Coop Nationaal Partner Eurovisie Songfestival in nieuwe tv-commercial GUC
- Food-en-retail
- 3 mei 2021 @ 15:10
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Kunst & CultuurMarketing
- 3 mei 2021 @ 15:10
- Peter van Woensel Kooy
Coop komt met een nieuwe televisiecommercial, waarin de supermarktketen zich presenteert als Nationaal Partner van het aanstaande Eurovisie Songfestival.
De commercial is door GUC Agency ontwikkeld en focust zich op het openstellen voor anderen, waarmee de kracht van samen wordt benadrukt.
Mariëlle Witjes, manager Marketing en Communicatie van Coop Supermarkten: 'Het Eurovisie Songfestival is een van de weinige evenementen in de wereld, dat zó sterk de kracht van samen uitdraagt. Dat maakt, dat het Eurovisie Songfestival en Coop perfect bij elkaar passen. Beide benadrukken de kracht van samen. Wij vinden het als supermarktorganisatie met een maatschappelijke functie belangrijk om iedereen, van iedere cultuur en met elke achtergrond, gelijk te behandelen. Daarom verbinden we met trots onze naam aan een fenomeen, dat al decennialang landen met elkaar verbindt en een ongekend saamhorigheidsgevoel losmaakt bij mensen in heel Europa en daarbuiten.'
De tv-commercial laat zien hoe twee mensen allebei plezier beleven aan muziek door hun oordopjes met elkaar te delen en zo – hoe verschillend ze ook mogen zijn – met elkaar verbonden zijn. De commercial is onderdeel van een grote campagne van Coop rondom het Eurovisie Songfestival. Ten behoeve van deze campagne is er tevens een promotionele win-actie ontwikkeld. Én unieke producten, zoals popcorn, tompoezen en een unieke cava, die de Eurovisie Songfestival-avonden thuis voor de buis extra gezellig maken.
(PvWK)
credits:
Opdrachtgever: Coop Supermarkten
Bureau: GUC Agency
Productiemaatschappij: Suikerdepôt
Director: Werner Damen
Producer: Paul Harting
DOP: Boas van Milligen Bielke
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- inhaker
- Suikerdepôt
- Eurovisie
- hit
- songfestivaL
- Werner Damen
- Coop Supermarkten
- tv
- AvroTros
- Boas van Milligen Bielke
- GUC Agency
- Paul Harting
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers