Nationale Postcode Loterij doneert miljoen euro aan Ronald McDonald Huis
- Sponsoring
- 23 feb 2023 @ 07:48
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 23 feb 2023 @ 07:48
- Michiel van Zaane
Het Ronald McDonald Kinderfonds heeft een cheque met een eenmalige bijdrage van 1 miljoen euro van de Nationale Postcode Loterij gekregen. Het bedrag wordt gebruikt voor de nieuwbouw van Ronald McDonald Huis Utrecht en voor de renovatie van Ronald McDonald Huis Emma Amsterdam.
Het Ronald McDonald Kinderfonds brengt al meer dan 35 jaar zieke kinderen en hun familie dicht bij elkaar. Het Kinderfonds ontvangt geen subsidie en is volledig afhankelijk van vrijwilligers, donateurs en sponsors. Met de bijdrage van de Nationale Postcode Loterij kunnen Huis Utrecht en Huis Emma Amsterdam toekomstbestendig gemaakt worden.
In Utrecht komt een nieuw Ronald McDonald Huis met 50 kamers (nu zijn er in Huis Utrecht 37 kamers). Het eerste Ronald McDonald Huis in Nederland, Huis Emma Amsterdam, is aan een grondige renovatie toe. Dit Huis wordt ook geheel verduurzaamd. Renate Westerlaken-Loos, directeur Kinderfonds: ‘Wij zijn enorm blij met deze prachtige bijdrage van de Postcode Loterij. Dit betekent een waardevolle investering in de nieuwbouw van Huis Utrecht en de renovatie van Huis Emma Amsterdam. Zo zorgen we ervoor dat ook in de nabije toekomst ouders, broertjes en zusjes van de kinderen, opgenomen in de nabijgelegen ziekenhuizen, een plek dicht bij elkaar vinden.’
Jan Versteegh, ambassadeur van het Ronald McDonald Kinderfonds, mocht de cheque met de eenmalige bijdrage tijdens het programma Koffietijd op 22 februaru overhandigen aan directeur Westerlaken-Loos. Jan Versteegh: ‘Fantastisch dat de Nationale Postcode Loterij zo het verschil kan maken voor families met een ziek kind.’
Jonne Arnoldussen, managing director Nationale Postcode Loterij: ‘Dankzij de deelnemers kunnen we deze mooie bijdrage aan het Ronald McDonald Kinderfonds doen. De Postcode Loterij financiert goede doelen die werken aan een rechtvaardige, gezonde en groene wereld waarin we niemand uit het oog verliezen. Wanneer families getroffen worden door ziekte of zorg, is het belangrijk dat ze bij elkaar kunnen blijven en elkaar kunnen steunen. Wij zijn blij dat we hieraan mogen bijdragen met de eenmalige bijdrage van 1 miljoen euro.’
Foto: Wendy van Bree Fotografie.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Unox Nieuwjaarsduik groeit... 12-12-2025
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
- Conclusion wordt training partner FC... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

