[column] Huishoudbeurs 2023: geen 2.0 maar wel volle bak
- Food-en-retail
- 27 feb 2023 @ 10:25
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - EvenementMerken
- 27 feb 2023 @ 10:25
- Gastblogger
Na drie jaar weer terug van weggeweest: de Huishoudbeurs in RAI Amsterdam. Voor MarketingTribune en RetailRadar nam Esmée van Venrooij een kritisch kijkje en bezocht de meest opvallende stands, checkte de langste rijen en beantwoordt de vraag of de Huishoudbeurs zichzelf intussen opnieuw heeft uitgevonden.
Het vertrouwde beeld: de volle parkeerplaats met veel bussen, de lange rijen, dames met ontelbaar veel trolleys struinend langs de Amsterdamse variant van de Bazaar in Beverwijk.
De stand van Easytoys trok by far (weer) de meeste bezoekers. De aantrekkingskracht van het ‘Rad van Plezier’ met de kans van het winnen van een seksspeeltje -de butt plug maakte veel gejuich los- is voor de gemiddelde bezoeker weer onweerstaanbaar.
Nieuw en interessant was de samenwerking van DA met Just2BFit. Een gecombineerde en levendige stand waar host Wendy van Dijk onder andere deelde hoe zij een gezonde levensstijl onderhoudt. Zat goed in elkaar en sluit goed aan op de positionering van de beide brands.
Tja, en dan houdt het eigenlijk qua noemenswaardig nieuws wel een beetje op. Albert Heijn, Kruidvat en V&D, die drie jaar geleden nog groots aanwezig waren ontbraken. Coolblue was aanwezig, enkel om medewerkers te werven. De Huishoudbeurs heeft zichzelf niet opnieuw uitgevonden. Geen 2.0.
Gemiste kans? Het was een volle bak, veel gezelligheid en volle trolleys. Misschien is de Huishoudbeurs gewoon wat het is en is de roep om vernieuwing en innovatie hier niet zo van toepassing. Gewoon een leuk uitje met dochter of vriendin en veel gratis spullen.
Esmée van Venrooij
client Lead Jump Retail
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft favoriet bij elke generatie
- Retailmedia: La Place lanceert app met loyaliteitsprogramma...
- Waarom chocolade met Pasen meer is dan een zoete verleiding
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren... 25-04-2025
- Albert Heijn introduceert vernieuwd... 25-04-2025
- [marketeer 223] Sophia Tienstra -... 25-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management