[NMD 2021] Thomas Barta – Dekt jouw werkomschrijving de lading van wat je doet? (5)
- B2b
- 10 aug 2021 @ 10:19
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - Nima Marketing DayKennissessieMarketing
- 10 aug 2021 @ 10:19
- Ryan Baij
Op 9 september spreekt Thomas Barta als keynote op de Nima Marketing Day over marketingleiderschap. In deze serie bespreken we verschillende onderwerpen van zijn masterclass. Aflevering 5 gaat over de functietitel.
Thomas Barta start zijn korte college met het gegeven dat de functietitel is uitgevonden door Morris Viteles in 1920. Bedrijven konden vanaf dat moment werknemers hetzelfde laten doen, hetzelfde uitleggen, inwerken en hetzelfde betalen.
Barta vervolgt zijn college met een persoonlijke anekdote: ‘Ik begon het product waar ik aan verbonden was te promoten. Er geld tegenaan gooien. Mijn werkomschrijving was immers: ‘do marketing’. Eigenlijk had ik ze moeten adviseren om uit deze nutteloze markt te stappen, maar volgens mijn functietitel en werkomschrijving was dat niet mijn taak.’
Zijn conclusie is dan ook simpel. Je functietitel staat nooit in de weg, zolang de vraag van de klant niet veranderd. Dat laatste noemt hij echt gelijk ook een illusie. En zo is het advies: ‘Volg je hart, doe wat goed voelt en laat je functietitel en werkomschrijving geen barricade zijn,’
Wil je Thomas Barta zien spreken op de Nima Marketing Day? Klik hier voor tickets.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing