Kijktijd tv loopt iets terug, NPO populair
- Media
- 8 okt 2024 @ 11:13
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 okt 2024 @ 11:13
- Sjaak Hoogkamer
De totale tijd die in afgelopen september voor het televisiescherm werd doorgebracht was 194 minuten over de gehele dag. De gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag bedroeg 119 minuten. In september 2023 was dit nog 122 minuten.
In de 194 minuten zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm.
De NPO behaalde in september 2024 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 31,0%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 26,4% en de Talpa Network zenders 17,7%. In het avondtijdvak behaalde de NPO een marktaandeel van 33,2%, de zenders van RTL Nederland 31,3% en de Talpa Network zenders 19,8%.
De top-25 van meest bekeken programma's(inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door Boer zoekt Vrouw op NPO 1 van 22 september. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 2.179.000 kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 2,8 miljoen.
Er werd in september 2024 gemiddeld 31 minuten per dag uitgesteld gekeken. In september 2023 was dit 32 minuten. Boer zoekt Vrouw van 22 september op NPO 1 had met 1.184.000 kijkers gemiddeld de meeste ‘terugkijkers’.
Bron: Nationaal Media Onderzoek
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

