[column] Huishoudbeurs 2023: geen 2.0 maar wel volle bak

[column] Huishoudbeurs 2023: geen 2.0 maar wel volle bak
  • Food-en-retail
  • 27 feb 2023 @ 10:25
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • EvenementMerken

Na drie jaar weer terug van weggeweest: de Huishoudbeurs in RAI Amsterdam. Voor MarketingTribune en RetailRadar nam Esmée van Venrooij een kritisch kijkje en bezocht de meest opvallende stands, checkte de langste rijen en beantwoordt de vraag of de Huishoudbeurs zichzelf intussen opnieuw heeft uitgevonden.

Het vertrouwde beeld: de volle parkeerplaats met veel bussen, de lange rijen, dames met ontelbaar veel trolleys struinend langs de Amsterdamse variant van de Bazaar in Beverwijk.


De stand van Easytoys trok by far (weer) de meeste bezoekers.  De aantrekkingskracht van het ‘Rad van Plezier’ met de kans van het winnen van een seksspeeltje -de butt plug maakte veel gejuich los- is voor de gemiddelde bezoeker weer onweerstaanbaar.


Nieuw en interessant was de samenwerking van DA met Just2BFit. Een gecombineerde en levendige stand waar host Wendy van Dijk onder andere deelde hoe zij een gezonde levensstijl onderhoudt. Zat goed in elkaar en sluit goed aan op de positionering van de beide brands.


Tja, en dan houdt het eigenlijk qua noemenswaardig nieuws wel een beetje op. Albert Heijn, Kruidvat en V&D, die drie jaar geleden nog groots aanwezig waren ontbraken. Coolblue was aanwezig, enkel om medewerkers te werven. De Huishoudbeurs heeft zichzelf niet opnieuw uitgevonden. Geen 2.0.

Gemiste kans? Het was een volle bak, veel gezelligheid en volle trolleys. Misschien is de Huishoudbeurs gewoon wat het is en is de roep om vernieuwing en innovatie hier niet zo van toepassing. Gewoon een leuk uitje met dochter of vriendin en veel gratis spullen.

Esmée van Venrooij
client Lead Jump Retail

Gastblogger

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken