Rabobank neemt voor campagne deepdive in woningmarkt
- B2b
- 18 jan 2022 @ 14:37
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 18 jan 2022 @ 14:37
- Sjaak Hoogkamer
Rabobank start een nieuwe merkcampagne met het thema ‘Een betere woontoekomst.’ De 360 gradencampagne, ontwikkeld door 180 Amsterdam, laat zien dat ‘de bank wil bijdragen aan het verbeteren van de woningmarkt.’
Volgens Rabobank is de bank ‘er voor huizenbezitters die willen verduurzamen of voor wie de financiële situatie verandert, maar ook voor starters voor wie de woningmarkt momenteel lastig te betreden is.’ De campagne toont ook de extra inzet van Rabobank, zoals de bouw van huizen. De campagne loopt tot begin april en is te zien via tv, bioscoop, OLV, radio, social, OOH en online display advertising.
In de merkcommercial staan drie verhaallijnen centraal van mensen die allemaal hun eigen uitdagingen op de woningmarkt hebben.
Zo zien we een jong stel dat op zoek is naar hun eerste koophuis, een vrouw die minder gaat werken om voor haar moeder te zorgen, maar toch haar hypotheek moet blijven betalen, en een grootvader die zijn huis duurzamer wil maken.
In de tweede fase van de campagne worden de verhaallijnen los ingezet als commercials en gekoppeld aan concrete oplossingen die Rabobank biedt. De muziek in de campagne is wederom een remake van het nummer ‘Where everybody knows your name’ geproduceerd door Massive Music en ingezongen door singer-songwriters Yuki & Rachèl Louise.
Het is na ‘Rabo ClubSupport’ en ‘Praten over geld’ de derde campagne binnen de nieuwe merkstrategie ‘de coöperatieve Rabobank’ die 180 Amsterdam voor Rabobank ontwikkelt.
Anouk Marx, Advertising Manager Rabobank: ‘We realiseren ons dat de huidige woningmarkt voor veel mensen lastig is en vinden het belangrijk dat wij als maatschappelijk betrokken bank daar niet voor weglopen, maar aan onze klanten en aan Nederland laten zien op welke manier we meedenken en kunnen helpen. We hebben zeker niet dé oplossing voor iedereen in huis, maar bijvoorbeeld met ‘Bieden met meer zekerheid’ proberen we starters met net wat meer vertrouwen de woningmarkt te laten betreden. Persoonlijk vind ik het mooi dat de campagne zowel het menselijke, persoonlijke karakter van Rabobank weerspiegelt als de digitale dienstverlening een duidelijke plek geeft.’
Ben Goedegebuur, senior copywriter 180 Amsterdam: ‘Een betere woontoekomst betekent voor iedereen iets anders. Met deze drie herkenbare voorbeelden, maar bijvoorbeeld ook met content waarin we laten zien wat Rabobank nog meer doet om de woningmarkt te helpen, geven we op een echte Rabo-manier invulling aan het thema: menselijk, sympathiek en oplossingsgericht.’
Credits
Klant: Rabobank Nederland
Bureau: 180 Amsterdam (strategie en creatie)
Regie: Marleen Jonkman (Czar Amsterdam)
Muziek: Massive Music (music)
Geluid: Alfred Klaassen (sound)
Edit: Annelien @kapsalon (edit)
Grading: De Grot
Media: PhD
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers