Amsterdamse start-up Sweet Spot lanceert werkconcept in het buitenland
- B2b
- 26 aug 2021 @ 09:01
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 26 aug 2021 @ 09:01
- Nanny Kuilboer
Oprichters Sweet Spot Joost Verhage en Marleen Verweij, beiden ex-consultant op de Zuidas, stelden zichzelf de vraag: waarom kun je niet excelleren in je werk én alles uit het leven halen?
Verweij: ‘Het tijdperk van 9 tot 5 en sfeerloze kantoren is verleden tijd. Werkgevers en werknemers maken zich op voor een moderne werkvorm waarin thuis en kantoor elkaar afwisselen.’ Maar wie denkt dat dit het antwoord is op de veranderende behoeften van de nieuwe generatie werknemers, heeft het mis, aldus Verweij: ‘Sweet Spot doet er een schepje bovenop en ontwikkelde een bijzonder werk- en ontwikkelconcept in het buitenland dat werknemers de kans biedt hun huidige baan te behouden én zichzelf te ontwikkelen.’ Zeven young professionals werkzaam bij onder andere Heineken, Randstad, Otrium en Traffic Builders namen de proef op de som in Barcelona.
Millennials willen anders
Verweij: ‘Het roer moet om, zo blijkt uit grote onderzoeken van onder meer PwC en Gallup. Ook ons eigen onderzoek onder 275 personen tussen de 25 en 35 jaar oud bevestigt dat millennials het graag anders willen. Ze zoeken naar een flexibele levensstijl waarin werk en levensgeluk elkaar niet in de weg zitten, maar juist versterken. Werkgevers moeten dus actief op zoek naar een manier om deze pijlers voor werknemers te faciliteren. Doen ze dat niet, dan resulteert dit in mindere productiviteit en een hoger ziekteverzuim. Sterker nog, de millennial geeft een bedrijf dat wél aandacht aan hun wensen en welzijn besteedt absoluut voorrang. Voor hen is een goed salaris namelijk allang niet meer de belangrijkste contractvoorwaarde.’ Sweet Spot biedt een compleet verzorgd programma in Barcelona of Kaapstad ‘dat werk, ontwikkeling en avontuur samenbrengt. Professionals wonen en werken één tot vijf maanden in het buitenland, ontmoeten gelijkgestemden en voeren hun dagelijkse werkzaamheden vanaf volledig uitgeruste co-workplekken uit. Bovenal volgen ze onder begeleiding van gecertificeerde trainers een van de unieke ontwikkelprogramma’s voor persoonlijke en professionele groei. Ofwel, dé ingrediënten voor een gelukkige, gezonde en productieve werknemer en het fundament van een duurzame relatie waarin zowel de werkgever als werknemer een sweet spot vindt.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
- [column] Groeien om te overleven, maar hoe?
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing