Cordaid lanceert rouwband Qatar
- Sponsoring
- 4 nov 2022 @ 11:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 nov 2022 @ 11:19
- Sjaak Hoogkamer
Cordaid strijdt naar eigen zeggen 'tegen falende systemen en voor een menswaardig bestaan voor iedereen' Samen met bureau Fitzroy bedacht en ontwikkelde de stichting een rouwband met daarop namen van overleden arbeidsmigranten in Qatar.
De rouwband plus de namen staat symbool voor de naar schatting 6500 arbeidsmigranten die in Qatar overleden zijn. Daarom worden er eenmalig 6500 rouwbanden geproduceerd.
Cordaid ontwikkelde in samenwerking met sportlabel Jako de rouwbanden. Barry Pirovano a.k.a. Piro ontwierp de band. Hij is bekend van de Eredivisiebal.
Jur Baart van Fitzroy: ‘Het aanstaande Wereldkampioenschap Voetbal in Qatar is het WK van het ongemak geworden. The Guardian meldde onlangs dat sinds de toewijzing in 2010 in Qatar zeker 6500 arbeidsmigranten zijn overleden. Dit zijn veelal arbeiders afkomstig uit landen als India, Nepal en Bangladesh.’
Volgens een onlangs door EenVandaag gehouden opiniepanel blijkt slechts een kwart van de Oranjesupporters uit te kijken naar het WK dat over een paar weken zal starten. Onvrede over de onmenselijke arbeidsomstandigheden tijdens de bouw van de stadions in Qatar, is de belangrijkste reden voor de bedrukte sfeer. Het is volgens Cordaid ‘lastig je elftal aan te moedigen terwijl er zoveel mensen zijn overleden.’
‘De komende weken kunnen we’, aldus Cordaid ‘met het dragen van de Qatar-rouwband laten zien dat we terwijl we Oranje steunen ook stilstaan bij zoveel leed en grote ongelijkheid in de wereld.’
De limited edition Qatar-rouwband is online te bestellen en kost €9,95. Voor meer info: www.cordaid.nl/wk
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Unox Nieuwjaarsduik groeit... 12-12-2025
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
- Conclusion wordt training partner FC... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

