Onder meer Le Guess Who? en Mauritshuis genomineerd voor Gouden Struis 2015
- Sponsoring
- 21 mei 2015 @ 14:32
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - Kunst & CultuurAwards
- 21 mei 2015 @ 14:32
- Redactie Sponsoring
De genomineerden voor de Gouden Struis 2015, de prijs voor de beste culturele marketingcase van het afgelopen seizoen, zijn bekend. De vakjury heeft uit de 34 inzendingen, vijf nominaties gekozen: Le Guess Who?, Mauritshuis, Parktheater Eindhoven, TivoliVredenburg & We Are Public.
De Gouden Struis is de prijs voor de beste marketingcampagne van het afgelopen culturele seizoen. De ‘struis’ staat symbool voor de kracht die gezocht zal worden in de winnende marketingcampagne en voor het ‘uitsteken boven het maaiveld'. De prijs heeft het doel om positieve aandacht voor marketingcampagnes in de culturele sector te genereren. Het Mauritshuis won met sponsor Shell al eerder een SponsorRing voor beste sponsorcase in de categorie Kunst & Cultuur.
Dit jaar waren er onder de 34 inzendingen veel nieuwe organisaties die een case instuurden voor de prijs. De vijfkoppige vakjury heeft uit de ingezonden cases een selectie gemaakt van de vijf beste campagnes. Tijdens de Cultuurmarketing Awards op 25 juni aanstaande presenteren de finalisten hun case en wordt de winnaar van de Gouden Struis 2015 bekend gemaakt.
Juryoverleg: van 34 naar 5 cases
Stephan Fellinger (juryvoorzitter), Tom de Bruyne, Dorien van Londen, Anita Mooiweer en Joost Schrage waren onder de indruk van het grote aantal nieuwe deelnemers en de hoge kwaliteit van de inzendingen in het algemeen. Dankzij de verbreding van het deelnemersveld naar de gehele culturele sector is de strijd volgens hen een stuk competitiever geworden.
Stephan Fellinger, juryvoorzitter: 'We zijn als jury op zoek naar de pareltjes die ons inspireren. Pareltjes die laten zien hoe we marketing kunnen gebruiken om de schijnwerpers te zetten op al het bijzondere dat de culture sector voortbrengt.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers