Saar magazine scoort met tassenactie
- Media
- 11 okt 2019 @ 10:42
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- MediastrategieMarketing
- 11 okt 2019 @ 10:42
- Redactie MarketingTribune
Sinds Saarmagzine.nl ('50+ maar nog lang niet dood') in september 2016 live ging, gaat de telefoon bij de redactie bijna dagelijks. Het waren en zijn lezers van het online magazine die willen weten waar het fysieke magazine te koop is. Deze wens is intussen vervuld, een tassenactie zorgde daarnaast voor een enorme golf aan aanmeldingen.
'Een half jaar lang hebben we als redactie geantwoord dat het papieren magazine niet bestaat, totdat we besloten: als er zoveel vraag naar is, dan moeten de lezers maar eerst eens gaan betalen', memoreert uitgever en hoofdredacteur Barbara van Erp, 'Dus hebben we een collega gevraagd covermodel te zijn, haar in de keuken gefotografeerd en een cover gemaakt met de onderwerpen die we in het blad wilden gaan zetten. We hebben de cover op Saarmagzine.nl geplaatst, een Facebook campagne aangezet en zijn we met vakantie gegaan. Tot onze grote verbazing zagen we in september 2017 dat bijna 9.000 vrouwen geld hadden overgemaakt. Dat was ons startkapitaal. Toen zijn we als een bezetene met magazine gaan maken.'
Significante stijging
'Je bent gek', had eindredacteur Els Rozenbroek nog tegen haar uitgever Van Erp gezegd. Op 14 november 2017 verscheen het blad toch gewoon, met een betaalde oplage van 20.000 stuks. 'Het eerste nummer was zo’n groot succes dat we besloten er in 2018 nog eens te drie maken. Inmiddels is de losse verkoop met ieder verschenen nummer verdubbeld naar bijna 10.000 (bron: Scancijfers zomernummer 2019, red,). Een significante stijging. Sinds 2019 heeft de redactie van Saar besloten om er een blijvende titel van te maken. 2018 was een jaarplan met aflopende abonnementen, dus moesten we 1 januari weer helemaal bij nul beginnen met abonnees. Daar zetten we dus nu fors op in met een Facebook - Instagram campagne, gekoppeld aan de content die in de aankomende nummers te lezen is. We targeten heel sterk op de vrouwen in de leeftijd van 50 tot en met 60 jaar, maar spelen ook met de bezoekers van Saar online en lookalike audiences en zo gaan we steeds nauwkeuriger te werk', legt Van Erp uit.
Tassenactie
In negen maanden tijd heeft Saar zo 10.000 abonnees binnen gehaald met minimale acqiusitiekosten. 'Dit dus dankzij goede content en het leuke tasje wat we als premium hebben gemaakt: alleen daarop zijn inmiddels 750 abonnees gekomen', aldus Van Erp. Opschrift: 'Ik heb er 50 jaar over gedaan om er zo goed uit te zien.' Het nieuwste nummer ligt sinds 25 september 2019 in de winkel. Een abonnement is ook via deze link te versieren.
(PvWK)
Saar is onderdeel van Snippet Media. Hieronder resorteren:
* Snippet Concepts is ons full service online advertising agency
* Me-to-we | Voor ouders met een leven
* Mynd | Voor je dagelijkse dosis psyche
* Saar' | 50+, maar nog lang niet dood
* Tis Hier Geen Hotel | Voor ouders met een puber
- abo
- 50+
- 2016
- glossy
- blad
- september
- tas
- Barbara van Erp
- puber
- vrouw
- Saar
- psyche
- lang niet dood
- Snippet
- Bloemgracht
- Snippet Concepts
- Saarmagzine.nl
- online magazine
- live
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Management neemt PXR Media over
- [column] De mooiste tijd van het jaar?
Laatste Nieuws
- Management neemt PXR Media over19-12-2025
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

