Luistercijfers pakken weer slecht uit voor Radio 538

  • Media
  • 24 sep 2019 @ 12:41
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • OnderzoekLuistercijfersRadioBereik

NPO Radio 2 loopt uit op runner-up Radio 538. Dit blijkt uit de luistercijfers over de periode juli/augustus 2019. Talpa-zender 538 verliest 0,5 procentpunt marktaandeel.

Ook vorige maand was in de NLO-cijfers een daling zichtbaar in het bereik van Radio 538. De grootste stijgers zijn NPO Radio 1 (+0,5%) en Radio 10 (+0,4%).

Het al jaren kwakkelende 3FM weet de stijgende lijn van de afgelopen maanden niet vast te houden en levert iets in. Wel is de ooit zo dominante zender stabiel vergeleken met een jaar geleden. Ook 100% NL doet het minder goed, met een daling van 0,4 procentpunt in marktaandeel.

Groei voor de regio

Wat verder opvalt is dat de regio-zenders (ORN Radio) sterk aan marktaandeel winnen (+0,5%), zo meldt Radiofreak.nl. De gezamenlijk regionale omroepen hebben nu een marktaandeel van 9,1 procent.

Kijkend naar de lange termijn in de NLO-cijfers valt op dat ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar NPO Radio 2 (+1,3%) de grote winnaar is, gevolgd door NPO Radio 4 (+0,5%) en Qmusic (+0,3%).

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken