Plus steunt Schooldag van de Duurzaamheid
- Sponsoring
- 10 okt 2018 @ 10:01
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - ActivatieEvenementMarketingMaatschappijMVO
- 10 okt 2018 @ 10:01
- Redactie Sponsoring
Ook Plus Supermarkten doet aan purpose-marketing: de retailer vindt het belangrijk om de jeugd spelenderwijs te laten leren over duurzaamheid. Daarom heeft Plus zich als hoofdpartner verbonden aan Schooldag van de Duurzaamheid.
Deze speciale schooldag laat basisschoolkinderen in één dag ervaren wat duurzaamheid is en wat de Sustainable Developments Goals betekenen. De zeventien doelen zijn vertaald naar zeven 'Kinder Global Goals' die staan voor ‘Samen sterk voor een leuker, eerlijker en schoner leven’.
Plus is founding partner op de Kinder Global Goal ‘Gezond & Happy’. Dit doel staat voor: een fijn en gezond leven. Nu en in de toekomst. Overal op aarde. Het betekent geen armoede, genoeg te eten voor iedereen, schoon drinkwater en naar een toilet kunnen. En ook dat je naar een dokter kan als je ziek bent en dat alle kinderen naar school gaan. Iedereen kan zich veilig voelen, we zijn allemaal gelijk.
'Meest Verantwoorde Supermarkt'
Debbie Huisman, MVO-specialist van Plus: 'Bij ons voelen we ons verantwoordelijk voor een gezondere, plezierige en betere maatschappij. Aandacht voor goed eten staat bij ons centraal. We zeggen niet voor niets "Goed eten. Daar houden we van." Wat ons betreft verdient iedereen het om goed te eten, zeker kinderen.'
Judy van der Lijke, initiatiefneemster van Schooldag van de Duurzaamheid: 'Wanneer je het belangrijk vindt dat kinderen volgens de Schijf van Vijf eten, heb je het credo "Goed eten. Daar houden we van" echt omarmd. Voor de Kinder Global Goal "Gezond & Happy" kwamen wij vanzelfsprekend uit bij de Meest Verantwoorde Supermarkt van Nederland. We zijn dan ook verheugd over de samenwerking.'
Bewuste workshop
Voor elke Kinder Global Goal worden doe-activiteiten ontwikkeld. Daaraan wordt – waar mogelijk – bestaand lesmateriaal gekoppeld. Samen met Schooldag van de Duurzaamheid ontwikkelt Plus een workshop om basisschoolkinderen bewust te maken van het belang van gezonde voeding én hen te laten ervaren dat samen gezond eten niet alleen belangrijk, maar bovenal lekker en leuk is.
Vanuit de doelstellingen van de Sustainable Development Goals om verantwoordelijkheid te voelen en aan de realisatie in 2030 bij te dragen, is er nagedacht over hoe kinderen hierin een rol kunnen spelen. Kinderen zijn de toekomst en in 2030 zijn zij het die gaan bepalen. Schooldag van de Duurzaamheid (Sdvdd) is hiervoor ontwikkeld en gestart in samenwerking met gemeente Rheden.
Op een Schooldag van de Duurzaamheid gaan kinderen van basisscholen spelenderwijs aan de slag met duurzaamheid. Door te doen, voelen, zien, ruiken en ervaren, leren zij wat een gezonde aarde voor mens, dier en milieu betekent, én wat ze zélf kunnen bijdragen aan de Kinder Global Goals.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing