Energiedirect en Opel winnen bij ESA Awards

Energiedirect en Opel winnen bij ESA Awards
  • Sponsoring
  • 1 mrt 2019 @ 08:37
  • 15166 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • VoetbalSponsoringAwards

Het Grote Feyenoord DNA-onderzoek van Opel Nederland is samen met PSV Energie van Energiedirect.nl donderdag in Londen bekroond bij de ESA Awards, de prestigieuze prijs voor Europese sponsorcases.

De succesvolle fan-activatie van Opel kwam het beste naar voren in de categorie sportsponsorships met een waarde tussen 1 en 2 miljoen euro, Energiedirect.nl won de categorie sportsponsorships met een waarde van meer dan 2 miljoen euro.

PSV Energie

PSV Energie is groene stroom en gas voor een scherp tarief, boordevol PSV-voordeel. De jury prees de manier waarop Energiedirect.nl de supporters van PSV aan zich weet te binden met een energieproduct. PSV Energie is een speciaal energie-aanbod, met PSV-voordelen zoals een shirt, standaard 10 procent korting in de fanstore en ontmoetingen met spelers en oud-spelers, zoals de aankomende meet & greet met Romario tijdens carnaval.

Jorrit Pijlman, marketingdirecteur Energiedirect.nl: 'Ik ben enorm trots op deze prijs. Sinds 2016 werken we er, samen met ons sportmarketingbureau Triple Double en PSV, hard aan om een betrokken hoofdsponsor te zijn, die supporters op een slimme manier voordeel biedt en nog dichter bij hun club brengt. Dit wordt gewaardeerd door de fans en nu door een Europese vakjury. Vanaf komend seizoen zetten we deze manier van werken voort als rugsponsor van PSV.'

Pieter Kuijpers, management Triple Double: 'Deze case met PSV Energie is het bewijs dat sponsoring veel meer is dan een naam op het shirt. Het is het wezenlijk onderdeel van de marcom-mix en het ultieme bewijs van onze belofte "we make sports count".'

Het Grote Feyenoord DNA-onderzoek

Opel heeft hart voor Feyenoord, net als drie miljoen andere supporters in Nederland. Maar waar komt de clubliefde vandaan? Vaak kunnen supporters dat niet uitleggen. 'Dat zit van binnen. Het zit in je bloed, in je DNA', zijn veelgehoorde antwoorden op die vraag. Presentator en Feyenoord-supporter Sander de Kramer zocht uit of het Feyenoord-gen écht bestaat en nam de proef op de som bij 168 supporters.

Ruud van der Knaap, manager voetbal: 'De combinatie Opel en Feyenoord is al jaren een geweldige bron van inspiratie voor opvallende en impactvolle campagne. Het is geweldig om te zien dat de ESA het creatieve concept en het effect van de campagne over het Feyenoord-DNA beloont met deze Europese hoofdprijs.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken