Royal Club hervat strijd tegen 'Doe maar een frisje'
- Food-en-retail
- 20 jun 2021 @ 08:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodReclame
- 20 jun 2021 @ 08:15
- Peter van Woensel Kooy
Royal Club zet de volgende stap in de strijd tegen ‘Doe maar een frisje’. In de gloednieuwe Ginger Beer campagne biedt een tijdmachine 'onverschillige drinkers' de helpende hand tijdens het bestelmoment. De marketeer legt uit.
Door ze in contact te brengen met hun '5-minuten-later-toekomstige-zelf' is het glashelder hoe goed een bewuste keuze kan uitpakken. De grootschalige campagne start vandaag in Nederland.
Royal Club is, met haar vorig jaar gelanceerde Ginger Beer, marktleider binnen het Ginger Beer segment. De verfrissende drank met uitgesproken gembersmaak is ongekend populair. Vorig jaar lanceerde Vrumona, producent van onder andere. Royal Club, al een suikerhoudende variant met slechts 18 kcl, en zet nu de volgende stap in het realiseren van een suikervrij schap in de supermarkt met de lancering van Ginger Beer 0% Suiker. De nieuwe campagne zet Royal Club Ginger Beer in de spotlight.
De strijd tegen onverschilligheid
De campagne voor Ginger Beer is de volgend stap in de strijd tegen onverschilligheid, legt Martijn Slebus, marketing manager Royal Club, luit: 'Sinds 2016 voert Royal Club strijd tegen de onverschilligheid van "Doe maar een frisje". Op die vraag volgt vaak een mainstream frisdrank, in plaats van het meer volwassen Royal Club. Een gemiste kans. De afgelopen jaren maken we mensen bewust van het feit hoe interessant een bewuste keuze kan uitpakken. En dat werkt, in een drukke frisdrankmarkt heeft Royal Club de op één na hoogste naamsbekendheid.'
Helpende hand tijdens bestelmoment
De nieuwe campagne houdt vast aan de boodschap en de absurdistische stijl van voorgaande campagnes. Ook Royal Club-man David maakt zijn rentree. Maar waar Royal Club eerder de draak stak met meer algemene vormen van 'onverschilligheid', biedt het nieuwe hoofdstuk de helpende hand bij het bestelmoment. Waarom? Slebus: 'In 2016 was Royal Club nog alleenheerser in het volwassen frissegment. Dat gaf ons een wereld aan ruimte om ons merk te creëren. Nu de volwassen friscategorie steeds drukker wordt, is het een logische stap om het bestellen van Royal Club binnen die wereld een meer centrale rol te geven.'
(PvWK)
Credits
De nieuwe campagne van Royal Club is ontwikkeld in samenwerking met Alfred International en is vanaf vandaag te zien. De introductie wordt op verschillende manieren ondersteund, zoals op tv, online, social, PR, wineklactivaties en via Out of Home POS. Daarnaast wordt de nieuwe campagne ondersteund met een tag-on via televisie waarin Ginger Beer 0% de show steelt.
Bekijk hieronder de nieuwe campagne van Royal Club
opdrachtgever: Vrumona/Royal Club
eindverantwoordelijke marketeer: Martijn Slebus
bureau: Alfred International
strategie: Paul van Kuilenburg
account: Mark de Leeuw en Romy Dekker
creatie: Sjors Rooversen en Lex Segers
creatieve directie: Jorn Kruijsen en Jeroen van de Sande
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing