Plus steunt Schooldag van de Duurzaamheid
- Sponsoring
- 10 okt 2018 @ 10:01
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - ActivatieEvenementMarketingMaatschappijMVO
- 10 okt 2018 @ 10:01
- Redactie Sponsoring
Ook Plus Supermarkten doet aan purpose-marketing: de retailer vindt het belangrijk om de jeugd spelenderwijs te laten leren over duurzaamheid. Daarom heeft Plus zich als hoofdpartner verbonden aan Schooldag van de Duurzaamheid.
Deze speciale schooldag laat basisschoolkinderen in één dag ervaren wat duurzaamheid is en wat de Sustainable Developments Goals betekenen. De zeventien doelen zijn vertaald naar zeven 'Kinder Global Goals' die staan voor ‘Samen sterk voor een leuker, eerlijker en schoner leven’.
Plus is founding partner op de Kinder Global Goal ‘Gezond & Happy’. Dit doel staat voor: een fijn en gezond leven. Nu en in de toekomst. Overal op aarde. Het betekent geen armoede, genoeg te eten voor iedereen, schoon drinkwater en naar een toilet kunnen. En ook dat je naar een dokter kan als je ziek bent en dat alle kinderen naar school gaan. Iedereen kan zich veilig voelen, we zijn allemaal gelijk.
'Meest Verantwoorde Supermarkt'
Debbie Huisman, MVO-specialist van Plus: 'Bij ons voelen we ons verantwoordelijk voor een gezondere, plezierige en betere maatschappij. Aandacht voor goed eten staat bij ons centraal. We zeggen niet voor niets "Goed eten. Daar houden we van." Wat ons betreft verdient iedereen het om goed te eten, zeker kinderen.'
Judy van der Lijke, initiatiefneemster van Schooldag van de Duurzaamheid: 'Wanneer je het belangrijk vindt dat kinderen volgens de Schijf van Vijf eten, heb je het credo "Goed eten. Daar houden we van" echt omarmd. Voor de Kinder Global Goal "Gezond & Happy" kwamen wij vanzelfsprekend uit bij de Meest Verantwoorde Supermarkt van Nederland. We zijn dan ook verheugd over de samenwerking.'
Bewuste workshop
Voor elke Kinder Global Goal worden doe-activiteiten ontwikkeld. Daaraan wordt – waar mogelijk – bestaand lesmateriaal gekoppeld. Samen met Schooldag van de Duurzaamheid ontwikkelt Plus een workshop om basisschoolkinderen bewust te maken van het belang van gezonde voeding én hen te laten ervaren dat samen gezond eten niet alleen belangrijk, maar bovenal lekker en leuk is.
Vanuit de doelstellingen van de Sustainable Development Goals om verantwoordelijkheid te voelen en aan de realisatie in 2030 bij te dragen, is er nagedacht over hoe kinderen hierin een rol kunnen spelen. Kinderen zijn de toekomst en in 2030 zijn zij het die gaan bepalen. Schooldag van de Duurzaamheid (Sdvdd) is hiervoor ontwikkeld en gestart in samenwerking met gemeente Rheden.
Op een Schooldag van de Duurzaamheid gaan kinderen van basisscholen spelenderwijs aan de slag met duurzaamheid. Door te doen, voelen, zien, ruiken en ervaren, leren zij wat een gezonde aarde voor mens, dier en milieu betekent, én wat ze zélf kunnen bijdragen aan de Kinder Global Goals.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Unox Nieuwjaarsduik groeit... 12-12-2025
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
- Conclusion wordt training partner FC... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

