciale IAMTORO belijning benadrukt de been- en bilspieren. De voorkant is juist iets lager en de zachte stof en comfortabele pouch zorgen voor optimaal draagcomfort. De broek is daarmee vernieuwend en toegankelijk te gelijk.’
IAMTORO boxers zijn te koop in de eigen webshop en op bol.com waarmee het merk een exclusieve samenwerking is aangegaan.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Unox luidt wintertijd te vroeg in
- Kruidvat doorbreekt taboe rond verzorgingsarmoede
- BenBits eerste partner van 'Stop the plastic chew'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
- Goudwisselkantoor lanceert campagne... 23-10-2025
- Unilever past duurzaamheidsclaims... 23-10-2025
- Foodinfluencer Veggilaine en Oot... 23-10-2025
- Spar breidt bereik in petrolkanaal... 22-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes




