Nieuw opgerichte Oorfonds start campagne 'Wat?'
- Sponsoring
- 16 feb 2023 @ 08:29
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 16 feb 2023 @ 08:29
- Michiel van Zaane
In Nederland lijden een kleine twee miljoen mensen aan gehoorproblemen zoals tinnitus, aangeboren gehoorverlies, ouderdomsdoofheid, overgevoeligheid voor geluid en gehoorproblemen door schade door gevaarlijk harde geluiden bij concerten, evenementen, bioscopen. Om bewustzijn voor dit probleem te creëren is het Oorfonds opgericht en gestart met de campagne ‘Wat?’.
Gehoorproblemen kosten de Nederlandse samenleving jaarlijks meer dan 7 miljard euro. Het Oorfonds is opgericht omdat er, in tegenstelling tot de hart- en longstichtingen, geen fonds is dat zich richt op het oor. Tot nu toe is er heel weinig onderzoek gedaan naar oorziekten en -aandoeningen. En er zijn dan ook geen oplossingen. Een hoortoestel bijvoorbeeld is een hulpmiddel, geen genezing. Oorfonds is gelanceerd om deze problemen aan te pakken. Om bewustzijn te creëren en geld in te zamelen om onderzoek te bevorderen en echte behandelingen te vinden.
Het doel van de eerste campagne van Oorfonds is het vergroten van de bekendheid van het fonds. JC Decaux stelde landelijk vanaf 15 februari gratis Mupi’s ter beschikking om te helpen. Creatieven Jeff de Wolf, Paul Falla, Karel Beijen en Robbert Jansen doneerden ook hun tijd. Het resultaat van deze vier zeer senior creatieven (meer dan 120 jaar ervaring)? Eén woord: 'Wat?' Op een onscherp portret met alleen het oor in focus. Met als payoff: ‘Oorfonds. Geen onderzoek. Geen oplossing.’
Credits:
Opdrachtgever: Oorfonds, Rene van der Heijden
Agency: Wolf Communication Concepts
Art Director: Jeff de Wolf
Copywriters: Paul Falla, Karel Beijen, Robbert Jansen
Photographer: Robbert Jansen
Producer: Stefany Rietkerk
Production Company: Artcore
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Unox Nieuwjaarsduik groeit... 12-12-2025
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
- Conclusion wordt training partner FC... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

