Nederlands eSports-team naar World College Cup

Nederlands eSports-team naar World College Cup
  • Sponsoring
  • 8 jun 2017 @ 11:36
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online gamingEntertainmentSport

Er ontstaan voor Nederlandse sponsors extra internationale kansen in eSports, nu het Nijmeegse DCL-studententeam zich heeft geplaatst voor de World College Cup in Wuhan, China. League of Legends geldt als de meest populaire eSport ter wereld.

Na op zaterdag 3 juni al op overtuigende wijze Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Italië te hebben verslagen, heeft het Nijmeegse studententeam Dorans van de Dutch College League vandaag korte metten gemaakt met Duitsland in een Best Of 3. Het stond na anderhalf uur en twee matches 2-0 voor Dorans, waardoor de derde wedstrijd niet meer gespeeld hoefde te worden. Hierdoor plaatst het team zich direct voor de door Riot Games en Tencent georganiseerde College Cup dat in juli gehouden wordt in Wuhan, China.

De teams die spelen in de Dutch College league zijn een jaar na de start in maart 2016, in staat om op internationaal niveau door te breken. Voor de Dutch College League, de enige Nederlandse Competitie in de game League of Legends en zodoende leverancier van Nederlands talent, betekent dit voor de toekomst groei en uitbreiding.

Half miljoen kijkers

'Bij de kwalificatie-toernooien in Europa, Noord-Amerika en Azië waren meer dan 200 universiteiten betrokken, dus meer dan 8.000 spelers, en heeft bijna 45.000 unieke live streams opgeleverd die bekeken werden door meer dan een half miljoen kijkers. Het project trok een hoop aandacht wereldwijd en we werkten hierbij samen met Twitch voor een speciaal Studenten programma om College eSports op een volgend niveau te brengen', aldus Joost Roset, uitvoerend producent van de Dutch College League.  

'We zijn erg blij met deze geweldige kans die Tencent ons biedt met de uitnodiging voor de International College Cup. Als Nederland wint in China, reist het ook af naar Taipei om daar begin Augustus een showmatch te speler op de Summer Universiade en dat is geweldig', vult Wim Noordzij, Director Partnerships &Relations aan. 'Ook voor onze partners die met ons het avontuur aangegaan zijn geeft dit een enorme boost. In september doet de winnaar van de DCL competitie mee aan het WK in Busan in Korea en staat er verdere groei van de DCL op het programma in het derde seizoen.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken