Snapchat start campagne mentale gezondheid

  • Media
  • 11 okt 2022 @ 04:19
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Snapchat start een campagne over mentale gezondheid via de ‘Here for You’ video’s in de app in samenwerking met zelfmoordpreventielijn 113 en MIND.

Iedereen die worstelt met psychische problemen, of mensen kent die mentaal in de knoop zitten, kan volgens Snapchat hier ondersteuning en hulpmiddelen vinden.

Daarnaast zet Snapchat een volgende stap in online veiligheid met de introductie van Family Center in Nederland; een online tool voor ouders en hun tieners die het rapporteren van ongewenste personen en berichten, naast het praten over online gedrag, nog eenvoudiger maakt.

Here for You

Via ‘Here for You’ kunnen Snapchatters in de app ondersteuning en hulpmiddelen vinden op onderwerpen die gerelateerd zijn aan psychische en/of emotionele problemen zoals depressie, verslaving of een eetstoornis. In samenwerking met MIND en ervaringsdeskundige jongeren ontwikkelde Snapchat speciale video's met actuele thema's als burn-out, depressie en verslaving. Vandaag komt hier een nieuwe video bij over pesten. Snapchatters die meer willen weten of (anoniem) willen praten over hun ervaringen worden na het bekijken doorverwezen naar de aansluitende pagina op de website van MIND.

Onlangs meldde Stichting 113 Zelfmoordpreventie een toename in het aantal zelfdodingen bij jongeren onder de 30 jaar. Snap vindt het belangrijk dat haar gebruikers verwezen worden naar professionele hulp. Voor Snapchatters die worstelen met donkere (suïcidale) gedachten maakte Stichting 113 Zelfmoordpreventie een video waarin ze worden aangemoedigd (anoniem) te praten, chatten of bellen met 113, als eerste stap om hun gedachten op een rij te krijgen. De video’s zijn ook een behulpzame manier om vrienden in nood steun te bieden of een gesprek op gang te krijgen. Snapchatters zien de video’s in de app als ze zoeken op gerelateerde termen of rechtstreeks op Here for You.

Met Family Center zet Snapchat de volgende stap in online veiligheid. Met deze online tool kunnen ouders/verzorgers, met toestemming van hun kind, zien welke vrienden hij/zij heeft en met wie het kind de afgelopen week contact heeft gehad, zonder de inhoud van de gesprekken te zien. Net zoals in de ‘echte’ wereld. Bij zorgen kunnen ouders eenvoudig accounts rapporteren. Family Center vind je eenvoudig in de app door de naam in te tikken.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken