[NMD 2021] Thomas Barta – Dekt jouw werkomschrijving de lading van wat je doet? (5)

[NMD 2021] Thomas Barta – Dekt jouw werkomschrijving de lading van wat je doet? (5)
  • B2b
  • 10 aug 2021 @ 10:19
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Nima Marketing DayKennissessieMarketing

Op 9 september spreekt Thomas Barta als keynote op de Nima Marketing Day over marketingleiderschap. In deze serie bespreken we verschillende onderwerpen van zijn masterclass. Aflevering 5 gaat over de functietitel.

Thomas Barta start zijn korte college met het gegeven dat de functietitel is uitgevonden door Morris Viteles in 1920. Bedrijven konden vanaf dat moment werknemers hetzelfde laten doen, hetzelfde uitleggen, inwerken en hetzelfde betalen.

Barta vervolgt zijn college met een persoonlijke anekdote: ‘Ik begon het product waar ik aan verbonden was te promoten. Er geld tegenaan gooien. Mijn werkomschrijving was immers: ‘do marketing’. Eigenlijk had ik ze moeten adviseren om uit deze nutteloze markt te stappen, maar volgens mijn functietitel en werkomschrijving was dat niet mijn taak.’

Zijn conclusie is dan ook simpel. Je functietitel staat nooit in de weg, zolang de vraag van de klant niet veranderd. Dat laatste noemt hij echt gelijk ook een illusie. En zo is het advies: ‘Volg je hart, doe wat goed voelt en laat je functietitel en werkomschrijving geen barricade zijn,’

Wil je Thomas Barta zien spreken op de Nima Marketing Day? Klik hier voor tickets.



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken