Lucette gaat uit de kleren voor borstkanker

  • Algemeen
  • 3 jun 2015 @ 10:11
  • Link
  • Redactie Zorgmarketing
    Redactie Zorgmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • PatiëntrelatieOnline

Ondernemer en huidtherapeute Lucette Vermeijden (28) heeft een bijzondere crowdfundcampagne gelanceerd om een succesvolle behandelmethode voor (ex-)borstkankerpatiënten in heel Nederland beschikbaar te maken. Ze werkt daarin samen met lingeriemerk Sapph. En in een filmpje gaat Vermeijden ook zelf uit de kleren. Waarom is dat nodig?

Lucette Vermeijden richtte drie jaar geleden in Haarlem haar praktijk Nazorg Borstkanker op. Naar eigen zeggen worden de praktijk en behandelmethode in de regio Haarlem geroemd omdat zij (ex-)borstkankerpatiënten aantoonbaar sneller laten herstellen. Nu wil Vermeijden de behandelmethode van Nazorg Borstkanker voor (ex-)borstkankerpatiënten in het hele land beschikbaar maken en bovendien: ze wil het laten opnemen in het pakket bij zorgverzekeraars.

Vermeijden stelt in een persverklaring dat als ze afhankelijk blijft van de medische wereld en de zorgsector  dat "nog veel te lang gaat duren". Vermeijden: 'Ik ga het daarom nu zelf realiseren door een speciale lingerielijn te ontwikkelen voor (ex-)borstkankerpatiënten. Deze lingerielijn, onder de merknaam Jolie Care, zal vervolgens de financiële basis vormen om mijn droom werkelijkheid te laten worden,' aldus Vermeijden. Met het geld dat wordt ingezameld middels de crowdfundcampagne zal, in samenwerking met lingerieproducent Sapph, een speciale lingerielijn worden ontwikkeld voor (ex-)borstkankerpatiënten onder de merknaam Jolie Care.

Supervrouwelijk
Voor iedere vrouw in Nederland met of na borstkanker wil Jolie Care een eigen stijl bieden. Volgens Vermeijden worden haar producten 'vrouwelijk, sexy en zeker, medisch verantwoord en zeer kwalitatief, luxueus én modieus'. Draagcomfort staat voorop, maar Jolie Care geeft - verwacht Jolie Care - ook het zelfvertrouwen van de dragers ervan een boost. 'Omdat het ragfijn, mooi, luxe, sexy en supervrouwelijk is.'

Sabine Uitslag
Lingeriemerk Sapph heeft inmiddels toegezegd Vermeijden te ondersteunen bij het ontwerp- en productieproces. Naast Saphh heeft Vermeijden ook een aantal gerenommeerde namen uit de zorg-, mode- en retailbranche aan zich verbonden. Zo hebben onder andere Jan van Bodegom (oprichter en directeur Alexander Monro Borstkankerziekenhuis), Sabine Uitslag (ex-Tweede Kamerlid CDA en voorzitter Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten), Sasja Leenders (CEO Sapph) en Kyra Marcopoulus (CEO Kyra & Co) zitting genomen in de adviesraad.



Wie wil investeren in Jolie Care kan dat op deze site doen. In onderstaand promotiefilmpje gaat Vermeijden zelf uit de kleren 'om te onderstrepen dat de nazorg van borstkanker meer inhoudt dan uitsluitend medische zorg'.



Redactie Zorgmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken