Social media het belangrijkste marketingkanaal voor sponsoren
- Sponsoring
- 1 apr 2014 @ 11:09
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringOnderzoekActivatie
- 1 apr 2014 @ 11:09
- Redactie Sponsoring
Negen van de tien sponsoren gebruiken social media als marketingkanaal voor hun activatie. Het is voor het eerst sinds IEG het Sponsorship Decision-Makers Survey houdt dat social media het belangrijkste kanaal is.
Public relations zakte daardoor naar de tweede plaats; nog maar 77 procent van de sponsoren gebruikt dit ter activatie tegen nog 89 procent vorig jaar.
Grootste stijger in de ranglijst is on-site interaction. Maar liefst 76 procent van de sponsoren zorgt voor activatie op locatie, terwijl dit een jaar geleden nog maar 51 procent was.
Uit het onderzoek van IEG blijkt dat het sponsorbudget 23 procent van het totale marketingbudget uitmaakt. Het is de op één na hoogste score in de laatste 14 jaar. Alleen in 2010 nam sponsoring een nog groter deel in: 25 procent. Waarschijnlijk niet toevallig dat ook in dat jaar een WK voetbal werd gehouden.
Alle resultaten zijn hier te lezen.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe Eredivisiebal eert... 20-05-2025
- FC Barcelona spelers kondigen... 19-05-2025
- Tadej Pogacar nieuwe merkambassadeur... 15-05-2025
- a.s.r. zet ouders en kinderen aan... 25-04-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management