Aimaze en BBM laten AI de winnaars AI Awards 2024 bepalen

- Online
- 26 jan 2024 @ 15:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - AwardMarketing
- 26 jan 2024 @ 15:30
- Peter van Woensel Kooy
AI-bedrijf Aimaze heeft in samenwerking met Brabant Business Media de winnaars bekend gemaakt van de AI Awards Nederland 2024. De AI Awards werden uitgereikt in drie prestigieuze categorieën: AI Person of the Year, AI Supplier en AI Education.
Binnen de wereld van Kunstmatige Intelligentie (AI) is het nog niet eerder vertoond: tijdens de eerste editie van de AI Awards -met focus op Zuid Nederland- is de jury compleet samengesteld uit de AI-systemen ChatGPT en Google Bard. Het initiatief markeert volgens de initiatiefnemers een nieuw tijdperk in de beoordeling van AI-prestaties.
De AI Awards, geïnitieerd door Hans Schuurmans in samenwerking met Brabant Business Media en AI-bedrijf Aimaze, omvatte naast een professionele beoordeling door de AI-jury ook een publieksstemming.
AI Person of the Year: Hans Hoornstra
De strijd voor de 'AI Person of the Year award' was spannend met finalisten Olaf Lemmens, Hans Hoornstra en Remy Gieling. Ondanks de hoogste beoordeling door de AI jury voor Remy Gieling, was het Hans Hoornstra die na de publieksstemming de titel AI Person of the Year won. Zijn inzet voor het gebruik van AI in maatschappelijk nut en onderwijs, met projecten zoals Stemchat.nl en Omgevingswet DQ, illustreert zijn uitzonderlijke bijdrage aan het verbeteren van democratische processen en toegankelijkheid van complexe wetgeving.
AI Supplier: CopyRobin
In de categorie 'AI Supplier' was de competitie net zo intens, met TwinAI, LessonUp en CopyRobin als finalisten. Hoewel LessonUp de favoriet van de jury was, sleepte CopyRobin de award in de wacht. Hun indrukwekkende klantgerichtheid, ethische benadering en bijdrage aan de AI-community hebben hen onderscheiden als koplopers in de AI-copywritingsector.
AI Education: SkillsTown
De strijd in de categorie 'AI Education' was vooral gericht op Computrain en SkillsTown, met Codename Future ook als sterke finalist. SkillsTown kwam als winnaar uit de bus, dankzij hun indrukwekkende prestaties in AI-onderwijs. Hun innovatieve, flexibele en gebruikersgerichte leerplatform benadrukt hun toewijding aan het democratiseren van AI-kennis en -vaardigheden.
Deze eerste editie van de AI Awards, met veel positieve reacties en de belofte van een nog grotere opzet volgend jaar, heeft volgens de organisatoren een platform voor het vieren van innovatie en uitmuntendheid in de 'nog jonge' AI-sector neergezet.
(PvWK)
Over de Organisatoren
'Hans Schuurmans, initiatiefnemer en organisator van de AI Awards, heeft in samenwerking met uitgever Brabant Business Media en Aimaze, het toonaangevende AI-uitzendbureau voor digitale medewerkers, deze awards tot leven gebracht. De AI Awards benadrukken de cruciale rol van AI in het hedendaagse bedrijfsleven en de maatschappij. Meer informatie: www.aimaze.nl/ai-awards.'
(bron: HS)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Google Bard
- CopyRobin
- AI
- Hans Hoornstra
- Stemchat.nl
- Codename Future
- merk
- Computrain
- Remy Gieling
- SkillsTown
- AI-systemen
- LessonUp
- winAI
- award
- Olaf Lemmens
- ChatGPT
- Omgevingswet DQ
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Bastian Verhulst - opperhoofd TikTok... 19-03-2025
- Spotlight: adverteren binnen Track &... 19-03-2025
- Vluchtelingenwerk Nederland en KLM... 14-03-2025
- Think Yellow is Google Premier... 12-03-2025
- Inschrijving geopend voor EMAS... 04-03-2025
- YouTube wil welzijn van tieners... 03-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center