[column] Huishoudbeurs 2023: geen 2.0 maar wel volle bak
- Food-en-retail
- 27 feb 2023 @ 10:25
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - EvenementMerken
- 27 feb 2023 @ 10:25
- Gastblogger
Na drie jaar weer terug van weggeweest: de Huishoudbeurs in RAI Amsterdam. Voor MarketingTribune en RetailRadar nam Esmée van Venrooij een kritisch kijkje en bezocht de meest opvallende stands, checkte de langste rijen en beantwoordt de vraag of de Huishoudbeurs zichzelf intussen opnieuw heeft uitgevonden.
Het vertrouwde beeld: de volle parkeerplaats met veel bussen, de lange rijen, dames met ontelbaar veel trolleys struinend langs de Amsterdamse variant van de Bazaar in Beverwijk.
De stand van Easytoys trok by far (weer) de meeste bezoekers. De aantrekkingskracht van het ‘Rad van Plezier’ met de kans van het winnen van een seksspeeltje -de butt plug maakte veel gejuich los- is voor de gemiddelde bezoeker weer onweerstaanbaar.
Nieuw en interessant was de samenwerking van DA met Just2BFit. Een gecombineerde en levendige stand waar host Wendy van Dijk onder andere deelde hoe zij een gezonde levensstijl onderhoudt. Zat goed in elkaar en sluit goed aan op de positionering van de beide brands.
Tja, en dan houdt het eigenlijk qua noemenswaardig nieuws wel een beetje op. Albert Heijn, Kruidvat en V&D, die drie jaar geleden nog groots aanwezig waren ontbraken. Coolblue was aanwezig, enkel om medewerkers te werven. De Huishoudbeurs heeft zichzelf niet opnieuw uitgevonden. Geen 2.0.
Gemiste kans? Het was een volle bak, veel gezelligheid en volle trolleys. Misschien is de Huishoudbeurs gewoon wat het is en is de roep om vernieuwing en innovatie hier niet zo van toepassing. Gewoon een leuk uitje met dochter of vriendin en veel gratis spullen.
Esmée van Venrooij
client Lead Jump Retail
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing