Volkswagen-jongetje maandwinnaar Gouden Loeki
- Bureaus
- 12 aug 2014 @ 09:20
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ReclameCommercialsMerkenCreatieAward
- 12 aug 2014 @ 09:20
- Redactie Bureaus
De Volkswagen-commercial ‘Je zal er maar één hebben’ is door het Nederlands publiek gekozen tot leukste commercial van de maand juni. De film met het autorijdende jongetje bleef daarmee de pindakaas etende stervoetballer van Calvé en WK-hamsters van Albert Heijn voor als maandwinnaar van de Gouden Loeki.
Het jongetje in de commercial is in werkelijkheid Tommie, een 9-jarige acteur uit Londen, zo meldt Volkswagen. Voor de opnames werden 36 jongetjes gecast in de leeftijd van 7 tot en met 11 jaar. Tommie kreeg de rol vanwege zijn aanstekelijke lach en de chemie met de vrouwelijke hoofdrolspeler. De commercial werd dit voorjaar opgenomen in en rondom Amsterdam.
Hoewel de film anders doet voorkomen, reed Tommie in werkelijkheid (uiteraard) geen meter met de Volkswagen Golf. Diverse sleepstangen, aanhangers en andere hulpmiddelen werden gebruikt voor de opnames en zijn in de digitale nabewerking uit het beeld ‘gepoetst’.
De commercial, geproduceerd door DDB & Tribal Amsterdam, is de afgelopen maanden op alle Nederlandse tv-zenders te zien geweest en werd op YouTube al ruim 275.000 keer bekeken. Als blik achter de schermen publiceerde Volkswagen eerder ook een 'making of', met melig commentaar van cartoonist Kakhiel.
De Gouden Loeki wordt sinds 1995 jaarlijks uitgereikt door de Stichting Ether Reclame of STER. Elke maand publiceert de STER een lijst van tien genomineerden voor de jaarverkiezing. Het Nederlands publiek kan vervolgens online stemmen. Hieruit volgt een top 3, die meedingt naar de prijs tijdens een live-uitzending in december. Nederland kan tijdens deze uitzending via telefoon of sms op zijn of haar favoriete commercial stemmen.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- campagne
- auto
- Tommy
- commercial
- Gouden Loeki
- DDB & Tribal
- Volkswagen
- Loeki
- VW
- maandwinnaar
- Calvé
- AH
- jongetje
- Tommie
- reclame
- Kakhiel
- 2014
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Social Deal Wellness eerste nieuwe... 23-05-2025
- Rosewood lanceert eerste... 23-05-2025
- Big2's nieuwe album Hard Hout... 23-05-2025
- 63ste 'Even Apeldoorn bellen'... 22-05-2025
- Heinz-tune scoort na 15 jaar nog... 22-05-2025
- Eerlijk beeld van de zorg bij Cordaan22-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management