Oud-directeur Martin Huisman benoemd tot Erelid van Nima
- Algemeen
- 21 jun 2021 @ 13:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaAwards
- 21 jun 2021 @ 13:00
- Peter van Woensel Kooy
Slechts zeven en nu acht ereleden óóit in 55 jaar zijn door Nima, de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, benoemd. Want zojuist is er een nieuw bijgekomen: Martin Huisman.
Martin Huisman, die vorig jaar afzwaaide als directeur, werd al in 2004 Register Marketeer bij Nima. Sinds 2006 raakte hij bij Nima verbonden als examinator voor de Nima Examens. Martin heeft als bestuurder een unieke en cruciale omwenteling gerealiseerd, die al is ingezet tijdens zijn lidmaatschap van de Ledenraad, waar hij samen met een aantal betrokken leden in 2012 de eerste stap heeft gezet met de bestuurlijke verandering. Hij is vandaag verrast met zijn Nima-erelidmaatschap door de huidige voorzitter/directeur Kirsten Andres en Mike Moolenbel, voorzitter van de Nima Raad van Toezicht en krijgt een plaats in de Nima Hall of Fame. Huisman was ook één van de bedenkers van de Nima Marketing Day
Governance op de rit
Huisman wordt vooral geprezen omdat hij de governance van Nima goed functionerend heeft gekregen. Uit de voordracht: 'Hij heeft rust gebracht en een fundament gelegd voor de toekomst van Nima waarbij de eerste stap was om Nima financieel weer gezond maken met een sterk verbeterde financiële positie als resultaat. Martin opereerde met een bevlogen visie op het belang van verenigingen in de maatschappij. Hij is aanstekelijk geweest in zijn missie om het fenomeen 'vereniging' verder te verankeren, omdat hij gelooft in de kracht van het netwerk en het op vrijwillige basis samenwerken van mensen die hetzelfde doel voor ogen hebben.'
Slimme samenwerkingen
Huisman ging een strategisch partnership aan met Marketingfacts, waarvan Nima 50 procent van de aandelen in handen kreeg. Tijdens de jaren-Huisman is een strategische nieuwe koers voor examens opgezet, waardoor het aantal Study Members dat ook examen aflegt flink steeg. Vooral ook de vernieuwde betrokkenheid van reguliere onderwijsorganisaties (mbo, hbo) vloeide voort uit zijn idee dat Nima een leven lang leren te bieden heeft.
Van een procesgedreven organisatie naar een open vereniging
In zijn bestuursperiode veranderden de Nima Jaarprijzen in Dutch Marketing Awards, hij speelde een sturende rol bij de introductie in 2016 van de Nima Integriteitscode en had een hoofdrol bij de introductie van het nieuwe diplomaregister en het intranet voor persoonsgecertificeerde leden: MyCareer, later 'Mijn Nima'.
Maar de meest zichtbare verandering tijdens zijn directeurschap was misschien wel de transformatie van een procesgedreven organisatie naar een open vereniging, wat onder meer tot uitdrukking is gekomen door de enorme groei van het aantal masterclasses, courses en vaardigheidstrainingen. In 2018 sloot het Marketing Executive Center (MEC) zich opnieuw bij Nima aan omdat het zich in de woorden van de MEC-voorzitter ‘weer thuis voelde’ bij Nima.
Binnen de European Marketing Confederation, waarvan hij tot op heden vice-voorzitter is, heeft hij zich hard gemaakt voor het delen van best practices en de borging van EQF-niveaus voor in Nederland gangbare persoonstitels als Register Marketeer en Senior Marketing Professional.
(PvWK & LR, met dank aan MF)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Nima
- partnerships
- Martin Huisman
- Kirsten Andres
- Mike Moolenbel
- NMD
- courses
- erelid
- register marketeer
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ed Stibbe over PIM nominatie 'Duurzame Verleiding'
- Marktplaats wil verkoop tweedehands speelgoed stimuleren
- De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal...
- Trustoo: 'Voldoen bedrijven niet aan onze kwaliteitseisen, dan...
- Onderzoek: 'Morele mismatch reden opstappen jongeren'
- Ministerie van VWS en ActiZ: praat over hoe je ouder wil worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing