Nieuw opgerichte Oorfonds start campagne 'Wat?'

  • Sponsoring
  • 16 feb 2023 @ 08:29
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In Nederland lijden een kleine twee miljoen mensen aan gehoorproblemen zoals tinnitus, aangeboren gehoorverlies, ouderdomsdoofheid, overgevoeligheid voor geluid en gehoorproblemen door schade door gevaarlijk harde geluiden bij concerten, evenementen, bioscopen. Om bewustzijn voor dit probleem te creëren is het Oorfonds opgericht en gestart met de campagne ‘Wat?’.

Gehoorproblemen kosten de Nederlandse samenleving jaarlijks meer dan 7 miljard euro. Het Oorfonds is opgericht omdat er, in tegenstelling tot de hart- en longstichtingen, geen fonds is dat zich richt op het oor. Tot nu toe is er heel weinig onderzoek gedaan naar oorziekten en -aandoeningen. En er zijn dan ook geen oplossingen. Een hoortoestel bijvoorbeeld is een hulpmiddel, geen genezing. Oorfonds is gelanceerd om deze problemen aan te pakken. Om bewustzijn te creëren en geld in te zamelen om onderzoek te bevorderen en echte behandelingen te vinden.

Het doel van de eerste campagne van Oorfonds is het vergroten van de bekendheid van het fonds. JC Decaux stelde landelijk vanaf 15 februari gratis Mupi’s ter beschikking om te helpen. Creatieven Jeff de Wolf, Paul Falla, Karel Beijen en Robbert Jansen doneerden ook hun tijd. Het resultaat van deze vier zeer senior creatieven (meer dan 120 jaar ervaring)? Eén woord: 'Wat?' Op een onscherp portret met alleen het oor in focus. Met als payoff: ‘Oorfonds. Geen onderzoek. Geen oplossing.’

Credits:
Opdrachtgever: Oorfonds, Rene van der Heijden
Agency: Wolf Communication Concepts
Art Director: Jeff de Wolf
Copywriters: Paul Falla, Karel Beijen, Robbert Jansen
Photographer: Robbert Jansen
Producer: Stefany Rietkerk
Production Company: Artcore






Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken