TP Vision hoofdsponsor FC Barcelona
- Sponsoring
- 25 mei 2023 @ 12:23
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 25 mei 2023 @ 12:23
- Sjaak Hoogkamer
TP Vision, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het ontwerp, de productie, verkoop en marketing van Philips TV & Sound- en AOC Sound-producten, gaat als hoofdpartner met voetbalclub FC Barcelona samenwerken voor tv-, display- en audioapparaten.
Dit partnerschap zal de tv- en audioproducten van TP Vision promoten en de Ambilight tv-technologie van het bedrijf onder de aandacht brengen.
Als een van de drie hoofdpartners van de club zal Ambilight tv vanaf 28 mei op de mouw van het voetbalshirt van het eerste elftal van de mannen staan. Dit ter gelegenheid van de laatste wedstrijden van het seizoen 2022/23. Ambilight tv zal volgens TP Vision ‘prominent aanwezig zijn in het stadion en voor de kijkers thuis.’ Belangrijke spelers uit het eerste elftal van de mannen en vrouwen zullen ook worden uitgenodigd om het productassortiment zelf te ervaren en zo ambassadeurs voor het merk te worden.
TP Vision zal als hoofdpartner van de club een rol spelen als tv- en displayprovider voor de audiovisuele infrastructuur van het nieuwe Spotify Camp Nou.
Het sportcomplex is momenteel op weg om naar eigen zeggen ‘de grootste en meest innovatieve van Europa te worden.’ De overeenkomst met FC Barcelona verleent TP Vision ook associatierechten met de eerste mannelijke en vrouwelijke voetbalteams en met de andere professionele sportteams van de club.
De samenwerking tussen TP Vision en FC Barcelona is een bewuste stap binnen de strategie van beide organisaties om proactief partners te vinden die een vergelijkbare filosofie en waarden delen.
Samen streven ze ernaar om zowel de reputatie van de club als het bedrijf te versterken, met het doel om als de absolute top in hun respectievelijke vakgebieden te worden erkend.
Dankzij de samenwerking zal Ambilight TV geïntroduceerd worden bij een groot deel van het publiek van FC Barcelona. Dit biedt alle sportfans de mogelijkheid om de ervaring en het spektakel van een live wedstrijd in het Spotify Nou Camp stadion thuis te ervaren op hun Philips tv, aldus TP Vision.
Kostas Vouzas, CEO van TP Vision (Philips TV & Sound Europe & Americas): ‘We zijn verheugd om samen te werken met het wereldwijde sporticoon FC Barcelona. Deze samenwerking is een natuurlijke fit.’
Juli Guiu, Vice President Marketing van FC Barcelona: ‘We zijn trots om TP Vision te verwelkomen als nieuwe hoofdpartner van FC Barcelona. Het is een belangrijke stap in de commerciële strategie van FC Barcelona, waarbij we samenwerken met een multinational die met zijn Ambilight tv-innovatie de kijkervaring heeft verrijkt voor miljoenen fans die het voetbal vanuit hun eigen huis volgen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing