Huis-aan-huiskrant veerkrachtig en gewaardeerd medium

- Media
- 6 apr 2025 @ 21:06
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 apr 2025 @ 21:06
- Kel Koenen
GroupM en Hypr presenteren de uitkomsten van een nieuw onderzoek naar de mediabeleving van Huis-aan-huiskranten. De studie, uitgevoerd door GfK, laat zien dat het lokale mediumtype niet alleen massaal wordt gelezen, maar ook sterk gewaardeerd wordt; niet alleen door ouderen.
Met een oplage van 11 miljoen en een dekking van 7,5 miljoen huishoudens, blijkt de Huis-aan-huiskrant een relevant en betrouwbaar medium, juist in een tijd waarin het vertrouwen in nieuwsmedia onder druk staat. Zo geeft 60% van de respondenten aan de krant te missen als deze zou verdwijnen en blijkt dat meer dan de helft van de lezers alle zes meest recente edities heeft doorgenomen.
Reden voor GroupM om samen met de marktleider op de lokale Nederlandse mediamarkt, Hypr, te onderzoeken hoe de Nederlander aankijkt tegen lokale media en dan in het bijzonder Huis-aan-huiskranten. Opvallend is de hernieuwde waardering voor lokaal nieuws, met onderwerpen als familieberichten en verkeersupdates als uitschieters. Daarnaast leest één op de vier lezers inmiddels ook de digitale edities.
Volgens GroupM is het hoog tijd dat adverteerders de kracht van dit traditionele medium herontdekken. 'Een medium met zoveel betrokkenheid verdient serieuze aandacht', aldus de mediagroep.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

