Saar magazine scoort met tassenactie

Saar magazine scoort met tassenactie
  • Media
  • 11 okt 2019 @ 10:42
  • 13142 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingMediastrategie

Sinds Saarmagzine.nl ('50+ maar nog lang niet dood') in september 2016 live ging, gaat de telefoon bij de redactie bijna dagelijks. Het waren en zijn lezers van het online magazine die willen weten waar het fysieke magazine te koop is. Deze wens is intussen vervuld, een tassenactie zorgde daarnaast voor een enorme golf aan aanmeldingen.

'Een half jaar lang hebben we als redactie geantwoord dat het papieren magazine niet bestaat, totdat we besloten: als er zoveel vraag naar is, dan moeten de lezers maar eerst eens gaan betalen', memoreert uitgever en hoofdredacteur Barbara van Erp, 'Dus hebben we een collega gevraagd covermodel te zijn, haar in de keuken gefotografeerd en een cover gemaakt met de onderwerpen die we in het blad wilden gaan zetten. We hebben de cover op Saarmagzine.nl geplaatst, een Facebook campagne aangezet en zijn we met vakantie gegaan. Tot onze grote verbazing zagen we in september 2017 dat bijna 9.000 vrouwen geld hadden overgemaakt. Dat was ons startkapitaal. Toen zijn we als een bezetene met magazine gaan maken.'

Significante stijging
'Je bent gek', had eindredacteur Els Rozenbroek nog tegen haar uitgever Van Erp gezegd. Op 14 november 2017 verscheen het blad toch gewoon, met een betaalde oplage van 20.000 stuks. 'Het eerste nummer was zo’n groot succes dat we besloten er in 2018 nog eens te drie maken. Inmiddels is de losse verkoop met ieder verschenen nummer verdubbeld naar bijna 10.000 (bron: Scancijfers zomernummer 2019, red,). Een significante stijging. Sinds 2019 heeft de redactie van Saar besloten om er een blijvende titel van te maken. 2018 was een jaarplan met aflopende abonnementen, dus moesten we 1 januari weer helemaal bij nul beginnen met abonnees. Daar zetten we dus nu fors op in met een Facebook - Instagram campagne, gekoppeld aan de content die in de aankomende nummers te lezen is. We targeten heel sterk op de vrouwen in de leeftijd van 50 tot en met 60 jaar, maar spelen ook met de bezoekers van Saar online en lookalike audiences en zo gaan we steeds nauwkeuriger te werk', legt Van Erp uit.

Tassenactie
In negen maanden tijd heeft Saar zo 10.000 abonnees binnen gehaald met minimale acqiusitiekosten. 'Dit dus dankzij goede content en het leuke tasje wat we als premium hebben gemaakt: alleen daarop zijn inmiddels 750 abonnees gekomen', aldus Van Erp. Opschrift: 'Ik heb er 50 jaar over gedaan om er zo goed uit te zien.' Het nieuwste nummer ligt sinds 25 september 2019 in de winkel. Een abonnement is ook via deze link te versieren.
(PvWK) 

 

Saar is onderdeel van Snippet Media. Hieronder resorteren:

* Snippet Concepts is ons full service online advertising agency
* Me-to-we | Voor ouders met een leven
* Mynd | Voor je dagelijkse dosis psyche
* Saar' 
| 50+, maar nog lang niet dood
* Tis Hier Geen Hotel | Voor ouders met een puber

 

 

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken