Onderzoek restaurantketens: Proeflokaal Bregje hoogste NPS en Happy Italy de laagste
- Food-en-retail
- 7 sep 2023 @ 10:20
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Onderzoek
- 7 sep 2023 @ 10:20
- Nanny Kuilboer
De grootste restaurantketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +72. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders.
Proeflokaal Bregje krijgt de hoogste score (+91) volgens het onderzoek van Multiscope: ‘Het is opvallend dat drie van de vijf meest bezochte ketens een NPS krijgen die lager is dan gemiddeld.’ 18- tot 34-jarigen geven gemiddeld een lagere score dan oudere bezoekers.
Alle scores positief
De NPS meet de bezoekerstevredenheid. Een hogere NPS betekent dat de bezoekers sneller een keten zullen aanraden aan anderen. De gemiddelde NPS van de grootste Nederlandse restaurantketens is +72. De score van elke restaurantketen is positief. De keten met de hoogste gemeten NPS is Proeflokaal Bregje (+91). Daarop volgen ’t Zusje (+89) en La Cubanita (+78). Humphrey’s (+74) en Moeke (+73) maken de top-5 compleet.
Best bezocht, maar minder tevreden
Het is opvallend dat Happy Italy (+36), De Beren (+70) en Loetje (+70) elk een NPS onder het gemiddelde hebben terwijl de ketens behoren tot de vijf best bezochte ketens. Van alle restaurantketens heeft Happy Italy de laagste NPS. Daarop volgen Pannenkoe (+48) en Heinde & Ver (+55).
Jongeren minder positief
De gemiddelde NPS onder 18- tot 34-jarigen is +69. Multiscope: ‘Restaurantketens zouden hier aandacht aan moeten besteden, omdat het een belangrijke bezoekersgroep is.’ De NPS is hoger onder 50-plussers (+73) en 35- tot 49-jarigen (+72). Er zijn geen significante verschillen in tevredenheid tussen mannen en vrouwen.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chocoladeletter D van Dieuwertje uitverkocht na actie voor KWF
- Achtste editie Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel van start
- Tango transformeert tankstations tot moderne ontmoetingsplekken
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- Nespresso en Oatly introduceren koffiecapsules voor havermelk
- Anders Hagh, CEO Salling Group: 'Wij maken het makkelijker om...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Just Eat Takeaway gaat... 14-03-2025
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest... 14-03-2025
- Dr. Oetker lanceert exclusief... 14-03-2025
- [marketeer 221] Lennart van... 14-03-2025
- Supermarktprijzen niet langer... 13-03-2025
- Culinaire historische insights op... 13-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center