Heineken verlengt sponsorcontract met Formule 1 met 5 jaar
- Sponsoring
- 1 jun 2023 @ 08:18
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 1 jun 2023 @ 08:18
- Michiel van Zaane
Heineken verlengt het sponsorcontract als wereldwijde Formule 1 partner met vijf jaar. Het hernieuwde partnership volgt op het in 2016 getekende contract en richt zich op de groeiende groep fans van de sport. Het aantal volgers van de F1 op social media is sinds 2021 met 23% gestegen tot in totaal 60,6 miljoen volgers op.
De F1-weekenden zijn meer dan de race op zondag volgens het biermerk. Zo wordt de nieuwe game Player 0.0, gemaakt met Heineken 0.0-ambassadeur Max Verstappen, gelanceerd. Daarnaast is er een samenwerking met de Nederlandse DJ & producer Martin Garrix die gedurende het hele seizoen optredens gaat geven.
Net als in de afgelopen jaren, staat Heineken 0.0, en verantwoord alcoholgebruik centraal in de campagnes rondom de F1. Sinds Heineken actief is in de F1, zet het zich in voor gedragsverandering ten opzichte van alcohol in het verkeer en lanceerde de campagne ‘When you drive, never drink’. Daarnaast zet Heineken meer dan 10% van alle mediabudgetten in ter ondersteuning van programma’s voor verantwoord alcoholgebruik.
DJ en producer Martin Garrix zei: ‘Ik ben ontzettend enthousiast om samen te werken met Heineken om op te treden bij de races waar mensen veel van verwachten. De energie en sfeer op het circuit zijn ongeëvenaard, en ik kan niet wachten om op te treden voor racefans over de hele wereld!’
Bram Westenbrink, Global Head of Heineken zei: ‘Voortbouwend op onze recente deals met Max Verstappen en Oracle Red Bull Racing, zijn we ontzettend blij om deze uitbreiding van onze langdurige samenwerking met de Formule 1 aan te kondigen. Deze deals dragen bij aan onze bredere strategie om het nummer één merk te zijn om sportfans over de hele wereld te betrekken en te vermaken, terwijl we verantwoordelijk drinkgedrag promoten. De combinatie met het aantrekken van wereldwijde superster DJ en producer Martin Garrix voor enkele van de grootste races op de kalender is de perfecte manier voor ons om onvergetelijke momenten te bieden tijdens raceweekends.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Unox Nieuwjaarsduik groeit... 12-12-2025
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
- Conclusion wordt training partner FC... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

