Wolfpack realiseert future proof digital commerce omgeving Stichd
- Online
- 17 mrt 2020 @ 08:23
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingAlgoritmeRetail
- 17 mrt 2020 @ 08:23
- Peter van Woensel Kooy
Wolfpack heeft voor Stichd, onderdeel van Puma, haar compleet nieuwe digital commerce omgeving gerealiseerd. De eerste webshop die is gelanceerd is, is Fuel for Fans, een multi-brand shop voor Formule 1 merchandising.
Deze week is de webshop voor McLaren live gegaan. De komende weken zullen ook de webshops Haas F1 Team en Mercedes-AMG Petronas Formula One Team gelanceerd worden, zodat Stichd helemaal klaar is voor het nieuwe Formule 1 seizoen.
Met een harde deadline, namelijk de start van het nieuwe Formule 1-seizoen, lag er meteen een behoorlijke uitdaging voor Wolfpack en het team van Stichd. Daarnaast zorgden de ambities van Stichd voor de noodzaak van een flexibele en schaalbare digital commerce omgeving, zodat steeds meer invulling gegeven kan worden aan de groeiende omnichannel behoefte en vereisten.
Future proof
Het platform is gebouwd op Salesforce Commerce Cloud, waarbij ook gekozen is voor het Omnichannel Retail Platform van Wolfpack, inclusief Order Management, Product Informatie Management en Channel Management. Hiermee is alle voorraad en catalogus management centraal geregeld binnen het Salesforce platform voor alle merken waarvoor stichd de Formule 1merchandising verzorgt. Daarnaast is er ook gekozen voor de nieuwe content management functionaliteit van Salesforce: Page Designer. Hiermee kan stichd zelf content pagina’s creëren met een 'drag & drop' functionaliteit.
'Wij bieden met ons Omnichannel Retail Platform (ORP) een softwareoplossing waarmee retailers hun voorraad, productinformatie en bestellingen realtime via alle on- en offline verkoopkanalen kunnen beheren. Alles is hiermee ingericht op een future proof enterprise webshop en infrastructuur', zegt Arjen Bultje (managing director Wolfpack Agency). 'Deze keuze maakt het mogelijk wereldwijd te verkopen per merk, orders en voorraad centraal te managen en ook offline op locatie te verkopen. Deze totaaloplossing is waar Wolfpack voor staat en waar wij onze opdrachtgevers mee willen versterken en laten groeien.'
Carlo Klaasse (Stichd): Met de door het team van Wolfpack ontwikkelde oplossing hebben wij de gewenste schaalbaarheid en wendbaarheid die nodig is, nu en in de toekomst. Door middel van de modulaire componenten hebben wij real time inzicht in al onze voorraad over alle kanalen en kunnen wij met verschillende teams zo effectief mogelijk werken.
Over Stichd
'Wij werken samen met internationale A-merken om uitzonderlijke producten te maken in de categorieën ondergoed, sokken, zwemkleding en motorsport merchandising. Ons doel is om ervaringen te creëren die ertoe doen door onze merken, retailers en consumenten met elkaar te verbinden, te begrijpen wat hun behoeften zijn, en onze aanpak daarop af te stemmen. Dat is hoe wij het verschil maken.'
(bron: Stitchd)
Over Wolfpack
'Wij zijn Wolfpack, een digital commerce agency. Wij creëren naadloze en toekomstbestendige koopervaringen voor retail organisaties. Dit doen wij van strategie tot executie, van customer journey tot system integration. En versterken daarmee merken. Met onze flexibele oplossingen en jarenlange ervaring ontwikkelen wij duurzame commerce omgevingen op maat. En hier stopt het niet. Na lancering werken onze ervaren consultants samen met merken verder aan de realisatie en het overtreffen van de business doelstellingen.'
(bron: Wolfpack)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Formule 1
- compleet
- shop
- Stichd
- nieuw
- merchandising
- gelanceerd
- multi-brand
- Fuel for Fans
- Wolfpack
- digital commerce
- Puma
- omgeving
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing