Spar sluit partnership met Atletiekunie
- Sponsoring
- 10 feb 2022 @ 15:10
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 10 feb 2022 @ 15:10
- Redactie MarketingTribune
Spar en de Atletiekunie sluiten een meerjarige samenwerking om zo samen richting de Olympische Spelen in Parijs te werken. De verbintenis is per 1 februari van kracht.
De supermarktketen zal tijdens de NK Indoor in het weekend van 12 en 13 februari voor het eerst als partner zichtbaar zijn.
Spar is geen onbekende in de atletiekwereld: op Europees niveau sponsorde het merk al 76 atletiekevenementen sinds de verbintenis met European Athletics in 1996. Bovendien is Spar in Nederland al enkele jaren betrokken bij de Nederlandse Kampioenschappen atletiek en de Urban Athletics Series. Dat laatste is een initiatief van de Atletiekunie om ‘Nederlandse stadscentra kennis te laten maken met de veelzijdigheid van de atletieksport, verenigingen te promoten en mensen in beweging te brengen.’
Met het 90-jarig jubileum op komst maken we ons op voor een bijzonder jaar.
John van der Ent, CEO van Spar Nederland, over de samenwerking: ‘Met het 90-jarig jubileum op komst maken we ons op voor een bijzonder jaar. Net zoals de Atletiekunie gaan we mee in de tijd en geloven we in de kracht van bewegen. We hebben in coronatijd geleerd dat gezond zijn belangrijker is dan ooit. Met onze producten proberen we de levens van mensen niet alleen gemakkelijker maar ook gezonder te maken. Een samenwerking met de atletieksport is de belichaming van gezond eten en goed bewegen. Samen met de Atletiekunie kunnen we op het vlak van gezondheid ongetwijfeld iets voor elke Nederlander betekenen.’
Algemeen directeur van de Atletiekunie Pieke de Zwart legt uit waarom de samenwerking zo’n goede match is: ‘De Atletiekunie betrekt partners die daad bij het woord voegen en waarde toevoegen aan de sport. In dat rijtje past Spar zeker thuis. Bovendien maken we ons op voor een meerjarige samenwerking waardoor we samen langdurige impact zullen hebben.’
De samenwerking kwam mede tot stand door de begeleiding van Touché Sportmarketing.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Unox Nieuwjaarsduik groeit... 12-12-2025
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
- Conclusion wordt training partner FC... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

