H&M koning van de digitale apenrots

H&M koning van de digitale apenrots
  • Online
  • 16 sep 2016 @ 14:48
  • 22922 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Digitaal

ING, Albert Heijn, Ziggo, Centraal Beheer, Heineken en Nuon zijn digitaal het meest dominant aanwezig in eigen sector. Zij hebben een Digital Dominance Award ontvangen van Dicitas Consulting, dat deze vakprijs in het leven heeft geroepen om digitale dominantie te belonen. Toch moeten deze bedrijven op Nederlandse bodem uiteindelijk hun absolute meerdere erkennen in het Zweedse H&M. De Scandinavische gigant blijkt competitief uitermate sterk in verschillende digitale kanalen, waaronder website, sociale kanalen, online video, SEO (zoekmachine optimalisatie) en apps.

‘Er gaapt een kloof tussen wat klanten verwachten en ervaren van een merk in de huidige digitaliserende wereld”, zegt Martin Hermsen, partner bij Dicitas Consulting en verantwoordelijk voor de Customer & Channel praktijk. “Het dichten van deze zogeheten digitale prestatiekloof is voor veel bedrijven een serieuze uitdaging. Hierbij is allereerst belangrijk te weten hoe goed bedrijven digitaal presteren.’

Hermsen stelt dat Dicitas Consulting deze prestaties voor het eerst goed inzichtelijk heeft gemaakt. Een omvangrijk onderzoeksteam in Nederland en Azië scande hiervoor langdurig de zichtbaarheid van tientallen prominente bedrijven op Nederlandse bodem in verschillende markten als food retail, overige retail, verzekeringen, banking, nutsbedrijven, telecommunicatie en fmcg. Het onderzoeksteam deed dit eveneens voor de Belgische markt, Azië en Australië.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken