Snapchat start campagne mentale gezondheid
- Media
- 11 okt 2022 @ 04:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 okt 2022 @ 04:19
- Sjaak Hoogkamer
Snapchat start een campagne over mentale gezondheid via de ‘Here for You’ video’s in de app in samenwerking met zelfmoordpreventielijn 113 en MIND.
Iedereen die worstelt met psychische problemen, of mensen kent die mentaal in de knoop zitten, kan volgens Snapchat hier ondersteuning en hulpmiddelen vinden.
Daarnaast zet Snapchat een volgende stap in online veiligheid met de introductie van Family Center in Nederland; een online tool voor ouders en hun tieners die het rapporteren van ongewenste personen en berichten, naast het praten over online gedrag, nog eenvoudiger maakt.
Here for You
Via ‘Here for You’ kunnen Snapchatters in de app ondersteuning en hulpmiddelen vinden op onderwerpen die gerelateerd zijn aan psychische en/of emotionele problemen zoals depressie, verslaving of een eetstoornis. In samenwerking met MIND en ervaringsdeskundige jongeren ontwikkelde Snapchat speciale video's met actuele thema's als burn-out, depressie en verslaving. Vandaag komt hier een nieuwe video bij over pesten. Snapchatters die meer willen weten of (anoniem) willen praten over hun ervaringen worden na het bekijken doorverwezen naar de aansluitende pagina op de website van MIND.
Onlangs meldde Stichting 113 Zelfmoordpreventie een toename in het aantal zelfdodingen bij jongeren onder de 30 jaar. Snap vindt het belangrijk dat haar gebruikers verwezen worden naar professionele hulp. Voor Snapchatters die worstelen met donkere (suïcidale) gedachten maakte Stichting 113 Zelfmoordpreventie een video waarin ze worden aangemoedigd (anoniem) te praten, chatten of bellen met 113, als eerste stap om hun gedachten op een rij te krijgen. De video’s zijn ook een behulpzame manier om vrienden in nood steun te bieden of een gesprek op gang te krijgen. Snapchatters zien de video’s in de app als ze zoeken op gerelateerde termen of rechtstreeks op Here for You.
Met Family Center zet Snapchat de volgende stap in online veiligheid. Met deze online tool kunnen ouders/verzorgers, met toestemming van hun kind, zien welke vrienden hij/zij heeft en met wie het kind de afgelopen week contact heeft gehad, zonder de inhoud van de gesprekken te zien. Net zoals in de ‘echte’ wereld. Bij zorgen kunnen ouders eenvoudig accounts rapporteren. Family Center vind je eenvoudig in de app door de naam in te tikken.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

