Coop Nationaal Partner Eurovisie Songfestival in nieuwe tv-commercial GUC

Coop Nationaal Partner Eurovisie Songfestival in nieuwe tv-commercial GUC
  • Food-en-retail
  • 3 mei 2021 @ 15:10
  • 14075 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurMarketing

Coop komt met een nieuwe televisiecommercial, waarin de supermarktketen zich presenteert als Nationaal Partner van het aanstaande Eurovisie Songfestival.

De commercial is door GUC Agency ontwikkeld en focust zich op het openstellen voor anderen, waarmee de kracht van samen wordt benadrukt.

Mariëlle Witjes, manager Marketing en Communicatie van Coop Supermarkten: 'Het Eurovisie Songfestival is een van de weinige evenementen in de wereld, dat zó sterk de kracht van samen uitdraagt. Dat maakt, dat het Eurovisie Songfestival en Coop perfect bij elkaar passen. Beide benadrukken de kracht van samen. Wij vinden het als supermarktorganisatie met een maatschappelijke functie belangrijk om iedereen, van iedere cultuur en met elke achtergrond, gelijk te behandelen. Daarom verbinden we met trots onze naam aan een fenomeen, dat al decennialang landen met elkaar verbindt en een ongekend saamhorigheidsgevoel losmaakt bij mensen in heel Europa en daarbuiten.'

De tv-commercial laat zien hoe twee mensen allebei plezier beleven aan muziek door hun oordopjes met elkaar te delen en zo – hoe verschillend ze ook mogen zijn – met elkaar verbonden zijn. De commercial is onderdeel van een grote campagne van Coop rondom het Eurovisie Songfestival. Ten behoeve van deze campagne is er tevens een promotionele win-actie ontwikkeld. Én unieke producten, zoals popcorn, tompoezen en een unieke cava, die de Eurovisie Songfestival-avonden thuis voor de buis extra gezellig maken.
(PvWK)

 

credits:
Opdrachtgever: Coop Supermarkten
Bureau: GUC Agency        
Productiemaatschappij: Suikerdepôt 
Director: Werner Damen
Producer: Paul Harting
DOP: Boas van Milligen Bielke



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken