New Skool en PiTE starten nieuw mediabedrijf
- Media
- 28 sep 2018 @ 09:56
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekMerkenUitgevers
- 28 sep 2018 @ 09:56
- Redactie Media
New Skool Media en PiTE Media bundelen hun krachten in een nieuw mediabedrijf: MotorNL. Hierin worden de merken MOTO73, Classic&Retro, Motor.nl, Promotor, Mega MotorTreffen en Promotor Reizen geëxploiteerd en verder multimediaal ontwikkeld.
In de strategische samenwerking MotorNL bieden New Skool Media en PiTE Media een nog betere aansluiting op de informatiebehoefte van motorrijders. Beide uitgeverijen brengen in MotorNL de mediatitels MOTO73, Classic&Retro en Promotor onder, evenals het event Mega MotorTreffen en de reisaanbieder Promotor Reizen.
De nieuwe organisatie wil met kwalitatieve content de verschillende groepen motorrijders informeren, inspireren en activeren. Alle medewerkers van de merken MOTO73, Classic&Retro en Promotor Reizen komen in dienst van het nieuwe mediabedrijf. De abonnees van genoemde printtitels blijven hun blad uiteraard ontvangen. De voornaamste verandering zal zichtbaar zijn op het online platform Motor.nl, waarop abonnees toegang tot exclusieve artikelen, reportages en video’s zullen krijgen. Daarnaast biedt de site nieuwe (online) producten en diensten.
'New Skool Media is zeer verheugd met deze samenwerking. Het biedt de prachtige motormerken die we hebben een springplank richting versnelde multimediale ontwikkeling en een versterking van onze positie binnen de motormarkt', aldus Erwin van Luit, CEO van New Skool Media.
'PiTE Media heeft nooit een geheim gemaakt van haar ambitie een grote mediaspeler te willen worden binnen de motormarkt. Die ambitie zit in onze bedrijfsnaam: print, internet, TV en events. Door het samenvoegen van de toonaangevende mediatitels ontstaat dat nu', zo vindt Nick Glättli, managing partner van PiTE Media.
De opzet van de Joint Venture is door New Skool Media aan haar ondernemingsraad voorgelegd.
New Skool Media is één van de grootste multimediale uitgeverijen in Nederland. Het portfolio van New Skool Media bestaat uit 20 nationaal bekende, special interest merken, waaronder Fiets, Elsevier Weekblad, BeleggersBelangen,Columbus, KnipMode, Vorsten, KIJK en delicious. Merken die consumenten met een passie inspireren. Voor deze specifieke doelgroepen beschikt New Skool Media over verschillende platformen om klanten en partners optimaal te kunnen bedienen met print, online, mobile, events en e-commerce diensten.
PITE Media B.V. is uitgever van motorblad Promotor Magazine en producent van het succesvolle motor TV-programma Promotor TV | MotoMe, te volgen via community platform Promotor.nl, YouTube en wekelijks op RTL7. PiTE Media B.V. is naast uitgever en producent ook organisator van het Promotor Mega Motortreffen evenement in de Expo Haarlemmermeer Vijfhuizen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing