Vijf customer experience killers op een rijtje

Vijf customer experience killers op een rijtje
  • B2b
  • 31 jul 2015 @ 13:18
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekZakelijkCustomer JourneyKlant

Customer experience is de enige manier om je te onderscheiden. Geen (prettige) klantervaring is geen nieuwe business’, waarschuwt klantbelevingexpert Blake Morgan op het platform van Forbes. Ze komt tot vijf ‘customer experience killers’.

1. Als escalaties leidend zijn voor de serieuze omgang met klantenservice
Kom niet pas in actie als leidinggevenden klachten onder de aandacht brengen. In plaats van je concentreren op het redden van de bedrijfsreputatie om de directie te vriend te houden, kun je je beter focussen op het repareren van de interne systemen en processen voor de langere

2. Als de marketingafdeling het customer service team niet betrekt bij social media engagement
Ook al is ‘communicatie’ jarenlang bij marketing ondergebracht, social media is anders. Contactcentermedewerkers weten waar klanten behoefte aan hebben, dus betrek ze er zo vroeg mogelijk bij en maak ze

3. Als je agents niet de vrijheid geeft om uitzonderingen te maken
Klantcontactadviseurs moeten het geregeld doen met weinig training, tools en inspraak. En dat terwijl zij dagelijks in contact staan met jouw grootste aandeelhouders, de klanten! Accepteer dat er een zekere variatie is in de klantinteractie en gun je agents de nodige vrijheid in hun denken en

4. Als je je werknemers niet op waarde schat
De ervaring van medewerkers heeft een immense impact op de ervaring van klanten. Anno nu waarderen klanten een bedrijf op basis van de manier waarop zij zich behandeld voelen. Het is een

5. Als je de leden van het contactcenter niet traint om ‘geweldig’ te zijn
Een gevoel van mentale rijkdom gaat gepaard met gulheid en een zekere mate van medeleven. Breng dit over op jouw klantenservicemedewerkers, zodat zij creatief met alle situaties kunnen omgaan. Ook als een klantvraag slechts zijdelings met een product of dienst te maken heeft. Geef, zonder daar iets voor terug te verwachten. Een enkele keer kan dit zelfs betekenen dat je business naar andere bedrijven moet doorsturen.

(Bron:CustomerFirst)
 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken