Zevenheuvelenloop trekt prijzengeld gelijk voor mannen en vrouwen
- Sponsoring
- 27 sep 2018 @ 14:34
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SportEvenementSportmarketing
- 27 sep 2018 @ 14:34
- Redactie Sponsoring
Vanaf de 35e editie van de NN Zevenheuvelenloop op zondag 18 november 2018 is het prijzengeld voor mannen en vrouwen gelijk getrokken. Langzaamaan nemen steeds meer sportevenementen dit besluit.
Zowel het prijzenschema voor de eerste vijfentwintig finishers als het aparte prijzenschema voor de Nederlandse atleten is gelijkgetrokken. De organiserende Stichting Zevenheuvelenloop voert het gelijke prijzengeld ook door bij de Stevensloop op zondag 17 maart 2019.
Directeur Alexander Vandevelde is de aanjager van het gelijke prijzengeld voor beide geslachten: 'Ik kan niet verantwoorden dat vrouwen die dezelfde prestatie leveren als mannen minder worden beloond. Gelijke prijzenschema’s voor mannen en vrouwen bij onze evenementen zijn voor mij dan ook vanzelfsprekend.'
Internationaal topveld
Zowel bij de mannen als de vrouwen staat op zondag 18 november een internationaal topveld aan de start. Ook de snelste Nederlanders nemen jaarlijks deel aan de NN Zevenheuvelenloop.
Bij de NN Zevenheuvelenloop zijn er geldprijzen voor de eerste twintig finishers (zowel man als vrouw) en daarnaast zijn er nog aparte prijzen voor de vijfentwintig eerste Nederlandse lopers en loopsters. De snelste man en vrouw krijgen 2.000 euro voor hun overwinning op het snelste 15-km-parcours ter wereld. Mocht er een wereldrecord gelopen worden, dan ontvangt de nieuwe recordhouder daarvoor een aparte premie.
Ook in andere sporten wordt deze discussie gevoerd. Sommige tennistoernooien hebben al eenzelfde besluit genomen.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Unox Nieuwjaarsduik groeit... 12-12-2025
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
- Conclusion wordt training partner FC... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

