[poll] Plus Kerstcommercial is de verwachte publiekslieveling 2019
- Food-en-retail
- 5 dec 2019 @ 12:03
- Link
-
Ernst-Jan Smids
Oprichter en directeur
JUMP!RETAIL - FoodMarketing
- 5 dec 2019 @ 12:03
- Ernst-Jan Smids
De poll van RetailRadar om te stemmen op welke supermarkt met zijn Kerstcommercial de publiekslieveling van 2019 gaat worden, is glansrijk gewonnen door Plus. Met 57% van de stemmen is Plus winnaar.
De winnaar wordt gevolgd door Albert Heijn met 28%, Jumbo 7% en Lidl 7%. Op de poll kwamen 71 reacties. De prachtig gemaakte Kerstcommercial van van vorig jaar door Plus raakte al de emotie met het 'voor de eerste keer een Kerst vieren zonder de overleden moeder' (zie onder). In het jaar daarvoor stond het vieren van Kerst na een scheiding centraal waarbij de ex-partner toch aanschoof bij het Kerstdiner. Waarschijnlijk zijn met deze twee eerdere spots nu de hoogste verwachtingen geschapen. Deze poll betreft commercials die nog moeten verschijnen, namelijk komend weekend na Sinterklaas: de verwachte publiekslieveling van 2019.
Deze poll kwam tot stand in samenwerking met RetailRadar.
Check hier ons dossier RetailRadar
Wat is RetailRadar?
RetailRadar is een actueel platform over retail in Nederland, opgezet door Jump! Retail, bureau op het gebied van omnichannel retailmarketing. Via WhatsApp deelt een grote groep aangesloten retail managers en executives opmerkelijke waarnemingen in retailland. Highlights hiervan worden vanaf nu periodiek uitgelicht op Food&Retail van MarketingTribune. Voor meer RetailRadar-berichten en informatie over Jump! Retail, kijk op jumpretail.nl. Aanmelden voor de RetailRadar Whatsapp-dienst? Stuur een mail naar hallo@jumpretail.nl.
-
Ernst-Jan Smids
- Werkt bij: JUMP!RETAIL
- Functie: Oprichter en directeur
- Website:https://jumpretail.nl/
- Profiel »
- RetailRadar
- kerstcommercial
- RetailRadar
- Kerst
- commercial
- glansrijk
- retail
- publiekslieveling
- winnaar
- Kerst
- winkel
- supermarkt
- tvc
- gewonnen
- overtuigend
- Plus
- poll
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit... 24-11-2025
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij):... 24-11-2025
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




