Nederland Eet wil met alternatief de thuisbezorgsector 'gezonder en sterker' maken

- Food-en-retail
- 20 jul 2023 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieMarketing
- 20 jul 2023 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Het bestelplatform Nederland Eet start een sharefunding campagne om haar groeiplannen te realiseren en om naar eigen zeggen een positief verschil te maken in de bestelsector. 'Met een laagdrempelige, lokale en transparante aanpak willen we de thuisbezorgsector weer gezond en sterk maken.'
Van het alternatief moeten zowel restauranthouders als consumenten profiteren, stelt Nederland Eet. De campagne leverde volgens het platform in de eerste dagen al zo'n €95.000,- op, bijna een derde van het streefbedrag van de eerste ronde.
Eerlijk voor zowel restauranteigenaar als consument
Nederland Eet is inmiddels vijf jaar actief en is al snel uitgegroeid tot een van de grootste lokale eten bestelsites van Nederland. Uitgangspunt van het innovatieve platform is om een alternatief te bieden voor de doorgaans hoge commissies en oneerlijke positionering van restaurants in de app die er in de bestelsector vaak voorkomen. Hier is zowel de restaurateur als de consument de dupe van. Naast dat het platform van Nederland Eet voordeliger is voor de restauranteigenaren, zijn ze dit ook gegarandeerd voor de consument. Tegelijkertijd biedt het platform een breed aanbod van verantwoorde lokale restaurantopties en ligt er een sterke focus op bewuster eten door gezonde maaltijden extra onder de aandacht te brengen.
Krachten bundelen met kleinere platformen
Nederland Eet meldt al een 'solide basis' te hebben: In Zwolle, Kampen en Deventer is het platform de grootste partij. 'Ook in een aantal andere steden is het platform hard op weg om de grootste te worden. Nu wil de scale-up een groeislag maken om ook in de rest van het land haar positie te verstevigen. Steeds vaker krijgt Nederland Eet de vraag van kleinere lokale platformen om samen te werken. Met het opgehaalde kapitaal uit de Eyevestor campagne wil het de krachten bundelen met deze platformen en actief worden in nieuwe steden. Investeren kan vanaf €250,-.'
Lokale kracht staat centraal
Hugo Smink, Managing Partner van Nederland Eet: 'Het is een van onze kernwaarden om echt sámen met lokale ondernemers te werken aan een platform waar iedereen van kan profiteren. We bouwen aan een sterke online community, door bijvoorbeeld ook gezamenlijke lokale marketingacties op te zetten met ondernemers en we hebben de beste ICT’ers in huis om continu te kunnen innoveren. Met deze sharefunding campagne willen we iedereen, zowel enthousiaste ondernemers, restauranthouders als consumenten, de kans geven om onderdeel te worden van ons verhaal.'
(PvWK)
Over Nederland Eet
'Nederland Eet is een eten bestelplatform met een website en een app en bestaat sinds 2018. Op het moment is het platform actief in zeventien steden, met ruim 700 aangemelde restaurants. Iedere stad heeft een lokale app en website, om de beste binding tussen restaurant en consument te garanderen. Het hoofdkantoor van Nederland Eet is gevestigd in Zwolle en er werken 15 medewerkers. Meer info staat hier www.nederland-eet.nl en op www.restaurants.nederland-eet.nl.'
(bron: Nederland Eet)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- distributie
- ranking
- thuisbezorgd
- tussenpersoon
- fee
- crowdfunding
- Nederland Eet
- platform
- app
- food
- commissie
- Hugo Smink
- eerlijker
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Directeur Marketing Jorieke de Vries verlaat Jumbo
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Balr failliet - focust verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers