Social media het belangrijkste marketingkanaal voor sponsoren

  • Sponsoring
  • 1 apr 2014 @ 11:09
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringOnderzoekActivatie

Negen van de tien sponsoren gebruiken social media als marketingkanaal voor hun activatie. Het is voor het eerst sinds IEG het Sponsorship Decision-Makers Survey houdt dat social media het belangrijkste kanaal is.

Public relations zakte daardoor naar de tweede plaats; nog maar 77 procent van de sponsoren gebruikt dit ter activatie tegen nog 89 procent vorig jaar.

Grootste stijger in de ranglijst is on-site interaction. Maar liefst 76 procent van de sponsoren zorgt voor activatie op locatie, terwijl dit een jaar geleden nog maar 51 procent was.

Uit het onderzoek van IEG blijkt dat het sponsorbudget 23 procent van het totale marketingbudget uitmaakt. Het is de op één na hoogste score in de laatste 14 jaar. Alleen in 2010 nam sponsoring een nog groter deel in: 25 procent. Waarschijnlijk niet toevallig dat ook in dat jaar een WK voetbal werd gehouden.

Alle resultaten zijn hier te lezen

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken