Huis-aan-huiskrant veerkrachtig en gewaardeerd medium

- Media
- 6 apr 2025 @ 21:06
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 apr 2025 @ 21:06
- Kel Koenen
GroupM en Hypr presenteren de uitkomsten van een nieuw onderzoek naar de mediabeleving van Huis-aan-huiskranten. De studie, uitgevoerd door GfK, laat zien dat het lokale mediumtype niet alleen massaal wordt gelezen, maar ook sterk gewaardeerd wordt; niet alleen door ouderen.
Met een oplage van 11 miljoen en een dekking van 7,5 miljoen huishoudens, blijkt de Huis-aan-huiskrant een relevant en betrouwbaar medium, juist in een tijd waarin het vertrouwen in nieuwsmedia onder druk staat. Zo geeft 60% van de respondenten aan de krant te missen als deze zou verdwijnen en blijkt dat meer dan de helft van de lezers alle zes meest recente edities heeft doorgenomen.
Reden voor GroupM om samen met de marktleider op de lokale Nederlandse mediamarkt, Hypr, te onderzoeken hoe de Nederlander aankijkt tegen lokale media en dan in het bijzonder Huis-aan-huiskranten. Opvallend is de hernieuwde waardering voor lokaal nieuws, met onderwerpen als familieberichten en verkeersupdates als uitschieters. Daarnaast leest één op de vier lezers inmiddels ook de digitale edities.
Volgens GroupM is het hoog tijd dat adverteerders de kracht van dit traditionele medium herontdekken. 'Een medium met zoveel betrokkenheid verdient serieuze aandacht', aldus de mediagroep.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
Laatste Nieuws
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

