Coosto lanceert openbare merkenindex op basis van Twitter-data
- Online
- 10 dec 2013 @ 08:53
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 10 dec 2013 @ 08:53
- Redactie Online
Vandaag lanceert social media monitoring-bedrijf Coosto de Coosto Index. Dit is een publiekelijk toegankelijke merkenindex gebaseerd op het aantal impressies op Twitter. Deze merkenindex vergelijkt duizend merken met elkaar en baseert zich op hoe erover wordt gesproken op Twitter in Nederland. De index is openbaar en voor iedereen toegankelijk.
‘Impressies zijn het aantal vertoningen van Twitter-berichten waarin een bepaalde merknaam wordt genoemd. Het maakt daarvoor niet uit of een consument of het merk zelf de merknaam noemt. We hebben gekozen voor het meten van impressies, omdat het wel degelijk uitmaakt of iemand die over je merk praat 10.000 volgers heeft of 20 volgers’, aldus ceo Toine Verheul in het persbericht
Positief of negatief
De statistieken worden elke dag geüpdatet, zodat de index actueel blijft. Het is ook zichtbaar hoeveel impressies van een merk positief of negatief zijn. Bovendien kunnen ook bedrijven die niet in de top-1000 merken staan meten hoeveel impressies zij de afgelopen maand hebben gehad op Twitter.
Toine Verheul: ‘Dat iedereen de statistieken kan raadplegen vind ik persoonlijk de mooiste functionaliteit. Naast de index kun je zelf een merk of een woord intypen en zien hoeveel impressies je krijgt op Twitter en dit meteen vergelijken met je concurrent of een ander woord.’
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Nederlandse consument... 20-05-2025
- DDMA prolongeert Experimentation... 19-05-2025
- TikTok introduceert begeleide... 19-05-2025
- Schiphol digitaliseert... 12-05-2025
- Ad Alliance test Vertical... 12-05-2025
- Amsterdam lanceert eigen AI-assistent08-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management