Paas-campagne Fonq met abri's bij woonboulevards
- Media
- 21 apr 2019 @ 15:27
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - OnderzoekE-commerceRetailReclameOutdoor
- 21 apr 2019 @ 15:27
- Jeroen Mirck
Fonq adverteert rondom Pasen op veel woonboulevards met kritische abri’s. De online retailer verwijst naar de 'kapotte klantreis' bij dit soort winkelcentra en spoort consumenten aan om vanaf de bank te shoppen.
De abri-actie is onderdeel van de ‘Geef je huis wat Fonq'-campagne die al wat langer loopt. Aanleiding is de insight dat woonboulevard met Pasen steeds minder populair zouden zijn. Dit blijkt uit eigen onderzoek van de webwinkel.
'Animo voor woonboulevards daalt'
Pasen staat natuurlijk bekend als hét moment om naar de woonboulevard te gaan. Uit eigen klantonderzoek (N=664) blijkt dat 37 procent in de afgelopen jaren wel eens met Pasen een woonboulevard heeft bezocht, maar dat percentage bedraagt dit jaar slechts 20 procent. 'Ruim de helft van de Nederlanders ervaart het als te druk en een kwart voelt zich bij thuiskomst moe en gesloopt', aldus Fonq.
Hoewel men een groot assortiment onder één dak (60%) en inspirerende settings (48%) als prettig ervaart, ziet de Nederlandse consument bij een bezoek aan de woonboulevard het meest op tegen de drukte (56%). Daarnaast ergert een kwart zich aan opdringerige verkopers en het feit dat je uiteindelijk niet vindt wat je zoekt. Ook het vele lopen (26%) en hoge parkeerkosten (17%) zijn vaak genoemde ergernissen.
Kapotte klantreis repareren
'Zelf ben ik net verhuisd en ervaarde ik opnieuw hoe ingewikkeld het kan zijn om in een gefragmenteerd landschap van woonboulevards en interieurwinkels te slagen voor woonproducten', zegt Antoine Brouwer, CEO van Fonq. 'Het is een kapotte klantreis die we vanuit ons platform online repareren door middel van koopgidsen, toplijstjes en inspiratieve content, maar ook met een groot assortiment. We sluiten nog steeds elke week nieuwe verkooppartners aan op ons platform. Zo vind je alles voor in en om het huis op één plek. En dat gemakkelijk vanaf de bank zonder drukte of opdringerige salesmensen.'
De abri-posters zijn rondom woonboulevards in Nederland verspreid. Wat daarbij opvalt: het Fonq-logo heeft een nieuw jasje gekregen. Ook de blauwe kleur heeft plaatsgemaakt voor een warmere tint. 'Komende periode gaan we deze nieuwe huisstijl langzaam in onze communicatie aanpassen', aldus Brouwer.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Top 5-TikTok-trends: Bye bye B&B, patatje hagelchup en...
- BNR start nieuw radiostation: BNR Business Beats
- G-Star laat torturner nieuwe collective showen
- Programma “Trap Er Niet Influencer” onderzoekt trends en...
- Ekdom organiseert welkomstfeest voor luisteraars Radio Veronica
- TV-reclamemarkt daalt tot 426 miljoen in eerste helft 2024
Laatste Nieuws
- PXR geeft tijdschriften Hearst uit13-09-2024
- Boekenbranche exposeert tegen... 12-09-2024
- Martha Riemsma nieuwe algemeen... 11-09-2024
- Slimste mens meest bekeken, laat... 11-09-2024
- EssenceMediacom wint pitch ABN Amro09-09-2024
- BNR start nieuw radiostation: BNR... 06-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing