Onder meer Le Guess Who? en Mauritshuis genomineerd voor Gouden Struis 2015

Onder meer Le Guess Who? en Mauritshuis genomineerd voor Gouden Struis 2015
  • Sponsoring
  • 21 mei 2015 @ 14:32
  • 15927 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurAwards

De genomineerden voor de Gouden Struis 2015, de prijs voor de beste culturele marketingcase van het afgelopen seizoen, zijn bekend. De vakjury heeft uit de 34 inzendingen, vijf nominaties gekozen: Le Guess Who?, Mauritshuis, Parktheater Eindhoven, TivoliVredenburg & We Are Public.

De Gouden Struis is de prijs voor de beste marketingcampagne van het afgelopen culturele seizoen. De ‘struis’ staat symbool voor de kracht die gezocht zal worden in de winnende marketingcampagne en voor het ‘uitsteken boven het maaiveld'. De prijs heeft het doel om positieve aandacht voor marketingcampagnes in de culturele sector te genereren. Het Mauritshuis won met sponsor Shell al eerder een SponsorRing voor beste sponsorcase in de categorie Kunst & Cultuur.

Dit jaar waren er onder de 34 inzendingen veel nieuwe organisaties die een case instuurden voor de prijs. De vijfkoppige vakjury heeft uit de ingezonden cases een selectie gemaakt van de vijf beste campagnes. Tijdens de Cultuurmarketing Awards op 25 juni aanstaande presenteren de finalisten hun case en wordt de winnaar van de Gouden Struis 2015 bekend gemaakt.
Juryoverleg: van 34 naar 5 cases

Stephan Fellinger (juryvoorzitter), Tom de Bruyne, Dorien van Londen, Anita Mooiweer en Joost Schrage waren onder de indruk van het grote aantal nieuwe deelnemers en de hoge kwaliteit van de inzendingen in het algemeen. Dankzij de verbreding van het deelnemersveld naar de gehele culturele sector is de strijd volgens hen een stuk competitiever geworden.

Stephan Fellinger, juryvoorzitter: 'We zijn als jury op zoek naar de pareltjes die ons inspireren. Pareltjes die laten zien hoe we marketing kunnen gebruiken om de schijnwerpers te zetten op al het bijzondere dat de culture sector voortbrengt.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken