Biografie De redactie van marketingtribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
Redactie Sponsoring
Wat merken hebben aan game-influencers
Koen Weijland vergaarde nationale bekendheid toen hij in 2016 een contract tekende met Ajax en de eerste professionele esporter werd in Nederland. Inmiddels is de 26-jarige gamer een influencer met bijna 200.000 abonnees op zijn YouTube-kanaal. Wat kunnen merken leren van het werken met een game-influencer?
Holland Casino vernieuwt zichzelf met Tino Martin
Holland Casino zet de komende jaren stevig in op partnerships met artiesten van Nederlandse bodem. Het gokbedrijf is presenting partner van Tino Martin, rising star binnen de Nederlandstalige muziek. De samenwerking komt voort uit de nieuwe sponsorstrategie.
Geberit sponsort tv-programma VTWonen
Sanitair-fabrikant Geberit sponsort het tiende seizoen van VTWonen-programma ‘Weer verliefd op je huis’, dat dit weekend van start gaat bij SBS6.
Mastercard verloot elftal kaarten voor Ajax-Real Madrid
Scoort jouw elftal gratis kaarten voor Ajax-Real Madrid? Als sponsor van de UEFA Champions League biedt Mastercard trouwe fans een 'onbetaalbare ervaring'.
Björn Borg bundelt krachten met Strong Viking
Het Zweedse sportmerk Björn Borg bundelt vanaf 1 januari 2019 de krachten met Strong Viking, de grootste Obstacle Run-organisator van Europa. De samenwerking beslaat twee jaar, in Nederland, België én Duitsland.
O'sonyq sportdrank-supplier van KNZB
O’sonyq is de komende jaren official supplier op gebied van sportdranken van de Koninklijke Nederlandse Zwembond. Met deze overeenkomst is de topsport-tak van de KNZB tot aan de Olympische Spelen van 2020 verzekerd van sportdrank.
TBI sponsor van business-runs NN Marathon Rotterdam
TBI heeft zich voor vijf jaar verbonden aan de NN Marathon Rotterdam. Deze samenwerking houdt in dat de Business Runs op zondag 7 april 2019 de benaming TBI Business Runs gaan krijgen.
Wat maakt langlopend partnership tussen ING en KNVB zo bijzonder?
De KNVB-sponsoring door ING is afgelopen maandag bekroond met een SponsorRing voor beste Langlopend Partnership. Een leerzame case voor wie zijn sponsoring wil bestendigen. Lees hier het oordeel van de vakjury over deze bijzondere samenwerking.
SponsorRingen 2018: Rabobank wint 2x goud
Op maandag 26 november 2018 zijn in Amsterdam voor de 19e keer de jaarlijkse SponsorRingen uitgereikt. Het goud in de categorie Lang Lopende Sponsorships ging naar ING Bank en de KNVB. Directeur Sponsoring van KPN, Mark Versteegen, is verkozen tot Sponsorpersonality van het Jaar.
Hyundai duurzaam in voetsporen Van Gogh
Hyundai is sinds 2016 partner van het Van Gogh Museum. Behalve duurzaamheid vormt het koppelen van kunst en design de kern van die samenwerking. Nieuw is het project ‘Van Gogh On the Road’ waarbij een elektrisch aangedreven Hyundai Kona Electric letterlijk in de voetsporen treedt van Vincent van Gogh.
Wooning langer hoofdsponsor Zesdaagse
Hoofdsponsor Wooning Keukens en Badkamers verlengt zijn overeenkomst met Rotterdam Ahoy als naamgevend sponsor van de Zesdaagse met drie jaar tot aan de 40e editie in 2022. Het wielerevenement gaat verder onder de naam Wooning Zesdaagse.
Qmusic-sponsor CSU bouwt feestje bij Allianz
CSU gaat een feestje bouwen bij Allianz. Een medewerker van dan bedrijf won namelijk de hoofdprijs van de winactie die het schoonmaakbedrijf weggeeft als sponsor van Qmusic-radioquiz Het Geluid.
South African Tourism sponsort The Voice
Het Zuid-Afrikaans toerismebureau South African Tourism is twee samenwerkingen aangegaan om meer ruchtbaarheid te geven aan het land als vakantie-bestemming: met The Voice of Holland en met De Persgroep.
NN Group werkt samen met Fonds Gehandicaptensport
NN Group en Fonds Gehandicaptensport gaan vanaf januari samenwerken om hardlopen voor mensen met een visuele beperking te verbeteren. Om dit te realiseren wordt de stichting 'Running Blind' gesteund.
Comeback Business start platform Sportbrokers
Marketingbureau Comeback Business heeft een nieuw sponsorship-platform ontwikkeld: Sportbrokers. Dit platform draait om deals op basis van data.
Reggeborgh sponsort schaatsploeg Van Velde
De Twentse investeringsmaatschappij Reggeborgh verbindt zich tot en met de Olympische Winterspelen van 2022 aan de schaatsploeg van trainer Gerard van Velde. Het sprintersteam zat sinds de zomer zonder sponsor, na het afhaken van Plantina.
Voetbalzone mediapartner Keuken Kampioen Divisie
Voetbalzone is de nieuwe mediapartner van de Keuken Kampioen Divisie. Deze competitie krijgt voortaan alle aandacht op de platformen van Voetbalzone. Per direct zal Voetbalzone op en rondom het veld zichtbaar zijn bij de wedstrijden.
Rabobank nieuwe partner KNSB-project IJstijd
Rabobank is de nieuwe partner van het KNSB-schaatsfeest IJstijd. Andere partners zijn KPN en de Vereniging Kunstijsbanen Nederland (VKN). SportVibes ontwikkelde de nieuwe merkidentiteit van dit initiatief om kinderen enthousiast te maken voor schaatsen.
Livera hoofdpartner Hoofdklasse Hockey Dames
Livera is de nieuwe naamgevende partner van de Hoofdklasse Hockey Dames. De hoogste hockeycompetitie voor dames in Nederland heet voortaan de Livera Hoofdklasse Hockey Dames.
Plus steunt Schooldag van de Duurzaamheid
Ook Plus Supermarkten doet aan purpose-marketing: de retailer vindt het belangrijk om de jeugd spelenderwijs te laten leren over duurzaamheid. Daarom heeft Plus zich als hoofdpartner verbonden aan Schooldag van de Duurzaamheid.
Toyota sponsort Reddingsbrigade
Reddingsbrigade Nederland is een samenwerking aangegaan met Toyota Nederland. De overkoepelende organisatie adviseert lokale reddingsbrigades over gebruik van de beste materialen voor levensreddende acties.
Graafschap stapt met Team Gullit in eDivisie
De Graafschap doet vanaf november mee aan de eDivisie met een eigen eSports-team. Julian van den Berg en Dani Visser zijn onderdeel van Team Gullit, de FIFA-academy van Ruud Gullit.
Holland Casino stopt als sponsor bobsleeteam
De Nederlandse bobsleeploeg moet verder zonder hoofdsponsor Holland Casino. Lang leek het erop dat de samenwerking zou worden verlengd, maar de sponsor is uiteindelijk toch afgehaakt.
Rabobank Foundation steunt Special Olympics-campagne #PlayUnified
Zwemster Maud en Olympisch zwemkampioen Femke Heemskerk vormden als duo de aftrap voor de #PlayUnified-campagne van de Special Olympics. Een campagne die door Rabobank Foundation is mogelijk gemaakt, en die door Q&A | Communicatie is geproduceerd en uitgevoerd.
Transavia sponsort SBS6-show 'Welkom aan boord'
Transavia is sponsor van het SBS6-programma 'Welkom aan boord'. In deze realityserie opent de airline zijn deuren om de kijker een kijkje achter de schermen te bieden.
Koga sponsor van Beat Cycling Club
Beat Cycling Club slaat vanaf komend wielerseizoen de handen ineen met het Nederlandse fietsmerk Koga, onderdeel van de Accell Group. De naam van Koga zal op het tenue prijken van zowel de weg- als baanploeg van de club.
Zevenheuvelenloop trekt prijzengeld gelijk voor mannen en vrouwen
Vanaf de 35e editie van de NN Zevenheuvelenloop op zondag 18 november 2018 is het prijzengeld voor mannen en vrouwen gelijk getrokken. Langzaamaan nemen steeds meer sportevenementen dit besluit.
KNVB en Essent gaan sportparken verduurzamen
Voetbalbond KNVB is een partnership aangegaan met Essent om alle amateurclubs in Nederland te verduurzamen. Dit project heet De Groene Club.
Easyslim extra sponsor voor Almere City FC
Easyslim.nu is voor de rest van het seizoen de nieuwe mouwsponsor van Almere City FC. De samenwerking met het afslankbedrijf is vastgelegd voor één seizoen.
Autopartner voor Dam Tot Damloop
Komend weekend vindt de Dam Tot Damloop plaats. Dusseldorp BMW uit Zaandam is de allereerste automotive-partner van het daarbij horende Dam tot Dam Park.
Abax steunt sporttalenten Supusepa en Houtman
Na een stevige selectieprocedure zijn judoka Nyssa Supusepa (16) en wedstrijdzeiler Scipio Houtman (20) gekozen als Abax Talents.
BankGiro Loterij stapt in zomerconcerten
BankGiro Loterij is de nieuwe partner van de zomerconcerten in het Amsterdamse Concertgebouw. Robeco maakte eerder dit jaar zijn vertrek als sponsor bekend, na een succesvolle sponsorcase van bijna dertig jaar.
Feyenoord en Jumbo organiseren Droomdag
Jumbo Supermarkten start een regionale spaaractie samen met Feyenoord. Jonge fans maken bovendien kans op een Droomdag bij de Rotterdamse voetbalclub.
Rakuten sponsor van obstacle races Spartan
Spartan en Rakuten starten een wereldwijde samenwerking waarbij de Japanse e-commerce-gigant de exclusieve Global Innovation Partner wordt van het grootste obstacle race-merk ter wereld. 'We gaan samen onze community's uitbreiden.'
House of Esports werkt samen met Kayzr
Het Rotterdamse bureau House of Esports gaat samenwerken met Kayzr uit Gent. Hun gezamenlijke missie: competitief gamen (oftewel esports) toegankelijk maken voor iedereen.
Royal A-ware blijft sponsor schaatsploeg Anema
Royal A-ware verlengt de sponsor-overeenkomst met de schaatsploeg Jillert Anema. Met de verlenging van de samenwerking gaat Royal A-ware nu het vijfde seizoen in.
FedEx verlengt sponsoring Europa League
FedEx Express heeft aangekondigd de sponsoring van de Uefa Europa League te verlengen voor de seizoenen 2018 tot 2021. Het transportbedrijf was de afgelopen drie seizoenen ook al hoofdsponsor van de tweede Europese competitie.
Campagne van Eredivisie viert stadioncultuur
De Eredivisie CV trapt deze week af met de campagne ‘Naar het stadion’, een reeks initiatieven om het Nederlandse stadionbezoek te vieren. Deze campagne duurt het hele seizoen.
CCC hoofdsponsor van Marianne Vos
Topwielrenster Marianne Vos heeft een nieuwe shirtsponsor. Ze rijdt vanaf volgend seizoen in het shirt van CCC, de nieuwe hoofdsponsor van haar huidige ploeg WaowDeals.
PSV en Energiedirect langer samen in eSports
Energiedirect.nl geeft een vervolg aan het partnership met de eSports-tak van landskampioen PSV. De hoofdsponsor van PSV werd in oktober 2017 de eerste eSports-partner van de club en verlengt de samenwerking met vier jaar.
John West vist naar sportieve fans
John West is twee partnerships aangegaan. De foodfabrikant sponsort de Strong Viking Obstacle Run van aanstaand weekend in Nijmegen. Ook werkt John West samen met twee culinaire experts van Papendal: kok Erik te Velthuis en diëtiste Brenda Frunt.
Cees Pronk event-directeur Le Champion
Cees Pronk is per 1 augustus door het bestuur van Le Champion aangesteld als directeur Evenementen. Ook de sponsoring van de events valt onder zijn taken.
Roda JC hervormt deal met Lagardère Sports
Roda JC en Lagardère Sports hebben besloten om de samenwerking een andere invulling te geven. De betaald voetbalorganisatie uit Kerkrade neemt per direct het lokale salesteam over en zal bouwen aan een nieuwe commerciële organisatie.
- AlgemeenNieuws Onderzoek: 'Authenticiteit,...Weblog [column] 'Employer branding is geen...Nieuws De 10 marketingtrends voor 2025...Nieuws Elevation Group zet People centraal...Nieuws Onderzoek: 'Morele mismatch reden...Nieuws Een carrière bij Maandag®: wat zijn...
- B2BNieuws GLS breidt netwerk Parcel Points uit...Nieuws onderzoek Invoering Ja sticker:...Nieuws [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht...Nieuws De marketingtransfers van week 44,...Nieuws Zzp’er toegesproken door toekomstige...Nieuws Nieuwe belangenvereniging...
- BureausNieuws Campagne SheDecides: Haar keuze,...Nieuws “Bij HLO branding agency geloven we...Nieuws Onze Kapel herpositioneert zich als...Nieuws Zwijsen experimenteert op kinderen...Nieuws Women Inc. wil met “Bloed, Zweet en...Nieuws [column] Euforisch déjà vu
- ContentmarketingWeblog [column] Copywriting gaat ook over...Nieuws Verlanglijstje speelt hoofdrol in...Weblog [column] De dealeradvertentie hoeft...Nieuws Albert Heijn lanceert magazine en...Nieuws Extra aandacht RegioBank voor sparen...Nieuws RIVM vraagt aandacht voor...
- DesignNieuws G-Star en Museum Rembrandthuis...Weblog [column] DDW: 'Met de keuzes die...Nieuws Suite702 creëert kunstige campagne...Nieuws BNO lanceert mission statement AINieuws Nathalie van Sasse van Ysselt is...Nieuws Opvallers lanceert Inpakservice
- Food en RetailNieuws Amal Kamar van Greetz: 'Marketing...Nieuws Kerst 2024: Intratuin is er zoals...Nieuws Bijenkorf en Adyen innoveren met...Weblog [column] Twee Jumbo’s, en dat voor...Nieuws David Beckham merkambassadeur...Nieuws Gratis wassen bij Coolblue Energie
- MediaNieuws 'GerdaLentenHavertong' is Harper's...Nieuws Weetjesblad Zo Zit Dat viert...Nieuws Schoolmagazine Pauze keert begin...Nieuws Canal+ lanceert campagne ‘Er zijn...Nieuws Audioreclame: ruim 50 miljoen euro...Nieuws Marjolein Denekamp nieuwe CEO...
- Online MarketingNieuws Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards...Nieuws Senior Intelligence benadrukt waarde...Nieuws Google lanceert nieuwe functies in...Nieuws [interview] Picnic zet klantdata om...Nieuws ACM waarschuwt jongeren voor...Nieuws LinkedIn krijgt boete vanwege...
- SponsoringNieuws Team Gullit verlengt samenwerking...Nieuws Hisense officiële partner FIFA Club...Nieuws Heineken tot tenminste 2030 Official...Nieuws Derde seizoen podcast Football is...Nieuws Scapino en FC Groningen lanceren...Nieuws KNVB en Azerion Vrouwen Eredivisie...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Campagne SheDecides: Haar keuze,... 07-11-2024
- “Bij HLO branding agency geloven we... 07-11-2024
- Onze Kapel herpositioneert zich als... 07-11-2024
- Zwijsen experimenteert op kinderen... 06-11-2024
- Women Inc. wil met “Bloed, Zweet en... 06-11-2024
- [column] Euforisch déjà vu06-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »