HowardsHome introduceert Sales Triggers voor b2b markt
- B2b
- 8 feb 2017 @ 09:00
- Link
-
Connie Lohuis
Webredacteur Marketingtribune (Content)
StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten - MarketingLeadsSales
- 8 feb 2017 @ 09:00
- Connie Lohuis
Het Nederlandse bedrijf HowardsHome, specialist in het vinden en selecteren van relevante content en het verrijken en delen hiervan, introduceert een nieuwe dienst voor b2b sales professionals: Sales Triggers. Met Sales Triggers ontvangen sales en marketing alle relevante signalen uit het nieuws over hun specifieke klanten en prospects direct in hun vertrouwde CRM-omgeving. De dienst komt als eerste beschikbaar op het Salesforce-platform, waar het volledig geïntegreerd is in de standaard Salesforce werkomgeving van de sales professional.
Het product is met onmiddellijke ingang beschikbaar via de Salesforce AppExchange. Het b2b salesproces is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Klanten en prospects verwachten van leveranciers dat zij hun business en uitdagingen goed begrijpen en zo relevante oplossingen bieden. Veel organisaties hebben nu echter een onvolledig beeld van wat er bij hun klant of prospect speelt. Daardoor worden kansen gemist om op het juiste moment en onderwerp met hen in contact te komen.
Voorsprong op concurrenten
Olbico, specialist in cloudgebaseerde diensten voor Master Data Management en b2b marketing, erkent de behoefte aan Sales Triggers. Wolfert van Duin, algemeen directeur, zegt hierover: ‘Het verbeteren van de kwaliteit en toegankelijkheid van klant- en marktdata helpt organisaties efficiënt en doelgericht te werken. Met Sales Triggers krijg je als sales nu moeiteloos actuele content over je klanten en prospects, het levert je direct een voorsprong op je concurrenten.’
Timing is essentieel
Fred van Dijk, CEO van HowardsHome: ‘Sales moet flexibel, snel en specifiek kunnen reageren op klantsituaties. Timing is daarbij essentieel en Sales Triggers helpen sales op het juiste moment aan te haken op actuele gebeurtenissen om met klanten en prospects in contact te komen. Gebruikers van Salesforce zijn nu maximaal geïnformeerd over de relevante ontwikkelingen bij hun klant of prospect. Door push-functionaliteit komen Sales Triggers direct binnen in de Chatter-omgeving en inbox. Hierdoor kunnen bedrijven actief sturen op de propositie en nieuwe mogelijkheden creëren voor up- en cross sell. Als 100 procent native Salesforce oplossing voegen we ons ook in het verkoopproces van de gebruiker. De kwaliteit, veiligheid en performance zijn daarbij gewaarborgd door het uitvoerige autorisatietraject voor de Salesforce AppExchange.’
Aanbod aan actuele informatie
Sales Triggers levert sales actuele verkoopkansen, bedreigingen en conversatie-starters uit alle Nederlandse nieuwsberichten en social media, het Handelsregister en berichten van de bedrijven zelf. Denk hierbij aan personele wijzigingen, nieuwe partnerships of belangrijke deals, nieuwe producten en diensten of berichten over mogelijke financiële problemen.
Onderzoek
Uit onderzoek van Aberdeen Research blijkt dat gebruik van Sales Intelligence resulteert in een hogere klantretentie, een hogere productiviteit van de sales en een grotere omvang van de gemiddelde deal. Gemiddeld besteedt een sales professional 3,9 uur per week aan het zoeken naar relevante klanteninformatie. Dit komt neer op 200 uur per persoon per jaar. Daarom is het noodzakelijk dat de informatie-overload wordt ingeperkt. Met Sales Triggers hebben verkopers ook eerder de juiste persoon bij de klant aan tafel. De afstemming tussen marketing en sales verbetert doordat beide partijen beter geïnformeerd zijn over de behoefte van de klant en zo hun gezamenlijke propositie kunnen verbeteren.
-
Connie Lohuis
- Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
- Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
- Website:http://www.strakblauw.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing