[branded content] Barracuda ‘All in, all the time’

[branded content] Barracuda ‘All in, all the time’
  • B2b
  • 12 mrt 2020 @ 09:00
  • 12014 x gelezen
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Branded content
  • 12 mrt 2020 @ 09:00
  • 12014 x gelezen
  • Sales

De start van Barracuda Unincorporated in 2014 was voor de broers Stéphane en Olivier Lorent de stap naar zelfstandigheid. In de afgelopen jaren is het bureau gegroeid naar 28 medewerkers in de Benelux en kunnen ze terugkijken op mooie campagnes die ze hebben bedacht én uitgevoerd.

Waar komt het ‘All in, all the time’ vandaan?

Stéphane: “Ons motto komt van de Navy Seals – dat is een organisatie die ons zeer inspireert. Omdat ze de lat hoog leggen en streven naar het allerbeste uit jezelf halen. Neem ook de missies: de kikvorsman die opduikt uit de golven is het zichtbare resultaat van een lang traject. Intelligence, strategie en een creatief plan komen samen in een perfecte uitvoering op basis van ervaring en training.

Zo is dat ook bij ons: klanten zien ons vaak alleen in de executie van onze activaties.
Maar waarom we precies die activiteiten doen: daar zitten onze data, strategische plannen en creatieve concepten onder. En allemaal gericht op een efficiënt en realistisch resultaat voor de klant.”

Waarin verschillen jullie van andere bureaus?

Olivier: “We zien in de markt een verdeling van aan de ene kant de strategische en creatieve bureaus die plannen en concepten bedenken en aan de andere kant heb je de fieldmarketing bureaus die voornamelijk sterk zijn in de uitvoering. We zien vaak dat op dit punt de overdracht niet goed gaat. Daarom werkt Barracuda sinds haar oprichting in ‘de sweetspot’; dè plek waar deze verschillende bureautypes elkaar overlappen. Dat is wat ons uniek maakt.”

Hoe ziet jullie werkwijze er dan uit?

Olivier: “Barracuda werkt met een circulaire propositie. Een combinatie van intelligence, strategie, co-creatie en activatie. Deze expertises staan in een cirkel. Dat komt niet alleen omdat ze samenhangen, maar vooral omdat bijna elk project vanaf een ander punt start. Anders gezegd: het maakt in principe niet uit wanneer je instapt. De ‘ideale lijn’ begint echter bij Intelligence: we verzamelen data - zowel wat de opdrachtgever aanlevert als wat wij zelf beschikbaar hebben en vinden. Bij de uitvoering - we komen immers in contact met consumenten - verzamelen we ook weer zoveel mogelijk data. En zo is de cirkel weer rond.”

Stéphane: “Op basis van deze data en doelstellingen komen we tot een passende strategie die naadloos aansluit bij de KPI’s van de opdrachtgever. Maar een goede campagne ontstaat daarna altijd in samenwerking met opdrachtgevers en partners. Door samen te brainstormen en ideeën te bedenken profiteer je van alle aanwezige expertise en ervaring en creëren we tegelijkertijd draagvlak. Daarom werken wij op basis van co-creatie.

Uiteindelijk resulteert dat een in een perfecte uitvoering – succesvol en spraakmakend.

All in, all the time. We gebruiken daarvoor bijvoorbeeld events, sampling, digital, hospitality, merchandising en sales.”

Olivier sluit af: “Zoals wij zeggen: ‘We are Barracuda’ en net als de Navy Seals zijn we perfect voorbereid en duiken doelgericht op om gepassioneerd onze missie uit te voeren.”

Een circulaire case bij uitstek: Play-Doh

Een voorbeeld van een campagne die naadloos aansluit bij onze circulaire propositie is onze activatie voor Play-Doh – de klei voor kinderen. “De vraag was om een activiteit te ontwikkelen waarbij 3-tot 5-jarigen plezier konden hebben met Play-Doh. Onze vraag was daarna meteen: maar wat wil je precies? Wil je dat kinderen plezier hebben of wil je ook dat de ouders meer Play-Doh gaan kopen? Zo hebben we de doelstelling, ook met onze intelligence, veel explicieter kunnen maken. Uiteindelijk heeft het geresulteerd in de Play-Doh Fantasybar. Een enorme felgekleurde kleiberg trok de aandacht en binnenin was een ronde ‘bar’ met aan de binnenring kinderstoeltjes en aan de buitenring stoelen voor de ouders. De uitnodiging was om samen iets leuks te maken en daardoor konden ouders direct zelf ervaring opdoen met Play-Doh. Dit interactieve element werd zeer gewaardeerd, net als de filmpjes die we maakten en als herinnering aan de ouders hebben gestuurd.

What’s in a name?

“De Barracuda is een vissoort die zich specialiseert in bepaalde prooien, daar speciaal op jaagt en niet los laat. Dat sluit aan op onze mentaliteit van ‘All in, all the time’. Unincorporated past bij wie we zijn als organisatie: flexibel, korte lijnen, een grote betrokkenheid van medewerkers, fun en een tikje eigenwijs. En dat past weer heel goed bij onze klanten, ook bij de grote corporate merken.”

 

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Barracuda

 

 

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken