Inzet 'contextuele intelligentie' om aankoopintentie Samsung Galaxy Z Flip3 te verhogen

Inzet 'contextuele intelligentie' om aankoopintentie Samsung Galaxy Z Flip3 te verhogen
  • Online
  • 11 jul 2022 @ 11:30
  • 19174 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingStrategie

Vodafone gebruikt GumGum's contextuele intelligentieplatform VerityTM,om de aankoopintentie rond de populaire Samsung Galaxy Z Flip3 te verhogen; een compacte, opvouwbare telefoon.

Als onderdeel van deze samenwerking testte GumGum de effectiviteit van 'Desktop Skins', gebruikmakend van haar contextuele technologie: VerityTM. Dit werd uitgevoerd in samenwerking met het wereldwijde mediabureau Dentsu en de onderzoeksketen On Device Research (ODR), waarbij de teams de impact van dit opvallende advertentieformaat wilden meten.

Om de impact van een campagne op een bepaald merk vast te stellen, analyseert ODR het verschil tussen de resultaten van een controlegroep - gebruikers die niet zijn blootgesteld aan de advertentie - en de doelgroep - gebruikers die de advertentie wel hebben gezien, licht GumGum toe.

Het VerityTM-platform van GumGum scande duizenden webpagina's om de Samsung Galaxy-creatie van Vodafone af te stemmen op zeer relevante inhoud met betrekking tot laptops, technologie en het bedrijfsleven, waarbij het opvallende Desktop Skin-formaat zich over het scherm uitbreidde en de inhoud van de uitgevers op natuurlijke wijze omringde.

De campagne was naar eigen zeggen zeer succesvol en zorgde voor een betere bekendheid, een bredere overweging en een hogere aankoopintentie. De aankoopintentie van de Samsung Galaxy Z Flip3 op Vodafone verbeterde met +3% melden de partijen, terwijl de bredere overweging van Vodafone met +8% verbeterde; bijna het drievoudige van de benchmark.

Behoefte aan relevantie en context
'De campagne leidde ook tot een aanzienlijke verbetering van de toch al sterke bekendheid van Vodafone, met een totale stijging van 6% en een stijging van 9% voor huidige Samsung-gebruikers. De campagne zorgde bovendien voor een stijging van 8% in de perceptie dat Vodafone geweldige aanbiedingen biedt voor de nieuwste telefoons, naast een indrukwekkende 86% viewability rate en een totale campagne CTR van 1,12%', aldus Peter Wallace, general manager EMEA bij GumGum. 'De toekomst van digitale reclame zal gaan over het aanboren van de actieve mindset van mensen en het team van Vodafone begrijpt heel goed de behoefte aan relevantie en context. We waren verheugd om samen te werken in een partnerschap om op deze manier de aandacht te trekken, en om onze aanpak opnieuw gevalideerd te zien. We weten al lang dat contextuele intelligentie de sleutel is tot succes in een drukke online wereld - en dat digitale marketinginspanningen kunnen zegevieren zonder het gebruik van cookies en persoonlijke informatie. We kijken ernaar uit om meer toonaangevende merken te helpen bij het waarborgen van optimale relevantie en creativiteit.'

Richard Kanolik, Head of Programmatic bij Vodafone voegt toe: 'Onze drukke online wereld vraagt om maximale creativiteit en communicatie die contextueel relevant en engaging is. We waren erg blij met de resultaten van deze toonaangevende samenwerking - een samenwerking die eens te meer bewijst dat, ondanks de toenemende 'ruis' online, consumenten reageren op impactvolle advertenties die op het juiste moment en in de juiste omgeving worden geleverd. Het stelde ons in staat om al onze doelstellingen te overtreffen; het vergroten van de bekendheid van de steeds populairder wordende Samsung Galaxy Z Flip3.'
(PvWK, beeld: GumGum)

Over GumGum
'GumGum is een contextueel-first wereldwijd digitaal advertentieplatform dat de aandacht van mensen trekt, zonder gebruik te maken van persoonlijke gegevens. Wij geloven dat een reclame-ecosysteem dat gebaseerd is op het begrijpen van de actieve gemoedstoestand van een consument in plaats van op zijn gedrag, een rechtvaardigere en veiligere toekomst biedt voor zowel consumenten, uitgevers als adverteerders. GumGum werd opgericht in 2008, heeft zijn hoofdkantoor in Santa Monica, Californië, en is wereldwijd actief in 19 markten. Voor meer informatie kunt u terecht op www.gumgum.com.'
(bron: GumGum)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken