Energiedirect en Opel winnen bij ESA Awards
- Sponsoring
- 1 mrt 2019 @ 08:37
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - VoetbalSponsoringAwards
- 1 mrt 2019 @ 08:37
- Jeroen Mirck
Het Grote Feyenoord DNA-onderzoek van Opel Nederland is samen met PSV Energie van Energiedirect.nl donderdag in Londen bekroond bij de ESA Awards, de prestigieuze prijs voor Europese sponsorcases.
De succesvolle fan-activatie van Opel kwam het beste naar voren in de categorie sportsponsorships met een waarde tussen 1 en 2 miljoen euro, Energiedirect.nl won de categorie sportsponsorships met een waarde van meer dan 2 miljoen euro.
PSV Energie
PSV Energie is groene stroom en gas voor een scherp tarief, boordevol PSV-voordeel. De jury prees de manier waarop Energiedirect.nl de supporters van PSV aan zich weet te binden met een energieproduct. PSV Energie is een speciaal energie-aanbod, met PSV-voordelen zoals een shirt, standaard 10 procent korting in de fanstore en ontmoetingen met spelers en oud-spelers, zoals de aankomende meet & greet met Romario tijdens carnaval.
Jorrit Pijlman, marketingdirecteur Energiedirect.nl: 'Ik ben enorm trots op deze prijs. Sinds 2016 werken we er, samen met ons sportmarketingbureau Triple Double en PSV, hard aan om een betrokken hoofdsponsor te zijn, die supporters op een slimme manier voordeel biedt en nog dichter bij hun club brengt. Dit wordt gewaardeerd door de fans en nu door een Europese vakjury. Vanaf komend seizoen zetten we deze manier van werken voort als rugsponsor van PSV.'
Pieter Kuijpers, management Triple Double: 'Deze case met PSV Energie is het bewijs dat sponsoring veel meer is dan een naam op het shirt. Het is het wezenlijk onderdeel van de marcom-mix en het ultieme bewijs van onze belofte "we make sports count".'
Het Grote Feyenoord DNA-onderzoek
Opel heeft hart voor Feyenoord, net als drie miljoen andere supporters in Nederland. Maar waar komt de clubliefde vandaan? Vaak kunnen supporters dat niet uitleggen. 'Dat zit van binnen. Het zit in je bloed, in je DNA', zijn veelgehoorde antwoorden op die vraag. Presentator en Feyenoord-supporter Sander de Kramer zocht uit of het Feyenoord-gen écht bestaat en nam de proef op de som bij 168 supporters.
Ruud van der Knaap, manager voetbal: 'De combinatie Opel en Feyenoord is al jaren een geweldige bron van inspiratie voor opvallende en impactvolle campagne. Het is geweldig om te zien dat de ESA het creatieve concept en het effect van de campagne over het Feyenoord-DNA beloont met deze Europese hoofdprijs.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- ESA Awards
- Opel
- fans
- Feyenoord
- voetbal
- Energiedirect
- sponsoring
- Londen
- PSV
- case
- DNA
- energie
- winnaars
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers