Paas-campagne Fonq met abri's bij woonboulevards

  • Media
  • 21 apr 2019 @ 15:27
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • OnderzoekE-commerceRetailReclameOutdoor

Fonq adverteert rondom Pasen op veel woonboulevards met kritische abri’s. De online retailer verwijst naar de 'kapotte klantreis' bij dit soort winkelcentra en spoort consumenten aan om vanaf de bank te shoppen.

De abri-actie is onderdeel van de ‘Geef je huis wat Fonq'-campagne die al wat langer loopt. Aanleiding is de insight dat woonboulevard met Pasen steeds minder populair zouden zijn. Dit blijkt uit eigen onderzoek van de webwinkel.

'Animo voor woonboulevards daalt'

Pasen staat natuurlijk bekend als hét moment om naar de woonboulevard te gaan. Uit eigen klantonderzoek (N=664) blijkt dat 37 procent in de afgelopen jaren wel eens met Pasen een woonboulevard heeft bezocht, maar dat percentage bedraagt dit jaar slechts 20 procent. 'Ruim de helft van de Nederlanders ervaart het als te druk en een kwart voelt zich bij thuiskomst moe en gesloopt', aldus Fonq.

Hoewel men een groot assortiment onder één dak (60%) en inspirerende settings (48%) als prettig ervaart, ziet de Nederlandse consument bij een bezoek aan de woonboulevard het meest op tegen de drukte (56%). Daarnaast ergert een kwart zich aan opdringerige verkopers en het feit dat je uiteindelijk niet vindt wat je zoekt. Ook het vele lopen (26%) en hoge parkeerkosten (17%) zijn vaak genoemde ergernissen.

Kapotte klantreis repareren

'Zelf ben ik net verhuisd en ervaarde ik opnieuw hoe ingewikkeld het kan zijn om in een gefragmenteerd landschap van woonboulevards en interieurwinkels te slagen voor woonproducten', zegt Antoine Brouwer, CEO van Fonq. 'Het is een kapotte klantreis die we vanuit ons platform online repareren door middel van koopgidsen, toplijstjes en inspiratieve content, maar ook met een groot assortiment. We sluiten nog steeds elke week nieuwe verkooppartners aan op ons platform. Zo vind je alles voor in en om het huis op één plek. En dat gemakkelijk vanaf de bank zonder drukte of opdringerige salesmensen.'

De abri-posters zijn rondom woonboulevards in Nederland verspreid. Wat daarbij opvalt: het Fonq-logo heeft een nieuw jasje gekregen. Ook de blauwe kleur heeft plaatsgemaakt voor een warmere tint. 'Komende periode gaan we deze nieuwe huisstijl langzaam in onze communicatie aanpassen', aldus Brouwer.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken