Dirk van den Broek fixeert prijzen van ruim 100 producten
- Food-en-retail
- 23 aug 2022 @ 08:40
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CampagnesFood
- 23 aug 2022 @ 08:40
- Peter van Woensel Kooy
Retailketen Dirk bevriest als eerste in Nederland de prijzen van meer dan 100 producten om boodschappen betaalbaar te houden. 'Een rigoureuze beslissing om de koopkrachtcrisis van onze klanten tegen te gaan', licht Marcel Huizing (directeur Dirk) toe.
'Prijzen voor dagelijkse boodschappen rijzen de pan uit en veel gezinnen worstelen daarbij ook nog met de torenhoge energieprijzen die op ze af komen. Dat vraagt wat ons betreft om belangrijke keuzes. Klanten moeten zeker in deze tijd kunnen rekenen op Dirk. We hebben daarom als eerste supermarkt in Nederland besloten om minstens tot het einde van het jaar de prijzen blijvend goedkoop te houden van meer dan honderd producten', zegt Huizing op Linkedin. MarketingTribune signaleerde eerder al een zeer spraakmakende prijsfixatie door deze retailer in Frankrijk. Een voorbeeld voor Nederlandse retailketens, vroegen wij ons toen af. Dirk pakt de handschoen nu als eerste in Nederland op.
Door inflatie, stijgende grondstof- en energieprijzen en leveringsproblemen in verband met het Oekraiense conflict, zijn de kosten in Nederlandse supermarkten sinds februari 2022 enorm gestegen. Uit onderzoek blijkt dat consumenten na aanvankelijke merk- en formuletrouw nu toch neigen uit te wijken naar discounters en dat consumptiepatronen worden gewijzigd. Huizing vervolgt: 'Het gaat bij onze prijsfixatie om dagelijkse boodschappen zoals brood, dameshygiëne, pasta, rijst, toiletpapier, groente, fruit en schoonmaakmiddelen. Prijzen van deze producten worden dus niet verhoogd, ongeacht de inflatie die nog op Nederland afkomt. De keuze om de prijzen van deze producten blijvend laag te houden, komt bovenop de maatregelen die we al eerder namen zoals het stoppen met tv-reclame en de afschaffing van multibuys. Harde keuzes die hun effect hebben en ervoor zorgen dat Dirk van den Broek volgens de Consumentenbond in juni 2022 bijvoorbeeld de goedkoopste supermarkt is voor A-merken.'
Natwerk is het nieuwe creatieve bureau van Dirk van den Broek dat ook de prijsfixatie communiceert.
(PvWK)
Marcel Huizing, directeur Dirk
Actie-advertentie Dirk rondom de nieuwe prijsfixatie
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- food
- betaalbaar
- klanten
- merk
- koopkrachtcrisis
- retailketen Dirk van den Broek
- E.Leclerc
- prijzen
- klantenbinding
- Nederland
- directeur
- inflatie
- Dirk
- Oekraine
- sociaal
- boodschap
- hulp
- Marcel Huizing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing