Toyota start Olympische campagne met Ireen Wüst en Chris Vos

  • Bureaus
  • 31 jan 2018 @ 09:01
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesStorytellingOlympische SpelenSponsoring

Olympisch sponsor Toyota lanceert de wereldwijde campagne “Start Your Impossible” in Nederland met Olympisch kampioen schaatsen Ireen Wüst en Paralympisch snowboarder Chris Vos. Zij laten zien dat niets onmogelijk is.

Toyota is het eerste automerk dat wereldwijd de Olympische en Paralympische Spelen sponsort. Voor Toyota gaat mobiliteit veel verder dan de continue verbetering van auto’s. Het sponsorschap komt voort uit de diepe overtuiging dat alle mensen zich vrij moeten kunnen bewegen, omdat iedereen dan het beste uit zichzelf kan halen.

Vanuit die visie hebben zij samen met Ireen en Chris, twee korte films geproduceerd met 1 boodschap: Geef nooit op, Start Your Impossible. De emotionele portretten tonen een weerspiegeling van de gedeelde, onbegrensde toewijding om continu te verbeteren, die velen zal inspireren. 

Als succesvolste Nederlandse olympiër wil Ireen Wüst dit jaar het onmogelijke mogelijk maken. Zij gaat tijdens de Olympische Spelen (9-25 februari 2018, PyeongChang, Zuid-Korea) de strijd aan om voor de vierde keer op rij thuis te komen met goud.

'Als klein meisje droomde ik ervan een keer olympisch kampioen te worden', vertelt Wüst. 'Ik denk niet in beperkingen, maar in dromen. Niets is onmogelijk. Ik wil niet alleen de beste zijn, maar ook blijven. Daar doe en laat ik alles voor. Ik heb nu nog één droom en dat is voor de vierde keer op rij met een olympische gouden medaille thuiskomen. Ik geloof dat als je ergens vol voor gaat, er veel meer mogelijk is dan je denkt.'

Het verhaal van de 19-jarige Chris Vos is eveneens indrukwekkend. Als vijfjarig jongetje raakte, door een ongeval, zijn rechterbeen van heup tot tenen verlamd. Met ongekend doorzettingsvermogen en wilskracht wist hij menigeen versteld doen staan door paralympisch snowboarder te worden, terwijl velen dachten dat hij nooit meer zou kunnen lopen. Zijn drive om het onmogelijke mogelijk te maken sluit naadloos aan bij Toyota’s overtuiging dat iedereen, zonder daarin op enige wijze onderscheid te maken, zich moet kunnen voortbewegen. 

'Het eerste wat de artsen zeiden tegen mijn ouders was: dit is de laatste keer dat jullie je kind zullen zien, dus neem maar afscheid van hem', vertelt Vos in de video. 'In het ziekenhuis zeiden ze dat ik nooit meer zou kunnen lopen, laat staan sporten. Met snowboarden had ik echt het gevoel dat ik ervoor kon gaan. Als je valt: opstaan, hoofd omhoog en door blijven gaan. Mijn doel is het beste uit mezelf te halen tijdens de komende Paralympisch Winterpelen en laten zien dat niets onmogelijk is.' 

Toyota Motor Corporation is TOP Partner van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en Internationaal Paralympisch Comité (IPC) en daarmee wereldwijd de enige automotive sponsor. In Nederland rijden ruim 70 olympische en paralympische sporters van TeamNL in een Toyota. Zo ook Ireen Wüst - de meest succesvolle Nederlandse olympiër aller tijden. De passie en drive van Ireen om iedere dag beter te worden passen helemaal bij de ‘Kaizen’-filosofie van Toyota, waarbij alles gaat om continue verbetering. Toyota Nederland ondersteunt Ireen Wüst om het onmogelijke mogelijk te maken, namelijk voor de vierde Olympische Spelen op rij een gouden medaille te winnen tijdens de Olympische Spelen van 2018 in Zuid-Korea.

Credits 

Klant: Louwman & Parqui B.V.

General Manager Marketing & Communicatie: Willem Verschuur

Marketing & Communicatie Manager: Martijn van de Ven

Campagne Managers: Nicole Groeneveld, John de Wit

Manager Press & Public Affairs: Guido Roozekrans

Reclamebureau: Etcetera (met Red Urban en Daybreak) 

Creative Director: Ben Imhoff

Art director: Maarten Reynen

Senior copywriter: Michiel Otting

Business Director: Martin Stiemer

Producer: Marcella Beekman, Remko Esser

Strategy partner: Frank Huiberts

Strategy director: Job Koopman

Design: Lynnet Wams

Productiemaatschappij: Kaaps BV

Regisseur: Eelco de Winter

DOP: Frank Borghstijn

Cameraman: Ward Brandsma & Karel Schepp & Olaf Tijhuis

Producer: Anne Lieve Steendijk

Geluid: Erik Thomassen, Sound: KLEVR: Alan van Ramshorst & Lennart Kleinen

Drone operator & cam pilot: Marvin Dechene, Daan Hartge

Grading: Karel Schepp, Gaffer: Joris Luchtigheid, Best boy: Sean Vogel & Matthijs Kardoes

Assistent licht: Rick van Oers, Grip: Nick van Galen, Visagie: Annelies Bastemeijer, P.A.: Julie dekker & Nathalie Tangkau

Contentproductie: Helden Media 

Directeur: Barbara Barend

Partner, creative & strategy: Arne Mosselman

Producer: Richard Jansen



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken