Rakuten sponsor van obstacle races Spartan

Rakuten sponsor van obstacle races Spartan
  • Sponsoring
  • 14 sep 2018 @ 11:29
  • 20301 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerceEvenementSponsorshipSport

Spartan en Rakuten starten een wereldwijde samenwerking waarbij de Japanse e-commerce-gigant de exclusieve Global Innovation Partner wordt van het grootste obstacle race-merk ter wereld. 'We gaan samen onze community's uitbreiden.'

Het merk Rakuten wordt zichtbaar op al Spartan’s evenementen en geïntegreerd in de digitale advertising, content en merchandise. Ook wordt het merk de officiële kit-sponsor van het Spartan Pro Team. De finisher-shirts, die worden gedragen door meer dan een miljoen jaarlijkse Spartan-deelnemers op competities over de hele wereld, worden daarnaast vanaf nu voorzien van het Rakuten-logo.

De samenwerking start officieel op 29 september 2018, tijdens de ‘2018 Spartan World Champion-ship Powered by Rakuten’, het evenement dat het begin markeert van het obstacle run-seizoen. Op het evenement, dat plaatsvindt in Californië, komen meer dan 20.000 atleten en toeschouwers af uit meer dan vijftig landen. Naast de competitie sponsort Rakuten de livestream van de race op Facebook Watch, en een tv-uitzending na afloop van het event.

Rakuten zet vol in op partnerships

Spartan is de nieuwste toevoeging aan het groeiende portfolio aan wereldwijde sport- en entertainmentsamenwerkingen van Rakuten. Zo is Rakuten de grootste Global Partner en Official Innovation and Entertainment Partner van FC Barcelona.

'Ik ben blij dat Rakuten vanaf nu samenwerkt met Spartan, een organisatie met een betrokken groep volgers en die ernaar streeft om zijn leden en community volop te ondersteunen', aldus Hiroshi ‘Mickey’ Mikitani, oprichter en CEO van Rakuten. 'Spartan is een innovator op het gebied van obstacle-racen en we slaan nu de handen ineen om met behulp van onze technologie en services, en Spartan’s enthousiaste community van sportfans overal ter wereld te enthousiasmeren.'

'Spartan werkt al bijna zes jaar samen met Rakuten-bedrijven en het bedrijf is erg belangrijk geweest voor onze groei', zegt Spartan-oprichter en CEO Joe De Sena. 'Het is geweldig om nu een officiële partnership aan te gaan met zo’n gevestigd merk, dat ook nog eens onze passie deelt voor het ondersteunen van anderen. We kijken ernaar uit om samen onze community’s wereldwijd verder uit te breiden.'

Marketing en technologie ondersteund
 
Dankzij het partnership worden de marketing- en technologie-behoeften van Spartan ondersteund en helpt Rakuten Spartan deze onderdelen uit te breiden. Het obstacle race-merk kan onder meer gebruikmaken van de digitale en aangesloten marketingdiensten van Rakuten Marketing. Rakuten Viber, de internationale berichten- en telefonieservice, wordt het officiële communicatiekanaal van Spartan. De tak van Rakuten, Inc. verbindt wereldwijd de Spartan race-fans en deelnemers en biedt hen exclusieve toegang en extra’s via de Spartan Viper Community.
 
De Spartan-races richten zich op sport, atletiek en competitie, waarbij lichaam en geest van de deelnemers worden uitgedaagd op een genadeloos parcours. Obstakels als speerwerpen, een omgekeerde schuine wand beklimmen, oversteken via monkeybars en onder prikkeldraad door kruipen zijn onderdelen van dat parcours.
 
De officiële onderdelen van de samenwerking:

  • Spartan Powered by Rakuten
  • Rakuten: Global Innovation Partner of Spartan
  • Spartan E-Commerce Powered by Rakuten
  • Spartan Global Rankings Powered by Rakuten
  • Official Partner of Spartan U.S. Pro Team
  • Spartan Logistics Powered by Rakuten
  • Viber: Official Communications Channel of Spartan
  • Rakuten Marketing: Official Digital Advertising Partner
  • Rakuten Kobo: Official eBook and Audiobook Partner

Ian Lawson, vice-president Global Partnerships van Spartan: 'Spartan heeft rondom de Obstacle Racing-lifestyle een internationale business opgebouwd die zich focust op sport, een mediaplatform en e-commerce. We zijn blij samen te werken met Rakuten om de kracht van hun marketingservices- en technologieën te benutten en zo onze groei te stimuleren en te helpen levens te veranderen. De samenwerking geeft Rakuten een authentieke stem in de gezondheids-, wellness- en fitness-community en biedt het bedrijf toegang tot onze atleten en fans over de hele wereld.' 

Wie zijn Rakuten en Spartan precies?

Rakuten, Inc. is toonaangevend op het gebied van internetservices die individuen, community’s, bedrijven en de maatschappij ondersteunen. Het bedrijf werd in 1997 in Tokio opgericht als online marktplaats en heeft inmiddels uitgebreid naar diensten op het gebied van e-commerce, fintech, digitale content en communicatie – met meer dan 1,2 miljard leden wereldwijd. De Rakuten Group heeft meer dan 15.000 werknemers in dienst en is actief in 30 landen en regio’s.

Spartan Race is het grootste obstacle race-merk ter wereld en de eerste in zijn categorie met chip-timing en wereldwijde ranglijsten. Spartan Race organiseerde in 2018 al ruim 200 evenementen in meer dan dertig landen. Gezamenlijk namen meer dan een miljoen sporters deel aan een Spartan Race. Spartan Race staat open voor deelnemers van alle niveaus en biedt speciale heats voor wedstrijd- en elitesporters. Spartan Race heeft op social media meer dan vijf miljoen volgers en verkoopt ook diverse fitness- en wellnessproducten. Mede dankzij de populaire Amerikaanse tv-serie is obstacle racen in de stijl van een Spartan Race een van de snelst groeiende sporten — en lifestyles — ter wereld. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken