NU.nl lanceert online woongids NUwonen

NU.nl lanceert online woongids NUwonen
  • Media
  • 11 jul 2017 @ 10:12
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentCommunityNieuwsmediaDoelgroep

Nieuwssite NU.nl start met het platform NUwonen.nl. Dit moet dé online woongids van Nederland worden, waar je gratis op de hoogte wordt gebracht van alles wat je moet en wilt weten rondom wonen en verhuizen. Dit varieert van het laatste woonnieuws en handige tips, tot praktische informatie die complexe thema’s rondom wonen uitlegt.

Met het NUwonen-platform speelt NU.nl in op de vraag naar gratis informatie over wonen. Online is er veel informatie te vinden, maar deze is vaak versnipperd of wordt enkel betaald aangeboden.

'Op dit nieuwe platform gaan we iedereen die bezig is met een verandering van zijn of haar woonsituatie informeren, adviseren en inspireren', zegt Lindsay Mossink, chef redactie van NU.nl. 'Denk aan nieuws en achtergronden over de woningmarkt, verhuis- en verbouwtips, inrichting, woonlasten- en voorzieningen. Het doel van NUwonen is zo compleet mogelijk te zijn op dit gebied, zodat onze bezoekers als het om wonen gaat nog maar één plek nodig hebben. We informeren je op het gebied van geldzaken, helpen je op weg in het huishouden en inspireren je met de laatste trends.'
 
Samenwerking met ING en Samsung

Naast een contentpartnership met merken uit het eigen portfolio als VTwonen en Eigen Huis & Interieur, zullen onder meer ING en Samsung vanaf de lancering als partner aansluiten. Thema’s als financiën, domotica, connectivity en entertainment spelen een belangrijke rol in het leven van de consument tijdens een verandering in zijn of haar woonsituatie. Deze partners hebben bij uitstek de kennis en expertise in huis om de consument van het juiste advies te voorzien.  

'Ik ben ontzettend trots op de wijze waarop de samenwerking met deze mooie merken tot stand is gekomen. Tijdens een co-creatiesessie hebben we met een aantal van onze belangrijke partners gekeken naar dit nieuwe domein en de manier waarop we onze krachten kunnen bundelen. Dit heeft geresulteerd in een strategische samenwerking waarop redactie en commercie op een transparante maar hele sterke manier samenkomen op één platform om de woonconsument echt verder te helpen. Zowel de redactie als onze partners doen het immers voor dezelfde eindklant,' zegt Jort Koopman, commercieel manager van NU.nl.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken