Grolsch introduceert herbruikbare draagtrays
- Food-en-retail
- 28 mei 2019 @ 10:12
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Duurzaam design
- 28 mei 2019 @ 10:12
- Sjaak Hoogkamer
Bierbrouwer Grolsch gaat voor haar biermerken Grolsch en Kornuit starten met het gebruik van herbruikbare draagtrays op festivals. De herbruikbare draagtrays zijn gemaakt van gerecycled plastic en gaan de huidige kartonnen trays vervangen.
Organisatoren van festivals krijgen de herbruikbare draagtrays in bruikleen. De bierbrouwer regelt de levering van de trays, de logistiek, reiniging en opslag. De trays worden vervolgens middels een statiegeldsysteem via de festivalbars uitgegeven en naderhand weer ingenomen. Grolsch en Kornuit willen hiermee een bijdrage leveren aan het reduceren van de hoeveelheid afval op festivals, aan een schoner festivalterrein en het verder verbeteren van de festivalervaring van de bezoeker.
Dit festivalseizoen van start
71% van de festivalbezoekers vindt duurzaamheid belangrijk. Als één van de groenste brouwerijen van Nederland wil Grolsch daarom de afvalberg op festivals aanpakken. De bierbrouwer is vorig jaar gestart met de inzet van circulaire drinkbekers op festivals. In navolging hiervan volgen nu de herbruikbare draagtrays. De inzet van deze draagtrays start tijdens Mañana Mañana in het weekend van 15 en 16 juni aanstaande. Daarna volgt de Zwarte Cross en vanaf 1 augustus zijn deze nieuwe draagtrays voor alle Grolsch en Kornuit festivals beschikbaar.
De Grolsch draagtray is gemaakt van gerecyclede Grolsch kratten; de Kornuit draagtray van gerecycled consumenten plastic. De nieuwe draagtray is geschikt voor vijf drinkbekers. De festivalbezoeker kan de tray gedurende het festival eenvoudig bewaren in zijn of haar broekzak om deze vaker te gebruiken.
Duurzaam karakter
Ronnie Degen, mede-eigenaar Feestfabriek: ‘Zowel Mañana Mañana als de Zwarte Cross zetten zich ook dit jaar weer maximaal in op het gebied van duurzaamheid, onder meer door de afvalberg van het festival zo klein mogelijk te houden en zoveel mogelijk afval te recyclen. Samen met onze leveranciers proberen we ieder jaar nieuwe stappen te zetten op het gebied van duurzaamheid en innovatie. De herbruikbare draagtrays sluiten hier naadloos op aan en passen goed bij het karakter en de doelen van onze festivals.’
Koert van ’t Hof, Corporate Affairs Director Grolsch: ‘Duurzaam en verantwoord ondernemen is niet meer weg te denken uit onze dagelijkse manier van werken. Via de meest uiteenlopende projecten brengen we dit in de praktijk. Zo ondersteunen we de Plastic Promise campagne ‘Never Give Up On Your Cup’.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers