CZ en Dr. Martens pionieren met eerste Snapchat commercials in Nederland

CZ en Dr. Martens pionieren met eerste Snapchat commercials in Nederland
  • Online
  • 14 jan 2021 @ 15:24
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingMediastrategie

Snapchat kondigt haar eerste 'advertising partners' aan voor 'Commercials', Snapchat’s nieuwe video advertenties van zes seconden die niet kunnen worden overgeslagen en te zien zijn tijdens de Snapchat Shows.

Het nieuwe reclameformat is op het volledige Shows platform in Nederland uitgerold en wordt door CZ en Dr. Martens als eerste uitgetest. 

CZ zet Commercials in voor dochtermerk Just, een zorgverzekering waarmee de verzekeraar Gen Z aan wil spreken. John Gerritse, head of sales bij CZ legt uit: 'We weten dat unskippable video meestal goede resultaten voor ons oplevert, dus toen we hoorden dat Commercials in Nederland ging lanceren waren we erg enthousiast. De eerste feedback laat zien dat we via Snapchat Commercials succesvol de boodschap dat Just een slimme verzekering is kunnen overbrengen aan een Gen Z publiek - wat ons uiteindelijk op bedrijfsniveau een positief resultaat oplevert.' 

Roy Van Damme, Head of Social bij Greenhouse & GroupM NL: 'Snapchat’s Discover platform geef adverteerders de mogelijkheid om hun merk in een veilige omgeving tussen de beste content te plaatsen. We weten dat video een effectief medium is om Gen Z publiek te bereiken en middels Commercials kunnen we nu nog meer awareness creëren voor onze klanten op een kwalitatief platform.'

Joost Hagesteijn, Regional Director, Netherlands and Nordics, Snap Inc licht toe: 'Met de lancering van Discover in Nederland vorig jaar Oktober wilden wij het beste platform voor mediabedrijven en storytellers worden, zowel voor het maken van kwalitatieve content als het bereiken van onze unieke community en het bouwen aan bedrijven en merken. Die missie zetten we voort met de lancering van Commercials, waarmee we een unieke kans bieden aan adverteerders om full-screen verticale video’s met geluid in te zetten tijdens professioneel geproduceerde, populaire, Nederlandse content.'

(PvWK, fotocredit dr. Martens: Fotografierende/ Pexels)

Over Commercials
'Commercials zijn beschikbaar via het zelfbedieningsplatform van Snap, dat verschillende ROI-voordelen biedt, waaronder verbeterde targeting, metingen en prijsefficiëntie. Bovendien biedt Commercials adverteerders de mogelijkheid om tussen premium, merkveilige content in een boeiend en aantrekkelijk format geplaatst te worden. Commercials zijn video Snap Ads die niet kunnen worden overgeslagen en worden alleen getoond op plekken waar Snap Ads doorgaans in shows verschijnen (niet pre-roll). Commercials duren maximaal zes seconden (in plaats van een volledige televisiereclame van dertig seconden), passend bij de trend die we zien in de branche voor mobiele videoadvertenties.'

(bron: Snapchat)

Meer over Shows
'In oktober 2020 introduceerde Snap Shows in Nederland met als doel een nieuwe vorm van premium, tv-achtige content te creëren, exclusief voor mobiel geproduceerd door toonaangevende tv-netwerken en entertainmentstudio's. Snapchat heeft momenteel meer dan 15 contentpartners in Nederland en hier komen in 2021 nog meer partners bij. Shows zijn meestal 3-5 minuten lang, full screen scherm en meeslepend. Ze zijn hyper-visueel, met onder andere animaties, split screens en snelle edits, gebaseerd op de beeldtaal die Snapchatters onderling gebruiken om met hun beste vrienden te communiceren. Shows is het derde contentformat dat nu in Discover te zien is, naast Publisher Stories, onze tijdschrift-achtige content geproduceerd door mediabedrijven, en Our Stories, compilaties van Snaps die zijn ingezonden door onze community en samengesteld door redacteuren van zowel Snapchat als geselecteerde uitgevers.'

(bron: Snapchat)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken