Domino's zet eDivisie in voor werving

Domino's zet eDivisie in voor werving
  • Sponsoring
  • 16 mei 2019 @ 10:12
  • 8353 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • RecruitmentPartnershipOnline gamingeSports

Door de sterke groei in winkels en bezorging zoekt Domino’s de komende jaren duizenden nieuwe medewerkers. Het bezorgrestaurant gaat daarom een partnership aan met eDivisie, FIFA's esports-competitie van Nederland.

Gedurende tenminste een jaar worden er onder de noemer ‘Step Up Your Game’ verschillende activiteiten uitgerold door Domino's. Met onder andere een online wervingscampagne en een intern programma voor huidige en nieuwe medewerkers. Op 29 mei vindt de online aftrap van het partnership plaats, verzorgd door bekende influencers.

'FIFA skills zijn pizza skills'

Bij FIFA draait het om skills. Behendigheid, snelheid en samenwerking. Diezelfde skills zijn ook nodig om als pizzabakker of bezorger aan de slag te kunnen, meent Domino's. Als kick-off van het partnership worden FIFA-influencers uitgedaagd om hun skills toe te passen bij Domino’s.

Via een online-campagne worden spelers van de eDivisie uitgedaagd om hetzelfde te doen. Ook krijgen gamers, naast het ontwikkelen van hun werk-skills, de mogelijkheid om binnen Domino’s verder te werken aan hun game-talenten. Als partner van de eDivisie organiseert Domino’s interne competities tussen de winkels en maken de nieuwe en huidige collega’s kans op masterclasses van succesvolle spelers.

Het partnership start op 22 mei 2019 en loopt tot en met mei 2020. Met het partnership verwacht Domino’s veel jonge mensen te werven en daarmee duizenden vacatures in te kunnen vullen. Geïnteresseerden kunnen direct op zoek naar vacatures via Dominosjobs.nl.

Dokken en stretchen

'Het partnership met de eDivisie is de ideale match voor het werven van toekomstige pizzabakkers en bezorgers', zegt Casper Mooyman, head of marketing Nederland Domino’s. 'Als pizzabakker moet je behendig kunnen zijn. Je moet razendsnel het deeg kunnen ‘dokken’ en stretchen’ zoals we dat noemen. En perfect kunnen sauzen en beleggen. Als bezorger moet je in het heetst van de strijd je hoofd koel weten te houden. Zodat je snel en veilig de pizza’s kunt bezorgen.'

Doordat Domino's gamers de kans biedt om hun game-skills binnen het bedrijf verder te ontwikkelen, rekent het erop hierdoor als unieke (bij)baan te worden gezien. 'Bovendien is gamification onderdeel van ons DNA. Waar ter wereld je ook voor Domino’s werkt, onze missie is "more pizza en more fun". Dat zie je terug in veel activiteiten die we organiseren zoals bijvoorbeeld de felbegeerde ‘pinnetjes’ voor op de petten die je kunt verdienen.'

Aantrekkelijke werkgever

Marc Rondagh, Business Development Manager van Eredivisie CV: 'Het partnership met Domino’s helpt ons in het maken van mooie plannen voor het komende eDivisie-seizoen. Samen met Domino’s en de rest van onze partners kunnen we komend seizoen een nog aantrekkelijkere FIFA-competitie bieden. Domino’s is een wereldwijd actief bedrijf, een A-merk en past goed bij de eDivisie. Wij kijken ernaar uit om, middels een aantrekkelijke competitie, onze achterban op een vermakelijke manier enthousiast te maken om bij Domino’s te gaan werken.'

Kevin Loos, Head of Accounts Esports van 2Basics, dat het partnership initieerde: 'Wij zien in de eDivisie een enorm populaire FIFA-competitie waar veel jongeren naar kijken. Daarnaast weten we hoe belangrijk vaardigheden, als snelheid en behendigheid, zijn voor alle FIFA-spelers. Om die reden denken we dat dit platform voor Domino’s de ideale manier is om zich in de gekozen doelgroep te positioneren als aantrekkelijke werkgever. Samen met de eDivisie en Domino’s gaan we mooie en relevante activiteiten ontwikkelen waar we nieuwe mensen mee kunnen werven.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken