[branded content] Dit is waarom ook jouw bedrijf een marketingstrategie nodig heeft
- 13 jan 2023 @ 06:00
- Sales
Een goede marketingstrategie is essentieel voor het succes van een bedrijf. Een marketingstrategie helpt je om je doelen te bereiken, om je doelgroep te identificeren en om een plan te maken voor hoe je deze doelgroep gaat bereiken.
Om ervoor te zorgen dat je als bedrijf jezelf goed weet te positioneren, is het dus van essentieel belang dat je op de juiste manier aan de slag gaat. Hoe je dit kunt doen, leggen we je in dit artikel stap voor stap uit.
- Stel je doelen vast: Voordat je begint met het opstellen van je marketingstrategie, is het belangrijk om te weten wat je wilt bereiken. Wat zijn je korte- en lange termijn doelen? Wil je meer klanten aantrekken, of wil je je omzet verhogen? Door je doelen vast te stellen, kun je gerichter werken en kun je gemakkelijker bepalen of je marketingstrategie succesvol is.
- Identificeer je doelgroep: Voordat je begint met het ontwikkelen van je marketingstrategie, is het belangrijk om te weten wie je doelgroep is. Wie zijn de mensen die het meest waarschijnlijk zullen interesseren in wat je te bieden hebt? Wat zijn hun behoeften en wensen? Door je doelgroep te identificeren, kun je gerichter werken en kun je je marketingactiviteiten afstemmen op hun specifieke behoeften.
- Maak een marketingplan: Nadat je je doelen en doelgroep hebt vastgesteld, kun je aan de slag gaan met het ontwikkelen van je marketingplan. Maak een lijst met marketingactiviteiten die je wilt uitvoeren, zoals het opzetten van een website, het uitvoeren van social media marketing of het houden van een beurs. Bepaal ook hoeveel geld je wilt uitgeven aan elke marketingactiviteit, en hoe je de resultaten wilt meten.
- Voer je marketingplan uit: Zodra je je marketingplan hebt opgesteld, kun je aan de slag gaan met het
Je marketing is nooit klaar
Nadat je deze stappen hebt gevolgd, ben je natuurlijk niet klaar. Wat vooral belangrijk is, is dat je continu bezig blijft met het optimaliseren van je strategie om zo te kunnen bepalen wat wel of wat juist niet werkt voor je. Omdat het een relatief complex verhaal is, is het ook zeker aan te raden om een marketingbureau in te schakelen die over je schouder mee kan kijken of zelfs een groot deel van de werkzaamheden uit handen kan nemen voor je. Waar je bij het kopen van aandelen via één van de brokers die je op Brokerfolio hebt gekozen vaak voor de lange termijn een keuze maakt, is marketing ook inspelen op de actualiteit. Het kiezen van de Beste brokers is daarom in bepaalde mate dan ook zeker te vergelijken met het kiezen van een bijpassend marketingbureau.
Besteed je marketingactiviteiten (deels) uit
Er zijn verschillende redenen waarom een bedrijf ervoor kan kiezen om zijn marketing uit te besteden. Ten eerste kan het uitbesteden van marketing helpen om kosten te besparen. Als je je marketing in-house doet, moet je mensen aannemen en opleiden om de marketingactiviteiten uit te voeren. Dit kan duur zijn, vooral als je een klein bedrijf bent. Als je je marketing uitbesteed, hoef je geen mensen aan te nemen en kun je de kosten beperkt houden.
Dit artikel verschijnt op initiatief van Brokerfolio
Afbeelding: 123RF
-
Sales
- Werkt bij: BBP Media
- Functie:
- Website:
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
- AI en DM Trendrapport 2026 Beeckestijn: AI hertekent marketing
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- [column] De marketing van spijt: als ‘sorry’ ook een strategie...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

