Royal Club hervat strijd tegen 'Doe maar een frisje'
- Food-en-retail
- 20 jun 2021 @ 08:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodReclame
- 20 jun 2021 @ 08:15
- Peter van Woensel Kooy
Royal Club zet de volgende stap in de strijd tegen ‘Doe maar een frisje’. In de gloednieuwe Ginger Beer campagne biedt een tijdmachine 'onverschillige drinkers' de helpende hand tijdens het bestelmoment. De marketeer legt uit.
Door ze in contact te brengen met hun '5-minuten-later-toekomstige-zelf' is het glashelder hoe goed een bewuste keuze kan uitpakken. De grootschalige campagne start vandaag in Nederland.
Royal Club is, met haar vorig jaar gelanceerde Ginger Beer, marktleider binnen het Ginger Beer segment. De verfrissende drank met uitgesproken gembersmaak is ongekend populair. Vorig jaar lanceerde Vrumona, producent van onder andere. Royal Club, al een suikerhoudende variant met slechts 18 kcl, en zet nu de volgende stap in het realiseren van een suikervrij schap in de supermarkt met de lancering van Ginger Beer 0% Suiker. De nieuwe campagne zet Royal Club Ginger Beer in de spotlight.
De strijd tegen onverschilligheid
De campagne voor Ginger Beer is de volgend stap in de strijd tegen onverschilligheid, legt Martijn Slebus, marketing manager Royal Club, luit: 'Sinds 2016 voert Royal Club strijd tegen de onverschilligheid van "Doe maar een frisje". Op die vraag volgt vaak een mainstream frisdrank, in plaats van het meer volwassen Royal Club. Een gemiste kans. De afgelopen jaren maken we mensen bewust van het feit hoe interessant een bewuste keuze kan uitpakken. En dat werkt, in een drukke frisdrankmarkt heeft Royal Club de op één na hoogste naamsbekendheid.'
Helpende hand tijdens bestelmoment
De nieuwe campagne houdt vast aan de boodschap en de absurdistische stijl van voorgaande campagnes. Ook Royal Club-man David maakt zijn rentree. Maar waar Royal Club eerder de draak stak met meer algemene vormen van 'onverschilligheid', biedt het nieuwe hoofdstuk de helpende hand bij het bestelmoment. Waarom? Slebus: 'In 2016 was Royal Club nog alleenheerser in het volwassen frissegment. Dat gaf ons een wereld aan ruimte om ons merk te creëren. Nu de volwassen friscategorie steeds drukker wordt, is het een logische stap om het bestellen van Royal Club binnen die wereld een meer centrale rol te geven.'
(PvWK)
Credits
De nieuwe campagne van Royal Club is ontwikkeld in samenwerking met Alfred International en is vanaf vandaag te zien. De introductie wordt op verschillende manieren ondersteund, zoals op tv, online, social, PR, wineklactivaties en via Out of Home POS. Daarnaast wordt de nieuwe campagne ondersteund met een tag-on via televisie waarin Ginger Beer 0% de show steelt.
Bekijk hieronder de nieuwe campagne van Royal Club
opdrachtgever: Vrumona/Royal Club
eindverantwoordelijke marketeer: Martijn Slebus
bureau: Alfred International
strategie: Paul van Kuilenburg
account: Mark de Leeuw en Romy Dekker
creatie: Sjors Rooversen en Lex Segers
creatieve directie: Jorn Kruijsen en Jeroen van de Sande
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




