Spar sluit partnership met Atletiekunie

Spar sluit partnership met Atletiekunie
  • Sponsoring
  • 10 feb 2022 @ 15:10
  • 27528 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Spar en de Atletiekunie sluiten een meerjarige samenwerking om zo samen richting de Olympische Spelen in Parijs te werken. De verbintenis is per 1 februari van kracht.

De supermarktketen zal tijdens de NK Indoor in het weekend van 12 en 13 februari voor het eerst als partner zichtbaar zijn.

Spar is geen onbekende in de atletiekwereld: op Europees niveau sponsorde het merk al 76 atletiekevenementen sinds de verbintenis met European Athletics in 1996. Bovendien is Spar in Nederland al enkele jaren betrokken bij de Nederlandse Kampioenschappen atletiek en de Urban Athletics Series. Dat laatste is een initiatief van de Atletiekunie om ‘Nederlandse stadscentra kennis te laten maken met de veelzijdigheid van de atletieksport, verenigingen te promoten en mensen in beweging te brengen.’

Met het 90-jarig jubileum op komst maken we ons op voor een bijzonder jaar.

John van der Ent, CEO van Spar Nederland, over de samenwerking: ‘Met het 90-jarig jubileum op komst maken we ons op voor een bijzonder jaar. Net zoals de Atletiekunie gaan we mee in de tijd en geloven we in de kracht van bewegen. We hebben in coronatijd geleerd dat gezond zijn belangrijker is dan ooit. Met onze producten proberen we de levens van mensen niet alleen gemakkelijker maar ook gezonder te maken. Een samenwerking met de atletieksport is de belichaming van gezond eten en goed bewegen. Samen met de Atletiekunie kunnen we op het vlak van gezondheid ongetwijfeld iets voor elke Nederlander betekenen.’

Algemeen directeur van de Atletiekunie Pieke de Zwart legt uit waarom de samenwerking zo’n goede match is: ‘De Atletiekunie betrekt partners die daad bij het woord voegen en waarde toevoegen aan de sport. In dat rijtje past Spar zeker thuis. Bovendien maken we ons op voor een meerjarige samenwerking waardoor we samen langdurige impact zullen hebben.’

De samenwerking kwam mede tot stand door de begeleiding van Touché Sportmarketing.

 

 

 

 

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken