Coop Nationaal Partner Eurovisie Songfestival in nieuwe tv-commercial GUC
- Food-en-retail
- 3 mei 2021 @ 15:10
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Kunst & CultuurMarketing
- 3 mei 2021 @ 15:10
- Peter van Woensel Kooy
Coop komt met een nieuwe televisiecommercial, waarin de supermarktketen zich presenteert als Nationaal Partner van het aanstaande Eurovisie Songfestival.
De commercial is door GUC Agency ontwikkeld en focust zich op het openstellen voor anderen, waarmee de kracht van samen wordt benadrukt.
Mariëlle Witjes, manager Marketing en Communicatie van Coop Supermarkten: 'Het Eurovisie Songfestival is een van de weinige evenementen in de wereld, dat zó sterk de kracht van samen uitdraagt. Dat maakt, dat het Eurovisie Songfestival en Coop perfect bij elkaar passen. Beide benadrukken de kracht van samen. Wij vinden het als supermarktorganisatie met een maatschappelijke functie belangrijk om iedereen, van iedere cultuur en met elke achtergrond, gelijk te behandelen. Daarom verbinden we met trots onze naam aan een fenomeen, dat al decennialang landen met elkaar verbindt en een ongekend saamhorigheidsgevoel losmaakt bij mensen in heel Europa en daarbuiten.'
De tv-commercial laat zien hoe twee mensen allebei plezier beleven aan muziek door hun oordopjes met elkaar te delen en zo – hoe verschillend ze ook mogen zijn – met elkaar verbonden zijn. De commercial is onderdeel van een grote campagne van Coop rondom het Eurovisie Songfestival. Ten behoeve van deze campagne is er tevens een promotionele win-actie ontwikkeld. Én unieke producten, zoals popcorn, tompoezen en een unieke cava, die de Eurovisie Songfestival-avonden thuis voor de buis extra gezellig maken.
(PvWK)
credits:
Opdrachtgever: Coop Supermarkten
Bureau: GUC Agency
Productiemaatschappij: Suikerdepôt
Director: Werner Damen
Producer: Paul Harting
DOP: Boas van Milligen Bielke
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- AvroTros
- hit
- Boas van Milligen Bielke
- Eurovisie
- tv
- inhaker
- Werner Damen
- songfestivaL
- Suikerdepôt
- GUC Agency
- Coop Supermarkten
- Paul Harting
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Michelins volledige nieuwe lijst voor Nederland
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Kinderen grijpen naar Whopper in nieuwe campagne
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- BenBits eerste partner van 'Stop the... 17-10-2025
- Kruidvat doorbreekt taboe rond... 17-10-2025
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en... 17-10-2025
- Intertoys lanceert Speelboek 2025... 16-10-2025
- Walmart gaat direct vanuit ChatGPT... 16-10-2025
- Joost van den Berg van Dr. Oetker:... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes