[column] Huishoudbeurs 2023: geen 2.0 maar wel volle bak
- Food-en-retail
- 27 feb 2023 @ 10:25
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - EvenementMerken
- 27 feb 2023 @ 10:25
- Gastblogger
Na drie jaar weer terug van weggeweest: de Huishoudbeurs in RAI Amsterdam. Voor MarketingTribune en RetailRadar nam Esmée van Venrooij een kritisch kijkje en bezocht de meest opvallende stands, checkte de langste rijen en beantwoordt de vraag of de Huishoudbeurs zichzelf intussen opnieuw heeft uitgevonden.
Het vertrouwde beeld: de volle parkeerplaats met veel bussen, de lange rijen, dames met ontelbaar veel trolleys struinend langs de Amsterdamse variant van de Bazaar in Beverwijk.
De stand van Easytoys trok by far (weer) de meeste bezoekers. De aantrekkingskracht van het ‘Rad van Plezier’ met de kans van het winnen van een seksspeeltje -de butt plug maakte veel gejuich los- is voor de gemiddelde bezoeker weer onweerstaanbaar.
Nieuw en interessant was de samenwerking van DA met Just2BFit. Een gecombineerde en levendige stand waar host Wendy van Dijk onder andere deelde hoe zij een gezonde levensstijl onderhoudt. Zat goed in elkaar en sluit goed aan op de positionering van de beide brands.
Tja, en dan houdt het eigenlijk qua noemenswaardig nieuws wel een beetje op. Albert Heijn, Kruidvat en V&D, die drie jaar geleden nog groots aanwezig waren ontbraken. Coolblue was aanwezig, enkel om medewerkers te werven. De Huishoudbeurs heeft zichzelf niet opnieuw uitgevonden. Geen 2.0.
Gemiste kans? Het was een volle bak, veel gezelligheid en volle trolleys. Misschien is de Huishoudbeurs gewoon wat het is en is de roep om vernieuwing en innovatie hier niet zo van toepassing. Gewoon een leuk uitje met dochter of vriendin en veel gratis spullen.
Esmée van Venrooij
client Lead Jump Retail
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers