Kijktijd TV-scherm in juli per dag toegenomen
- Media
- 8 aug 2023 @ 07:54
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 aug 2023 @ 07:54
- Michiel van Zaane
De totale tijd die voor het televisiescherm werd doorgebracht in juli 2023 is toegenomen vergeleken met de maand ervoor: 167 minuten in juli vergeleken met 143 minuten per dag in juni de maand ervoor: 167 minuten in juli vergeleken met 143 minuten per dag in juni. Dat blijkt uit de kijkcijfers van Stichting Kijkonderzoek.
Naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken) zit hier ook de tijd in die wordt besteed aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. In juli 2023 bedroeg de gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag 123 minuten. In juli 2022 was dit 122 minuten.
Kijktijd naar kijkmoment, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
De publieke omroepen behaalden in juli 2023 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 39,3%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 23,2% en de Talpa Network zenders 15,7%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 37,9%, de zenders van RTL Nederland 29,0% en de Talpa Network zenders 18,3%.
Kijkcijfers per zender en zendergroep, gehele dag (02-26 uur) en avond (18-24 uur), 6 jaar en ouder.
Marktaandelen 2021 en 2022, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
Meest bekeken programma's en bereik
De top-25 van meest bekeken programma's (inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door de seizoenstart van De Slimste Mens op NPO1 op 31 juli. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 2,6 miljoen kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 3,2 miljoen.
Top-25 meest bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur), incl. sport.
Uitgesteld kijken
Er werd in juli gemiddeld 27 minuten per dag uitgesteld gekeken. In juli 2022 was dit 24 minuten. De seizoenstart van De Slimste Mens van 31 juli op NPO1 had met 1.037.000 kijkers gemiddeld de meeste ‘terugkijkers’.
Top-10 meest uitgesteld bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur).
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kijktijd tv loopt iets terug NPO... 08-10-2024
- Ohra en VakantieDiscounter winnen... 07-10-2024
- Airborne gaat vanaf vandaag... 04-10-2024
- Dit zijn de genomineerden Mercurs 202403-10-2024
- KPN besteedt aandacht aan cyberpesten01-10-2024
- DPG Media vernieuwt home... 27-09-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing