TP Vision hoofdsponsor FC Barcelona
- Sponsoring
- 25 mei 2023 @ 12:23
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 25 mei 2023 @ 12:23
- Sjaak Hoogkamer
TP Vision, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het ontwerp, de productie, verkoop en marketing van Philips TV & Sound- en AOC Sound-producten, gaat als hoofdpartner met voetbalclub FC Barcelona samenwerken voor tv-, display- en audioapparaten.
Dit partnerschap zal de tv- en audioproducten van TP Vision promoten en de Ambilight tv-technologie van het bedrijf onder de aandacht brengen.
Als een van de drie hoofdpartners van de club zal Ambilight tv vanaf 28 mei op de mouw van het voetbalshirt van het eerste elftal van de mannen staan. Dit ter gelegenheid van de laatste wedstrijden van het seizoen 2022/23. Ambilight tv zal volgens TP Vision ‘prominent aanwezig zijn in het stadion en voor de kijkers thuis.’ Belangrijke spelers uit het eerste elftal van de mannen en vrouwen zullen ook worden uitgenodigd om het productassortiment zelf te ervaren en zo ambassadeurs voor het merk te worden.
TP Vision zal als hoofdpartner van de club een rol spelen als tv- en displayprovider voor de audiovisuele infrastructuur van het nieuwe Spotify Camp Nou.
Het sportcomplex is momenteel op weg om naar eigen zeggen ‘de grootste en meest innovatieve van Europa te worden.’ De overeenkomst met FC Barcelona verleent TP Vision ook associatierechten met de eerste mannelijke en vrouwelijke voetbalteams en met de andere professionele sportteams van de club.
De samenwerking tussen TP Vision en FC Barcelona is een bewuste stap binnen de strategie van beide organisaties om proactief partners te vinden die een vergelijkbare filosofie en waarden delen.
Samen streven ze ernaar om zowel de reputatie van de club als het bedrijf te versterken, met het doel om als de absolute top in hun respectievelijke vakgebieden te worden erkend.
Dankzij de samenwerking zal Ambilight TV geïntroduceerd worden bij een groot deel van het publiek van FC Barcelona. Dit biedt alle sportfans de mogelijkheid om de ervaring en het spektakel van een live wedstrijd in het Spotify Nou Camp stadion thuis te ervaren op hun Philips tv, aldus TP Vision.
Kostas Vouzas, CEO van TP Vision (Philips TV & Sound Europe & Americas): ‘We zijn verheugd om samen te werken met het wereldwijde sporticoon FC Barcelona. Deze samenwerking is een natuurlijke fit.’
Juli Guiu, Vice President Marketing van FC Barcelona: ‘We zijn trots om TP Vision te verwelkomen als nieuwe hoofdpartner van FC Barcelona. Het is een belangrijke stap in de commerciële strategie van FC Barcelona, waarbij we samenwerken met een multinational die met zijn Ambilight tv-innovatie de kijkervaring heeft verrijkt voor miljoenen fans die het voetbal vanuit hun eigen huis volgen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Unox Nieuwjaarsduik groeit... 12-12-2025
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
- Conclusion wordt training partner FC... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

