Rabobank neemt voor campagne deepdive in woningmarkt

  • B2b
  • 18 jan 2022 @ 14:37
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Rabobank start een nieuwe merkcampagne met het thema ‘Een betere woontoekomst.’ De 360 gradencampagne, ontwikkeld door 180 Amsterdam, laat zien dat ‘de bank wil bijdragen aan het verbeteren van de woningmarkt.’

Volgens Rabobank is de bank ‘er voor huizenbezitters die willen verduurzamen of voor wie de financiële situatie verandert, maar ook voor starters voor wie de woningmarkt momenteel lastig te betreden is.’ De campagne toont ook de extra inzet van Rabobank, zoals de bouw van huizen. De campagne loopt tot begin april en is te zien via tv, bioscoop, OLV, radio, social, OOH en online display advertising.

In de merkcommercial staan drie verhaallijnen centraal van mensen die allemaal hun eigen uitdagingen op de woningmarkt hebben.

Zo zien we een jong stel dat op zoek is naar hun eerste koophuis, een vrouw die minder gaat werken om voor haar moeder te zorgen, maar toch haar hypotheek moet blijven betalen, en een grootvader die zijn huis duurzamer wil maken.

In de tweede fase van de campagne worden de verhaallijnen los ingezet als commercials en gekoppeld aan concrete oplossingen die Rabobank biedt. De muziek in de campagne is wederom een remake van het nummer ‘Where everybody knows your name’ geproduceerd door Massive Music en ingezongen door singer-songwriters Yuki & Rachèl Louise.

Het is na ‘Rabo ClubSupport’ en ‘Praten over geld’ de derde campagne binnen de nieuwe merkstrategie ‘de coöperatieve Rabobank’ die 180 Amsterdam voor Rabobank ontwikkelt.

Anouk Marx, Advertising Manager Rabobank: ‘We realiseren ons dat de huidige woningmarkt voor veel mensen lastig is en vinden het belangrijk dat wij als maatschappelijk betrokken bank daar niet voor weglopen, maar aan onze klanten en aan Nederland laten zien op welke manier we meedenken en kunnen helpen. We hebben zeker niet dé oplossing voor iedereen in huis, maar bijvoorbeeld met ‘Bieden met meer zekerheid’ proberen we starters met net wat meer vertrouwen de woningmarkt te laten betreden. Persoonlijk vind ik het mooi dat de campagne zowel het menselijke, persoonlijke karakter van Rabobank weerspiegelt als de digitale dienstverlening een duidelijke plek geeft.’

Ben Goedegebuur, senior copywriter 180 Amsterdam: ‘Een betere woontoekomst betekent voor iedereen iets anders. Met deze drie herkenbare voorbeelden, maar bijvoorbeeld ook met content waarin we laten zien wat Rabobank nog meer doet om de woningmarkt te helpen, geven we op een echte Rabo-manier invulling aan het thema: menselijk, sympathiek en oplossingsgericht.’

Credits

Klant: Rabobank Nederland

Bureau: 180 Amsterdam (strategie en creatie)

Regie: Marleen Jonkman (Czar Amsterdam)

Muziek: Massive Music (music)

Geluid: Alfred Klaassen (sound)

Edit: Annelien @kapsalon (edit)

Grading: De Grot

Media: PhD

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken